Hebben de vissen nog wel genoeg zwemruimte als het waterpeil zo laag is?
Bedankt voor de tips, de sorubim was ik al even van af gestapt inderdaad na nog wat onderzoek te hebben gedaan. Ook omdat deze en de Lima vrijwel niet uit elkaar te houden zijn op jongere leeftijd.Pimelodus hoort niet in 80cm dat zou ik dan ook sterk afraden. Soribum lima is de meest voorkomende. Longatus ga je denk ik niet vinden. Dit zijn groepsdieren van 40cm, (sommige kunnen 50cm halen) zou dit afraden voor een 2 meter aquarium. Pas vanaf 2,5 zou ik ze houden.
Alles wordt nog stukken groter dus zou daar zeker rekening mee houden als je vissen erbij neemt.
Klopt inderdaad, ik ben bang dat de 1,20m bak met iets te klein is om er nog 4 bij te doen maar als ze wat groter worden mogen ze in de 160cm.Ik kan je alleen maar aanraden de Pimelodus pictus in veel grotere aantallen te houden. Ze gedijen veel beter in een grote school. Heb je er 6 of meer zelfs, dan is het scholen een prachtig schouwspel. Of jouw bak daar geschikt voor is weet ik niet. Zo goed ken ik je topic niet.
En alles wat in de bek past wordt gegeten, en je zal wel gezien hebben dat hun mond behoorlijk groot is.
Om mooi uit te groeien moeten ze groot zitten, niet op 120, of je moet waanzinnig veel waterwissels doen.Klopt inderdaad, ik ben bang dat de 1,20m bak met iets te klein is om er nog 4 bij te doen maar als ze wat groter worden mogen ze in de 160cm.
Zo ken ik ze niet.Op zich doen ze het prima en hebben ze allemaal hun eigen hoekje om het zo te zeggen, dat wordt soms verdedigd maar de agressie valt mee gelukkig.
Nooit je bestand aanschaffen op een bak die er wellicht 👎ooit zal komen is mijn devies. Je hebt al behoorlijk wat vis zitten die flink wat liters nodig hebben.Verstopplek kan ik genoeg creëren met hout maar ik wil natuurlijk wel voldoende vrije zwemruimte over houden. Dat zal (ooit) in een 200x60x60 natuurlijk veel makkelijker gaan..
De 1,20 heeft flink meer filtratie als nodig is en krijgt sowieso 1x per week een 50% wissel.Om mooi uit te groeien moeten ze groot zitten, niet op 120, of je moet waanzinnig veel waterwissels doen.
Zo ken ik ze niet.
Het is al heel erg lang geleden dat ik ze zelf had maar het was echt niet zo dat elke pictus zijn eigen hoekje had.
Nooit je bestand aanschaffen op een bak die er wellicht 👎ooit zal komen is mijn devies. Je hebt al behoorlijk wat vis zitten die flink wat liters nodig hebben.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.