Friesian
Well-known member
Sinds vandaag heb ik voor het eerst vuurgarnalen, jeey. Graag jullie tips, advies.
Van harte gefeliciteerd. Je hebt zojuist de leukste bewoner in huis gehaald voor het aquarium!Sinds vandaag heb ik voor het eerst vuurgarnalen, jeey. Graag jullie tips, advies.

Zo nu en dan wat groenten en een sliertje spaghetti (ongekookt) vinden ze ook heerlijk. Ik geef zelf verschillende tabletjes om het voer wat af te kunnen wisselen.Over wat? Ik heb gewoon garnalen tabletten gekocht voor de rest heb. Ik mijn garnalen op kraanwater.
😳Water wordt wel donker van catappaOk dan zijn ze wel veilig dus en is het wachten op de eerste nakomelingen. Ik zou ze dan om de dag wat voeren en zorgen dat je er wat blad in hebt. Catappablad gebruiken ook veel en dat is ook antibacterieel.
Voor ieder 'probleem' weet John een oplossing!Ja maar ik doe soms 1 blad op 30 liter en zie het amper hoor. Ook Moerbei verkleurt het water iets dus ik week het vaak eerst een dag of 2 voor zodat de meeste kleurstoffen eruit zijn.

Of je doet dat niet en gebruikt het voor een blackwater biotoop ?Ja maar ik doe soms 1 blad op 30 liter en zie het amper hoor. Ook Moerbei verkleurt het water iets dus ik week het vaak eerst een dag of 2 voor zodat de meeste kleurstoffen eruit zijn.
Voor ieder 'probleem' weet John een oplossing!![]()

Mooie garnalen Andre maar het beste is om ze per 10 te houden en zelf zou ik nog kijken om wat mosjes in de bak te doen want daar zitten ze graag tussen.
Smaken verschillen maar ik zou die sponsfilter niet zo midden in de bak laten staan
In water kun je heel veel oplossen.Nou dat is niet waar want een oplossing voor te weinig geld heb ik nog niet gevonden Daan![]()

Hier ga ik achteraan via Marktplaats, de 1e komen van de LFS. Filter komt ook daar vandaan. JBL. Verwarming hangt erin ja. Stroomkabel is van het infuus.😉Smaken verschillen inderdaad, ik vind het hier juist heel leuk staan. Vooral met de waterpest die er zo omheen zwiert 🙂 Dit is een groot kleurrijk filter. Ook in de hoek zie je het nog goed. Dan kan zo midden in de bak er best leuk uitzien.
Wat betreft het aantal, dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant, ze hebben geen vijanden in de bak, misschien helpt dat iets?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.