Misuzu
Well-known member
Ok� dus alleen grint ? hoeveel mm groot is je grint ?
je inrichting is wel heel leuk!
je inrichting is wel heel leuk!
Misuzu zei:je kan op aquaplantsonline.nl heel veel mooie planten heel goedkoop bestellen!!
Hele goede serves !
Misuzu zei:Als het goed is staat er bij de info bij wat de planten nodig hebben.
Ik kijk er zelf eigenlijk nooit naar haha, koop gewoon wat ik mooi vind.
en bij moeras planten heb ik een tablet gestopt(of kleibal).
als je op google een foto zoekt van planten of op die site die je mooi vind en hier post kunnen ze je vast + e - punten geven!
Doen ze voor het water vullen.Michaelke zei:Dus nu stekker er dus uit?
Deel van grind er terug in. (hoeveel cm ongeveer)?
Dan filterzand aanvullen (hoeveel cm)?
@Bertez wat bedoelde je met kranten? Deze op de bodem of?
Misuzu zei:je kan gewoon een schoteltje of een bord erin leggen en het water daarop erin gieten,
maar ik heb met mijn zand totaal geen stuif gehad.
Nou als je je filter dan op die emmer zet wel. Anders heeft het niet zoveel zinMichaelke zei:Kan ik het water vanuit de bak in een grote emmer ernaast laten staan tot morgenmiddag?
Martin vd V zei:Ligt eraan wij kunnen vinden wat we willen maar wat wil jij ?
Bertus zei:Aquariumvissen.net - Aquarium: aanschaf en opstarten
Als het aquarium waterpas staat en je er zeker van bent dat de vloer het gewicht
van een vol aquarium kan dragen, kun je beginnen met het installeren van het ...
www.aquariumvissen.net/aquarium_aanschaf_onderhoud.php -
lees dit eens door.
Inuz zei:Nee Bertus, ik heb net een nieuwe bril.
Ik zie dat het toch 80cm is, overheen gelezen. Ik vind het grind alsnog niet grof, 't zijn geen hele grote korrels. Zie er wel meer bakken met dit formaatje grind.
Ik zou zelf nooit grind met zand gaan mengen, heb je juist kans dat het dicht gaat slibben.
Gewoon alleen zand, of alleen grind.
Je planten zijn prima, alleen die linksvoor zou ik gewoon in de vensterbank zetten 😉
Voor de rest kun je nog wel de plantjes aanvullen met wat snelgroeiers, die Bertus noemde. Of met wat je mooi vind 🙂
Nou als je je filter dan op die emmer zet wel. Anders heeft het niet zoveel zinMichaelke zei:Kan ik het water vanuit de bak in een grote emmer ernaast laten staan tot morgenmiddag?
Inuz zei:Nou Ik ben wel fan van zand hoor, maar ik zie ook vaak grind. Het is maar net wat JIJ mooi vind, want het is jouw aquarium. Wel als je panda's wilt dan moet het grind niet scherp zijn en zand is altijd prettiger voor ze. Ze spoelen ook de kieuwen met zand.
Voedingsbodem heb ik zelf niet ivm. de garnalen. Maar vroeger wel gehad, nooit problemen mee gehad.
Ik stop er nu gewoon kleibolletjes bij de planten die dat nodig hebben.
Maar wat ik zeg, er zijn meerdere kanten van het verhaal en het is altijd nog een kwestie van wat jij wilt. Wij kunnen alleen maar advies geven.
Een totale ramp zie ik nog niet gebeuren.
Maar het is nu makkelijker om de bodem nog te gaan vervangen dan later 🙂
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.