nieuw aquarium van Wijjo


Ondanks dat alles zo mooi groeit steekt de alg toch
de kop op,beetje draad maar vooral bruine alg??? Als ik het zo kan noeme .

Zeg bruine alg is het misschien niet maar de bladeren krijgt iedergeval
bruine uitslag.
 
nog maar weer eens een fotootje, al vind ik het knap hoe sommige een mooie foto van hun vissen krijgen.

411892wijjo_0_85_fotoaqu.jpg
 
Gebruik een Nikon D3100 heb het met een 55mm lens geprobeerd en met een 300 mm op macro
maar ik krijg het niet voor elkaar.

het beste gaat nog met flits maar dat wil ik eigenlijk niet want dan krijg je reflectie.
 
Probeer eens op iso 800 of hoger. Niet teveel diafragmeren. Zo houd je de sluitertijd kort. Dus minder bewegings onscherpte.

Mensen denken dat een aquarium vrij licht is. Maar een camera vind dat doorgaans niet.
 
Foto's blijven helaas nog uit, maar het gaat goed met de Bak op zicht.
 
he Marcel hoe gaat het met je vissen ???
Heb je al weer een redelijk bestand op gebouwd.
 
even weer een overzicht foto hoe het er nu bij staat. foto's van vissen alleen is nog steeds niks.

822199wijjo_0_85_fotoaqu.jpg
 
Zoo het groeit goed, zo te zien.

Ik zou alleen de hoge bladeren van de lotus wel afknippen. Anders gaat deze 'lepelen' en je wilt een lotus juist mooi compact houden.

Bij mij gaat het gelukkig goed nu. Heb inmiddels weer een nieuw mannetje goud goerami gekocht.
Zie ook mijn album.
 
Zo hoe gaat ht met iedereen,was even de weg kwijt met de site hij kende me niet meer ;)

.
met het aquarium gaat ook alles goed
 

Bijlagen

  • 20160902_215153.jpg
    20160902_215153.jpg
    145.9 KB · Weergaven: 123
Paar visjes, zelfs de maanvissen gaan goed.
 

Bijlagen

  • image:37047.jpg
    image:37047.jpg
    118.7 KB · Weergaven: 111
Zo het is alweer een tijdje geleden maar hier een nieuw fotootje, beetje planten gesnoeid

iedereen ook nog de beste wensen
1483813193674.jpg
 
Zo dat ziet er nog steeds goed uit! Lotus ook mooi op kleur.

Ook nog de beste wensen!
 
Even een vraagje, wat zijn je afmetingen. Ik kan verkeerd zijn maar je bak lijkt nogal klein voor volwassen maanvissen. Die hebben toch minstens een bak van 1,50 meter nodig in groep, in koppel zou een 1,20 meterbak misschien nog gaan. Hoogte moet ook minstens 50 cm zijn.

Verder vind ik je bak wel mooi ingericht. Je Lotus staat ook lekker dik en groot.
 
Heb een 200 ltr bak van Aquatlantis, maanvissen zwemmen er zonder vechten of wat dan ook rond.
zijn nog niet volwassen misschien scheelt dat.
 
Heb een 200 ltr bak van Aquatlantis, maanvissen zwemmen er zonder vechten of wat dan ook rond.
zijn nog niet volwassen misschien scheelt dat.
200 liter zegt weinig over de afmetingen, dat ze nog niet volwassen zijn kan effect hebben maar het is niet de agressie waar ik me zorgen om maak. In een te kleine bak krijgen maanvissen (overigens ook de meeste andere vissen) vergroeiingen.
 
Qua hoogte zit je dus net hoog genoeg, alleen de lengte is toch wel te klein. Momenteel zal het nog geen problemen opleveren maar als ze groter worden is het gokken of dat zo blijft.
 
Ik zag je reactie in mijn topic. Maar hoe staat het nu met de bak??
 

Terug
Bovenaan