Wat is er nieuw

Nieuw visbestand Fusion 80

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niels den Brouwer
  • Startdatum Startdatum
N

Niels den Brouwer

Guest
Goedemiddag,

Ben aan het kijken voor een nieuw aquarium en zal de Aquatlantis Fusion 80 worden.
deze heeft de maten: Afmeting aquarium: 80x40x55cm, Volume: 176ltr.

Nu heb ik al een Superfish home 60 staan, maar daar heb ik eerst planten geplaatst en daarna aantal vissen
toegevoegd. Nu gaan we dit anders aanpakken door eerst het visbestand te bepalen en aan de hand daarvan
de bak in te richten.

had het volgende in gedachten:

- Koppel DwergGourami (mochten er geen goede exemplaren zijn dan kan dit ook de Honinggourami worden)
-voor de middenlaag een schooltje met Rasbora Hengeli - 15 stuks
- onderlaag Corydoras Panda 8 stuks
- evt een L103 Peckoltia Vittata (volgens diverse sites zou deze in 80cm kunnen)

temperatuur zou rond de 23-24 graden moeten zijn om iedereen tevreden te houden.

wat zijn jullie meningen hierover - gaat dit werken?

Nee zonder kast, Aquarium komt op de bar te staan en deze is max 90 cm breed, dus kan geen meter kwijt helaas.
Verder heb ik ook geen mogelijkheid tot externe filter (wat mijn voorkeur heeft). wie weet ooit eens als we het huis gaan verbouwen.

maar voor nu ik dat de stap van een Superfish Home 60ltr naar de Fusion al een stuk beter zal zijn.😎

Nee zonder kast, Aquarium komt op de bar te staan en deze is max 90 cm breed, dus kan geen meter kwijt helaas.
Verder heb ik ook geen mogelijkheid tot externe filter (wat mijn voorkeur heeft). wie weet ooit eens als we het huis gaan verbouwen.

maar voor nu ik dat de stap van een Superfish Home 60ltr naar de Fusion al een stuk beter zal zijn.😎

dat is maar 20cm verschil toch?
.. je kan die kast niet verplaatsen en een set halen ? dan kan je wel beter die 100 doen.. maar als het niet kan.. is het indd jammer.

is geen kast maar een stenen bar waar hij op komt, dus helaas geen andere optie.
maar de vraag was of het bestand wat ik in gedachten heb wel kan in zo'n bak 😀

is geen kast maar een stenen bar waar hij op komt, dus helaas geen andere optie.
maar de vraag was of het bestand wat ik in gedachten heb wel kan in zo'n bak 😀

- Koppel DwergGourami (mochten er geen goede exemplaren zijn dan kan dit ook de Honinggourami worden)
Ik zou voor Honing gaan. aangezien dwerggourami's vaak al een virus mee nemen las ik vaak hier

-voor de middenlaag een schooltje met Rasbora Hengeli - 15 stuks
Kan wel denk ik,

- onderlaag Corydoras Panda 8 stuks
Kan

- evt een L103 Peckoltia Vittata (volgens diverse sites zou deze in 80cm kunnen)
die worden voor ca 10 cm volgens planetcatfish
https://www.planetcatfish.com/common/species.php?species_id=827

Kan wel dus.

Ik zou ook graag iemand anders zijn mening willen zien,
Ik zelf ben niet zo bekend met Rasbora vissen.

Helemaal eens met Ancistruz. De honinggoerami is inderdaad een betere keus in verband met het iridovirus. Bovendien kunnen mannen goerami's behoorlijk fel zijn en wat dat betreft past een kleine soort wat beter.
De rest van de vissen die je noemt kan ook. De aantallen die je noemt lijken me heel redelijk.

Ja dat is misschien wel beter, maar top dan kan ik nu gaan nadenken over de inrichting van planten e.d :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan