NIeuwe alg op rots welke is dit?


vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
254
Leeftijd
39
Ik heb vandaag een nieuw soort alg in mijn aquarium gezien, het zat op een rots decoratie.
De tank is ongeveer 5 weken oud en ik ververs nu om de andere dag 50% en er zitten 10 danio's in.
Ik voeg geen co2 toe.
Er zat ook veel diatomeeen op het glas, deze heb ik een paar dagen geleden eraf geborsteld, en wat van de planten bladeren afgewreven.
Ik heb hem eruit gehaald en met tandeborstel schoongemaakt.
Tot voorheen, ongeveer een week denk ik? kon ik nog niks op de rots zien zitten.
Enig idee wat dit is en of ik er iets tegen moet doen?
 

Bijlagen

  • IMG_20220524_150052.jpg
    IMG_20220524_150052.jpg
    72.7 KB · Weergaven: 61
  • IMG_20220524_150127.jpg
    IMG_20220524_150127.jpg
    198.5 KB · Weergaven: 63
Ik zie nu diverse topics van je en dat geeft niet maar soms is dat verwarrend. Je bak is vrij vers en je hebt al een topic over problemen dus ik denk dat het daar ook mee te maken heeft en je wat geduld moet hebben om de bak in balans te krijgen.
Zorg in elk geval voor voldoende voeding zodat de planten niks tekort komen. Hier staat ook al het eea denk ik:

 
Ja inderdaad, ik probeer niet een heeele lange topic te maken over veel verschillende dingen, dus vandaar dat ik ze nu post in de categorien, maar aangezien alles met elkaar heeft te maken zit ik toch weer de hele tijd te verwijzen naar de problemen post :p
En ik kan niet beoordelen wat dringend is en wat niet, dus ik post alles waarvan ik denk dat kan wel eens mis gaan.
Ik weet er te weinig van om het welzijn van de visjes af te laten hangen van wat ik vind op google op eigen houtje. (Ik google overigens wel een aantal uren per dag inmiddels)
En het kan ontzettend snel omslaan van het is ok naar alle vissen staan op doodgaan merk ik.
 

Terug
Bovenaan