nieuw aquarium (rio 180) van Lurensz66


Mooie natuurlijke bak!!!
 
Thx !ben er zelf zo ook tevreden over. Misschien nog een echinodorus plant erin , maar daar ga ik nog even over nadenken:)
 
Hierbij weer een paar foto's van min aquarium hoe hij er nu bij staat.

JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg


JDGCXZm9i6mBeHQoWSm0gzOlbe-BTYg8.jpeg
 
Jep. Niks op aan te merken. Prachtige bak! :D
 
Hierbij weer wat foto's! Intussen alweer veel nestjes gekregen van de sleutelgatcichliden. De laatste nestjes komen steeds niet uit heel gek. Heb wel de tempratuur sinds kort op 24 graden ipv 26 wellicht heeft het daar mee te maken.

v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg


v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg


v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg


v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg


v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg


v7fwF4k_SJiA2VFQFomm6Kbv8jYk6p5e.jpeg
 
Mooie bak, denk zelf dat de eitjes wel uit kunnen komen maar dat de keizertetra's je voor zijn :p. Mag je op zich ook wel blij mee zijn, sleutelgaten kom je niet zo heel makkelijk vanaf :p
 
Thx corydorasfan!dat zou het idd kunnen zijn maar ik heb ook de indruk dat het vrouwtje haar eitjes weleens opeet.
Waarom nog geen idee , onervaren kan het niet meer zijn.
maar idd misschien maar beter zo , zit ook niet te wachten op nog meer sleuteltjes.
 
Hierbij weer wat nieuwe foto's. van de week een stelletje caca's gehaald aangezien mijn sleuteltjes geen kans krijgen de eitjes te laten uitkomen door de tetra's en daardoor ook minder agressief zijn. Combinatie gaat tot nu toe goed. Het mannetje caca laat zich helaas wel wat weinig zien. Wellicht komt dat nog.

Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Deze is per ongeluk meegekomen van de dierenwinkel, toch leuk en grappig beestje!
Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg


Wxb829Vmq_Z_XAIZPvPABUUJ3VSYikrd.jpeg
 
Na 3 week terug van mijn vakantie was ik benieuwd hoe mijn aquarium er bij zou staan. Ik schrok me dood, mijn hele bak was groen van de alg. De oorzaak, mijn filter was kapot gegaan net toen ik op vakantie was. Dik balen dus, helaas ook wat vissen gesneuveld. Inmiddels is de bak weer bijgetrokken, al wil ik nog wel het een en ander veranderen. Ik heb de standaard interne filter eruit gehaald en er draait nu weer een nieuwe.

Dit as het aquarium toen ik terug kwam
_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


Groene smurrie op het water oppervlak
_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


Inmiddels weer schoon
_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg


_jKKQBvmef7ZfO5xAXktn5z86YnOu_Cq.jpeg
 
Oeh, da�s balen zeg, toch een domper op de vakantie :oops:
 
Werd wel weer tijd voor wat foto's van deze bak.
De bak draait lange tijd al erg stabiel en heb er ook niet zo veel werk aan.

EzqdLsSIm1OQ3krcZl14V2-jQh_4P4fv.jpeg


EzqdLsSIm1OQ3krcZl14V2-jQh_4P4fv.jpeg


EzqdLsSIm1OQ3krcZl14V2-jQh_4P4fv.jpeg


EzqdLsSIm1OQ3krcZl14V2-jQh_4P4fv.jpeg


EzqdLsSIm1OQ3krcZl14V2-jQh_4P4fv.jpeg
 
Wow het ziet er echt machtig mooi uit :D .... Echt geweldig :thumbs:
 
Thx beiden! En Stijn ben stiekem ook een beetje fan van jou bakjes!
 
Geweldige bak.... heb van begin tot eind gelezen. Kan je iets meer vertellen over je water en waterwissels, filtering enz.
Heb je geen problemen met alg door de boomtakken?
 
Bedankt Chris! Dit is echt een low tech bak hoor. Er zit een simpele aquaflow filter in en 2x per maand ververs ik het water (35%). In het begin hield ik de ph wat lager door turf maar dit doe ik niet meer. Door het blad op de bodem en af en toe wat theewater blijft mijn ph wel onder de 7.
Dit kan prima met het huidige visbestand.
Blauwalg heb ik weleens last van maar ik denk dat dit komt door de bladeren op de bodem en niet door de wortels(die zitten er nu niet veel meer in).
De blauwalg verdwijnt dan ook weer vaak , om het te versnellen doe ik wat blauwalg in mijn filter , dit werkt erg goed.
Het komt dus af en toe maar gaat ook weer snel weg.
Andere algen heb ik bijna nooit last van.
 
Dank je hoor....Wel slim dat je een verlengstukje aan de uitlaat van de filter hebt gedaan, zo heb je waarschijnlijk minder stilstaande plaatsen. Die keizerstetra�s komen hier mooi tot hun recht.
Ik wist niet dat je de blauwalg net wel in je filter moet doen om er vanaf te raken. Zal ik de volgende keer ook doen als ze nog eens opdaagt.
 
Ik zal hier ook de kweek van mijn pauwooggrondels laten zien.
Het bleek toch dat ik 2 mannen had. 1 man omgeruild voor een vrouw en nu heeft de man al eitjes gelegd.
Wel op de meest onmogelijke plek, namelijk een kleine opening aan de achterkant van mijn filter.

Hierbij de foto's waarop de man te zien is en het vrouwtje ligt er nog onder en is eitjes aan het leggen. Sommige eitjes zijn goed te zien naast de vinnen van het mannetje.

ROYQKRLzy0uPJLq9HSuFtFiZRnzSO1wC.jpeg


ROYQKRLzy0uPJLq9HSuFtFiZRnzSO1wC.jpeg
 
Het eerste nestje van de pauwooggrondels is mislukt.
De plek waar het vrouwtje haar eitjes had gelegd bleek te krap.
Het mannetje wapperde de eitjes allemaal op de grond waardoor deze beschimmelde.
Ik heb nu het achterkant van het filter dicht gemaakt zodat deze niet meer gebruikt kan worden als broedplek.
Op internet las ik dat er vaak tropische schelpen gebruikt worden als geschikte broedplek dus heb ik er een schelp in gedaan.
Het vrouwtje heeft hier meteen een nieuwe lading eitjes in gelegd.
Normaal gesproken neemt alleen het mannetje de broedzorg op zich maar nu doen ze het samen ( blijkt best weinig voor te komen).
Hierbij 2 foto's van de schelp.

yDm6G-klYUzNRFucXbQkI1u2tjoTaCoW.jpeg


yDm6G-klYUzNRFucXbQkI1u2tjoTaCoW.jpeg
 
Succes ermee, kweken is toch altijd weer spannend h�?
 
3 dagen geleden zijn de visjes uitgekomen, het zijn er ongeveer 40. Deze heb ik apart in een bakje gezet en drijft in het aquarium. Op deze manier kan ik de visjes wat beter voeren.
Ik kan de visjes helaas niet voeren met levend voer. Ik probeer het nu met diepvries rotifer, eigeel gekookt en stofvoer. Hopen dat het lukt met dit voedsel.
Hierbij nog wat plaatjes van de visjes.

Jcawe3NhYOFQkX1JnNDmyKJqts-fgKzt.jpeg


Jcawe3NhYOFQkX1JnNDmyKJqts-fgKzt.jpeg


Jcawe3NhYOFQkX1JnNDmyKJqts-fgKzt.jpeg
 
Het werd weer eens tijd voor een update van deze bak. De bak is behoorlijk dichtgegroeid , dus binnenkort even snoeien. Vind het ook wel weer wat hebben en de vissen lijken het ook prettig te vinden.

ugQMpE3kpd--TdjgQprOS5erWNUoZYIN.jpeg


ugQMpE3kpd--TdjgQprOS5erWNUoZYIN.jpeg


ugQMpE3kpd--TdjgQprOS5erWNUoZYIN.jpeg


ugQMpE3kpd--TdjgQprOS5erWNUoZYIN.jpeg


ugQMpE3kpd--TdjgQprOS5erWNUoZYIN.jpeg
 
Weer een update. De bak gaat nu meer naar gezelschaps bak kwa vissen.De bedoeling is dat hier nog nakweek pauwooggrondels in komen 4 stuks. Deze zitten nog in de 60 cm. De rest heb ik al verkocht. De 60 cm ga ik een black water biotoop van maken met een mooie betta soort. Nog even kijken hoe en wat precies.

Py1mJGTMnki_WjwdhYrbYnpo_H4jCQDu.jpeg


Py1mJGTMnki_WjwdhYrbYnpo_H4jCQDu.jpeg


Py1mJGTMnki_WjwdhYrbYnpo_H4jCQDu.jpeg


Py1mJGTMnki_WjwdhYrbYnpo_H4jCQDu.jpeg


Py1mJGTMnki_WjwdhYrbYnpo_H4jCQDu.jpeg
 
Wauw mooie bak :thumbs: Ik ben benieuwd wat je van de 60cm gaat maken.
 
Thx!
 
Hierbij weer een update. Ik ben blij dat deze bak zo goed draait, bijna geen werk aan. Af en toe snoeien en water verversen en dat is het.

PPQpKwk75YL0ov8xnj3Wjsp-e5KcMFz-.jpeg


PPQpKwk75YL0ov8xnj3Wjsp-e5KcMFz-.jpeg


PPQpKwk75YL0ov8xnj3Wjsp-e5KcMFz-.jpeg


PPQpKwk75YL0ov8xnj3Wjsp-e5KcMFz-.jpeg


1 van de 5 zelf gekweekte pauwooggrondels
PPQpKwk75YL0ov8xnj3Wjsp-e5KcMFz-.jpeg
 
Bedankt Seabait!
 
Heel knap en natuurlijk!
Heb je een 60cm bakje ingericht?
 

Terug
Bovenaan