nieuw project met voeding


Food for thougt voor de stairway to heaven.
K probeer nog wel eens om juist of goed begrepen te worden, maar het schiet wat mij betreft niet echt op!!
Onderwaterkunstmest wou ik ff vanaf
 
Laatst bewerkt:
Heb jij dat al eens zelf geprobeerd , het begint een beetje theoreties te klinken hier..
Vijvermodder? Nee, om de eerder genoemde redenen. Het risico is simpelweg te groot.
Het gebruiken van organisch afval als bron van stikstof wel. Dit doe ik ook in mijn huidige aquarium. En tot zekere hoogte experimenteer ik daar ook mee, omdat ik ook niet weet hoeveel organisch afval er per liter in kan of iets dergelijks. Hiervoor moet ik nog wat meer onderzoek doen. Tot dusver werkt het prima en groeit alles goed.

Niet dat er heir iets mee weerhouden zal worden, echter doch ,praktijk vindik zoo veel leuker als theorie.
Is ook veel leuker, ik vermoed dat dit voor meeste geldt, uiteindelijk hebben we zo'n aquarium vooral om naar te kijken en van te genieten. Maar beide zijn belangrijk, zowel theorie als praktijk. Theorie om te begrijpen hoe we een bepaalde balans bereiken en dus hoe het natuurlijke ecosysteem werkt en we dit in het klein zo goed mogelijk kunnen nabootsen, of zelfs optimaliseren zoals bij veel high-tech tanks gebeurd. Anderzijds is praktijk nodig om te controleren en toetsen of een bewering klopt, of om het te weerleggen.

De kritische opmerkingen die worden gegeven komen ook niet omdat je iets in de praktijk wilt toetsen, maar vooral omdat je veel reeds bewezen methoden in de weer slaat.

Eco ik toon een 2m bak en de corys gaan daarin snap jij dat, ze mogen zo groot worden als jouw grootste corys die jijzelf oof verzorgde, mn beste
Begrijp ik volkomen, daarom dat ik ook aangaf dat het formaat van het nieuwe aquarium prima is, echter zou ik wel de bodemwissel overwegen i.v.m. het natuurlijke gondel gedrag van de vis.

Topicnaam kan beter heten" onderhoudproblemenloos natuurlijke aquariumtoepasbare voedingstoffen onderwatervercomposteren tot in een levend schilderij.
Als dat is wat je nastreeft wel, of het een levend schilderij gaat worden moet natuurlijk nog blijken šŸ˜‰
Er zijn al reeds beproefde methodes die veel afkijken van de natuur en relatief onderhoudsvrij zijn. Het onderwatercomposteren is hier vooral de vernieuwing.
Ik volg het zelf omdat ik voorstander ben van zo'n natuurlijke aanpak, en ik eventuele misverstanden die zouden kunnen ontstaan graag corrigeer of bevraag. Het zou jammer zijn als nieuwe hobbyisten de indruk zouden krijgen dat ze met een natuurlijke (of low-tech) aanpak geen mooie resultaten kunnen realiseren.
 
U klinkt ofwel doet zich voor als de/een meester opt gebied.
Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben hoor, en dat wilde ik graag delen, ik weet heus dat elke situatie andere doel danwel trefstellingen benodigt, ik kan deze kritiek niet goed aan...
 
Acoholische versnaperingen en rookgenot zijn niet aan mij besteed... Maar wat mij betreft, ga jij gerust je gang! :):):)
En toen ging me er een lichtje op, weg met de verstarring, als we zulke mensen laten, dan zal den geschiedenis zich blijven herhalen.
Voorwie dat fijn vindtšŸ¤—
Mogen uw gang aangaan, vergeet het lichtknopje niet.
Ik wil zo snel mogelijk mest in alles dat gewenst is omzetten en anders niet, al zou ik erzelf bij sneuvelen, in dienst vd wetenschap.
 
Laatst bewerkt:
Wat je een doucheputje heb durven noemen
16525510280692061875315.jpg
 
Ff net een minuut voor jou post john, ancistruz me grootste fan.
Dat soort k.u.t. opmerkingen stuur ik het of hem weer meegaarne terug in zeachterste gat waarvoor die geboren is.
Sluit maar topic hoor die zieke fukker toch, ik weet niet wat ik hem ooit misdaan heb maar ik heb er geen trek meer in zo.
Questie uitloggen en me eigen ding weer doen.
Echt he dat persoon: HOE VAAK ik !!! kan dingen met ze teerheden doen, dat was het.
Omdat het is te ziek voor woorden.
Ancistruz misselijk figuur, bepaal jij maar lekker hoe het verder is
Neem nog ff een wietje, wordt je rustig van.
 
Sluit maar topic hoor

Ik heb de rest van de quote maar even weg gelaten.
Sommige opmerkingen zijn denk ik te verklaren omdat niet iedereen je posts helemaal kan volgen. Af en toe lopen de zinnen niet helemaal lekker en dan lijkt het een wartaal.
En je experimenten zijn daarnaast op z'n minst onorthodox te noemen. Dat maakt ze niet verkeerd, alleen anders dan de meeste gewend zijn.

Forums zijn nou eenmaal plaatsen waar meningen worden gegeven. Soms zijn die positief, maar soms ook kritisch of ronduit negatief. Sommige moet je naast je neerleggen, anderen neem je mee en daar leer je van.
 
Ik heb de rest van de quote maar even weg gelaten.
Sommige opmerkingen zijn denk ik te verklaren omdat niet iedereen je posts helemaal kan volgen. Af en toe lopen de zinnen niet helemaal lekker en dan lijkt het een wartaal.
En je experimenten zijn daarnaast op z'n minst onorthodox te noemen. Dat maakt ze niet verkeerd, alleen anders dan de meeste gewend zijn.

Forums zijn nou eenmaal plaatsen waar meningen worden gegeven. Soms zijn die positief, maar soms ook kritisch of ronduit negatief. Sommige moet je naast je neerleggen, anderen neem je mee en daar leer je van.
Ik denk dat hier geen woord aan gelogen is
 
šŸ˜‚je doet niet andersšŸ˜‚šŸ¤£
 
Beste mensen laten we alsjeblieft aardig blijven en respect tonen voor een ieder en zijn of haar mening. We hebben allemaal dezelfde hobby.
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn maar laten we vooral respectvol blijven.
 
En toen ging me er een lichtje op, weg met de verstarring, als we zulke mensen laten, dan zal den geschiedenis zich blijven herhalen.
Voorwie dat fijn vindtšŸ¤—
Mogen uw gang aangaan, vergeet het lichtknopje niet.
Ik wil zo snel mogelijk mest in alles dat gewenst is omzetten en anders niet, al zou ik erzelf bij sneuvelen, in dienst vd wetenschap.
Een voor mij onbegrijpelijk bericht...
 
Een voor mij onbegrijpelijk bericht...
Ik herken de verwarring en interne strijd om dergelijke berichten met enige logica te bevatten šŸ¤”
Desondanks een poging tot een vertaling:

En toen ging me er een lichtje op, weg met de verstarring, als we zulke mensen laten, dan zal den geschiedenis zich blijven herhalen.
Vertaling:
Ik realiseerde me dat wanneer we hetzelfde blijven doen zoals we dat gewend zijn er nooit iets zal veranderen.
šŸ’” = šŸŒæ + šŸ¦ + šŸŸ = šŸ“Š

Voorwie dat fijn vindtšŸ¤—
Mogen uw gang aangaan, vergeet het lichtknopje niet.
Vertaling:
Het staat eenieder vrij om deze beproefde methode te blijven gebruiken. (en een verwijzing naar zijn lichtje uit de vorige zin).
šŸŒæ + šŸ¦ + šŸŸ = šŸ˜
šŸ’© + šŸŒæ = šŸ’”

Ik wil zo snel mogelijk mest in alles dat gewenst is omzetten en anders niet, al zou ik erzelf bij sneuvelen, in dienst vd wetenschap.
Vertaling:
Door zo snel mogelijk mest toe te voegen zullen de voedingsstoffen die deze bevatten straks beschikbaar komen voor de planten. Alles in dienst voor de wetenschap!
šŸ’© = šŸŒ± = šŸ§Ŗ

Ik wist dat mijn jarenlange ervaring met het ontcijferen van proefwerken van pubers ooit nog eens van pas zou komen...
 
Laatst bewerkt:
Ik herken de verwarring en interne strijd om dergelijke berichten met enige logica te bevatten šŸ¤”
Desondanks een poging tot een vertaling:


Vertaling:
Ik realiseerde me dat wanneer we hetzelfde blijven doen zoals we dat gewend zijn er nooit iets zal veranderen.
šŸ’” = šŸŒæ + šŸ¦ + šŸŸ = šŸ“Š


Vertaling:
Het staat eenieder vrij om deze beproefde methode te blijven gebruiken. (en een verwijzing naar zijn lichtje uit de vorige zin).
šŸŒæ + šŸ¦ + šŸŸ = šŸ˜
šŸ’© + šŸŒæ = šŸ’”


Vertaling:
Door zo snel mogelijk mest toe te voegen zullen de voedingsstoffen die deze bevatten straks beschikbaar komen voor de planten. Alles in dienst voor de wetenschap!
šŸ’© = šŸŒ± = šŸ§Ŗ

Ik wist dat mijn jarenlange ervaring met het ontcijferen van proefwerken van pubers ooit nog eens van pas zou komen...
Dat maakt de reactie n.a.v. mijn eerdere reactie die er boven staat nog onbegrijpelijker maar dat geeft niet...
 
Dat maakt de reactie n.a.v. mijn eerdere reactie die er boven staat nog onbegrijpelijker maar dat geeft niet...
Oh ja, had het nog helemaal niet in die context gelezen. Er lopen in dit topic ook zoveel thema's door elkaar...

Ja in dat geval weet ik het ook niet Ben šŸ˜µā€šŸ’«
 

Terug
Bovenaan