Wat is er nieuw

Nieuw. Voor het eerst vuurgarnalen. Hulp is welkom!

Friesian

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2020
Sinds vandaag heb ik voor het eerst vuurgarnalen, jeey. Graag jullie tips, advies.

Over wat? Ik heb gewoon garnalen tabletten gekocht voor de rest heb. Ik mijn garnalen op kraanwater.

Sinds vandaag heb ik voor het eerst vuurgarnalen, jeey. Graag jullie tips, advies.
Van harte gefeliciteerd. Je hebt zojuist de leukste bewoner in huis gehaald voor het aquarium! :petjeaf:
Waar wil je precies tips over? Er is veel informatie hier op het forum te vinden.

Over wat? Ik heb gewoon garnalen tabletten gekocht voor de rest heb. Ik mijn garnalen op kraanwater.
Zo nu en dan wat groenten en een sliertje spaghetti (ongekookt) vinden ze ook heerlijk. Ik geef zelf verschillende tabletjes om het voer wat af te kunnen wisselen.

Goedemorgen allebei en bedankt. Zoals gezegd, het is voor mij de allereerste keer dat ik ze heb. Alle tips uit de praktijk zijn welkom. Komkommer, groenten lusten ze ook? Worden ze 1:x per week gevoerd?

Ik heb er 6 gekocht, ze zitten in een 30 liter bak. Als planten heb ik waterpest.

Ik had er eerst een klein filter in zitten van superfish maar ben toch gegaan voor een sponsfilter.

Laatst bewerkt:
ik voer ze 3x per week maar in een bak met vissen vinden ze altijd wel iets. Verder af en toe wat blad geven zoals Moerbei of spinazie, brandnetel.

Bedankt John, is genoteerd. Maar ik heb ze in een aparte bak gedaan om te voorkomen dat ze als snack worden gegeten. :chef:😳

Ok dan zijn ze wel veilig dus en is het wachten op de eerste nakomelingen. Ik zou ze dan om de dag wat voeren en zorgen dat je er wat blad in hebt. Catappablad gebruiken ook veel en dat is ook antibacterieel.

Ok dan zijn ze wel veilig dus en is het wachten op de eerste nakomelingen. Ik zou ze dan om de dag wat voeren en zorgen dat je er wat blad in hebt. Catappablad gebruiken ook veel en dat is ook antibacterieel.
Water wordt wel donker van catappa

Ja maar ik doe soms 1 blad op 30 liter en zie het amper hoor. Ook Moerbei verkleurt het water iets dus ik week het vaak eerst een dag of 2 voor zodat de meeste kleurstoffen eruit zijn.

Ja maar ik doe soms 1 blad op 30 liter en zie het amper hoor. Ook Moerbei verkleurt het water iets dus ik week het vaak eerst een dag of 2 voor zodat de meeste kleurstoffen eruit zijn.
Voor ieder 'probleem' weet John een oplossing! :petjeaf:

Of je doet dat niet en gebruikt het voor een blackwater biotoop ?

Even een foto gemaakt met mijn beste telefoon om jullie een beeld te geven. 6 garnalen..30 liter aquarium.
Gisteren 1 chips (bodem tablet) gegeven.
20200425_080320_compress91.jpg

Wat een leuk bakje zo Friesian.
Ook leuk zo dat sponsfilter. Ik heb gelezen dat dat erg goed werkt bij garnalen. Mooie garnalen ook. En leuk en fris die waterpest zo.

Je kan ze (schone) bladeren geven van paardebloem en brandnetel. Dat lusten ze erg graag en is gezond. Catappablad is ook heerlijk voor ze, wanneer het begint te vergaan.

Met garnalen is het goed om wat garnalenvoer te voeren voor de mineralen die ze nodig hebben om te vervellen. Courgette, spinazie en wat boerenkool kan ook gezond zijn. Daar zitten ook veel goede stoffen in. Komkommer kan je geven maar daar hebben ze weinig aan, daar zitten weinig nuttige stoffen in.

Heb je trouwens een verwarming in je bak hangen? Als wij een verwarming hebben bij garnalen is dat eigenlijk voor de planten, die hebben meestal wel een temperatuur vanaf 20 graden nodig. De garnalen kunnen makkelijk ook wat lagere temperaturen aan.

Heel veel plezier met je garnalen, wij vinden ze erg leuk.

Mooie garnalen Andre maar het beste is om ze per 10 te houden en zelf zou ik nog kijken om wat mosjes in de bak te doen want daar zitten ze graag tussen.
Smaken verschillen maar ik zou die sponsfilter niet zo midden in de bak laten staan

Voor ieder 'probleem' weet John een oplossing! :petjeaf:

Nou dat is niet waar want een oplossing voor te weinig geld heb ik nog niet gevonden Daan:juggle:

Mooie garnalen Andre maar het beste is om ze per 10 te houden en zelf zou ik nog kijken om wat mosjes in de bak te doen want daar zitten ze graag tussen.
Smaken verschillen maar ik zou die sponsfilter niet zo midden in de bak laten staan

Smaken verschillen inderdaad, ik vind het hier juist heel leuk staan. Vooral met de waterpest die er zo omheen zwiert 🙂 Dit is een groot kleurrijk filter. Ook in de hoek zie je het nog goed. Dan kan zo midden in de bak er best leuk uitzien.

Wat betreft het aantal, dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant, ze hebben geen vijanden in de bak, misschien helpt dat iets?

Smaken verschillen inderdaad, ik vind het hier juist heel leuk staan. Vooral met de waterpest die er zo omheen zwiert 🙂 Dit is een groot kleurrijk filter. Ook in de hoek zie je het nog goed. Dan kan zo midden in de bak er best leuk uitzien.

Wat betreft het aantal, dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant, ze hebben geen vijanden in de bak, misschien helpt dat iets?
Hier ga ik achteraan via Marktplaats, de 1e komen van de LFS. Filter komt ook daar vandaan. JBL. Verwarming hangt erin ja. Stroomkabel is van het infuus.😉

Mocht je nog plantjes erbij kopen Andre week ze dan even 5 dagen in een emmer en ververs dat dagelijks ivm slakkengif.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan