Nieuw project : aqualantis fusion 150x50x70 (sharonav)


Hoe is het nu met je aquarium?
Alles beetje onder controle?
 
Na heel veel weken kan ik zeggen dat de vissen eindelijk over zijn!
Vanwege een iets hogere kh heb ik de visjes langzaam laten overwennen.

Door de stress waren de visjes lekker bleek, maar binnen 5 minuten waren ze weer op kleur en 10 minuten later waren de vuurzalmpjes al de wormpjes aan het eten.

Ondertussen heeft iedereen zn soortgenoot weer gevonden en zijn ze de bak aan het ontdekken.

Ook maar even een foto gemaakt van mn l187, die zal ik niet veel meer zien denk ik zodra die de nieuwe verstopplekjes heeft gevonden!

Ik zal nu verder met het leegmaken van de 80 cm. :)

Bekijk bijlage 276386Bekijk bijlage 276387Bekijk bijlage 276388Bekijk bijlage 276389

Niks meer aan doen! Niet mooier maken. Wij worden al hartstikke jaloers!
 
De bak draait prima, op wat algjes na.
Vooral algen op de bladeren die boven in de bak zitten zoals de vallisneria.
Afgelopen weken de strijd al aangegaan. Verlichting terug gebracht van 72 naar 55 en al stukken beter. Nu zonet naar 50% en kijken of het daarmee echt voorbij is.
Met deze verlichting lijkt 50% nog steeds sterk/voldoende

Alles is ondertussen uitgebreid. De diamantgourami die ik in de planning had heb ik uitgesteld en nu wat mooie mannenguppen die boven in een beetje opvullen.

Verdsr wel 5 libellelarve uit de bak gevist... ongelovelijk wat een rotbeesten. Mijn mooie diamantzalm heeft een beet gehad en is daarna langzaam "weggerot".

Verder de braziliaanse klimop vervangen voor echinodorus soorten. Lijkt zo iets netter.
Bak is nu niet op zn mooist, vorige week de ludwigia eruit gehaald en toppen terug. En gister heel veel limnophila eruit gehaald. Komen morgen weer nieuwe stekjes.

Eerste 3 foto's is hoe de bak er op dit moment bij staat. Zoals je kunt zien flink wezen snoeien de afgelopen tijd ivm de algen

20191009_211220.jpg
20191009_211226.jpg
20191009_211230.jpg
20190924_204936.jpg
20190918_175704.jpg
20190918_175508.jpg
20190821_225104.jpg
20190725_211838.jpg
 
Zo lang geleden dat ik hier wat gepost heb!
De bak draait ondertussen bijna een jaar.

Na lang wikken en wegen toch besloten voor een andere inrichting en een ander vissenbestand. Ik ben gek op mijn diamantzalmen maar ze nemen de bak over en blijven kweken. Zwemmen zo'n 22 stuks waarvan 90% kweek is en de afgelopen jaar is geboren en opgegroeid in deze bak.

Harstikke leuk natuurlijk, maar de bak word ge vol. Er zwemmen teveel vissen in en teveel soorten. Daarbij ben ik de regelmatige onrust in de bak ook wel zat.

Ook het hout neemt teveel ruimte in en zorgt dat je een groot deel van de bak niet meer ziet.

Dus de diamantzalmen gaan verhuizen, samen met de cory's trilineatus die altijd verstopt zitten , de roodkopzalmen en de vuurzalmpjes.

Nieuw vissenbestand zal bestaan uit een school bijlzalmpjes , schooltje potloodvisjes. Middenlaag een mooie groep neon tetra's en een school roze tetra's. Op de bodem cory's.
Daarbij nog mijn japonica's ,otocinclussen en 2 algeneters.

3 weken geleden 2 mooie stukken talawa hout gekocht bij vkc woudenberg.

De afgelopen weken veel voorbereiding gedaan en morgen is het dan eindelijk zover. Nieuwe planten zijn klaar om te planten en het hout is goed afgeborsteld.

Er gaan heel wat vissen weg dus daar heb ik tijdelijke bakjes voor , de overige vissen komen tijdelijk in een curver bak met beide filters erop.

Gelukkig heb ik de komende 3 dagen vrij! :)


20200418_194533.jpg
20200511_162758.jpg
20200510_193735.jpg
20200510_170050.jpg
 
Leuk om te volgen hoor, ik ben erg benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien! :petjeaf:
 
Na 2lange dagen is het eindelijk klaar.
Het uitvangen van al die visjes was nog het moeilijkst. Man man man wat zijn japonica's, cory's en otocinclussen dan vervelend.

Aangezien 90% van de vissen na 2 nieuwe eigenaren gingen was het na het uitvangen ook nog puzzelen in welk bakje ze moesten.
Halverwege het uitvangen was ik mijn l-nummer kwijt. Zat dus verstopt tussen het zand en de achterwand. Geen netje tussen te krijgen dus maar met de hand er tussen. Het oude hout had ik in een bak gezet met een laagje water. Maar goed ook want daar zaten nog 3 japonica's in verstopt. Nadat ik alles had gevangen begonnen met het schoonmaken van de bak en het zand. Aardig lopen sprayen met easy carbo en waterstofperoxide. Tijdens het schoonmaken en verwijderen van het zand kwam ik dus nog 2 japonica's tegen. Snel vangen en ze hebben het overleefd. Ook was ik een waaierhand kwijt, naja dacht ik. Zal wel niet goed geteld hebben.

Zand spoelen was ook een heel karwei, kleibollen en van die capsule bolletjes is echt geen pretje. Alles eruit gehaald en gespoeld gespoeld gespoeld.

De planten die ik opnieuw wou gebruiken had ik in een emmer gedaan. En ineens zie ik daar een cory trilineatus. Shit, zijn familie was al opgehaald :). Diegene wil hem niet speciaal ophalen dus blijft ie hier maar wonen, en in die emmer zat dus ook de waaierhand.

Vandaag begonnen met het inrichten. Na een pittig dagje ben ik eindelijk klaar en zwemmen de vissen etc. Weer vrolijk rond. Helaas is mijn co2 reactor tijdens het schoonmalen kapot gegaan... volgens de verkoper een productiefout. Dus toen moest ik plots in alle drukte ook nog bezig met mijn co2 installatie. Gelukkig had ik nog een inline diffuser van co2art. De ph electrode nu maar in de bak gehangen.

Ook heb ik de thermostaat vervangen voor zo'n externe heater. Nu goed in de gaten houden bij welke temperatuur die uitgaat. Vind het wel lang duren voordat die de bak op temperatuur heeft , maja we gaan het zien.

Nu eindelijk klaar met opruimen en lekker rust!

20200513_193946.jpg
20200513_193956.jpg
20200513_194621.jpg
20200513_132213.jpg
20200512_195555.jpg
20200512_180451.jpg
20200512_120327.jpg
 
Foto hierboven van eindresultaat.
Maar heb nog 1 foto.


Helaas heeft mn kleine l-nummer de bak wat verbouwd want hij was het er niet mee eens.
Dus proberen om onder het hout en de stenen te komen..
20200517_162615.jpg
 

Terug
Bovenaan