Gaat de goede kant dus weer op gelukkig.
Hoewel de meeste planten die wij in onze bakken hebben moerasplanten zijn is het toch wel zaak om naast bodemvoeding ook voeding via de waterkolom toe te dienen. Echte waterplanten zijn dit sowieso nodig maar ook moerasplanten nemen hun voeding min of meer deels via de waterkolom op.Ik doe nog de water verversingen, nu 1 keer per 2 dagen. De visjes zwemmen er op hun gemak bij met name in het midden en onder in de tank.
Ik heb het filter nu wat meer opengezet dan eerst.
Het ruikt nu niet meer muf boven het water en het is helder.
De bruinalg kwam vrij gemakkelijk van de planten en het glas af.
De meeste planten groeien goed, krijgen wel wat kleinre blaadjes ivm de co2 die we niet toevoegen.
Ik had er iig al wat voedings bolletjes bij de planten ingedrukt, die zijn goed voor een hele tijd geloof ik, maanden staat op de verpakking.
Voeding in de water kolom toevoegen ben ik nu nog wat huiverig voor.
Een van de danios is dik geworden, een post daarvoor aangemaakt in het kweken gedeelte🙂
Ik zou met deze kleur roze om de dag een wissel doen en ja, de cycle is al op gang en zal alleen maar beter worden,ok,
Ik meet ook vlak na de water verversing heel klein beetje roze.
Moet ik nu meerdere keren per dag water gaan verversen?
Bestaat er ook een kans dat de cycle helemaal niet gaat lukken?
Ik zat er al over te denken om deze juwel rommel te retourneren aan de hornbach om elders goede kwaliteit spul te kopen met hopelijk goed advies..
Het is dan wel na 30 dagen maar het betreft een set die niet naar behoren werkt (moet de pomp half bedekken, anders is de stroming veels te hard voor de vissen) na nu 5 weken nog steeds elke dag water verversen, dus sponsjes zullen wel van slechte kwaliteit zijn)
Zouden de visjes het overleven als ik een nieuwe bak koop, huidig substraat in overzet (of nieuw substraat) en een pomp van normale kwaliteit erin zet en misschien ergens van iemand een gebruikt sponsje kan vinden?
Als ik met hornbach er al uit kom om huidig ding te retourneren uberhaupt😕
In zowel de hornbach als lfs in Groningen heb ik inmiddels 0.0 vertrouwen en hebben we bijna alles teruggebracht wat maar kon.
We zijn helemaal naar duitsland gereden om daar proberen goed advies te krijgen.
Welke zaak is dat als ik vragen mag want zoveel heb je er niet in de stad.als lfs in Groningen
Nouwww....., even kniesoren! 0,01 ietsiepietsie zit er toch in.... 😉😉😉Als je wat meer zekerheid wilt over je nitriet test.
Test eens water direct uit de kraan.
Als dit ook een roze zweem heeft, weet je dat het 0 moet zijn. In kraanwater zit geen nitriet.
Dan heeft de test gewoon een beetje kleur van zichzelf.
En is verversen tot kleurloos beetje zonde van het water.
Ik gebruik gewoon tuinslang en daar hevel ik ook mee af elke week.Wat voor slang kunnen we daarvoor gebruiken, heb je misschien een linkje of winkel waar we een goede kunnen kopen?
Ik ben er van overtuigd dat je je filter helemaal moet open zetten ipv een beetje. Je plantjes bewegen nauwelijks tot niet en een slechte doorstroming geeft ook alleen maar problemen.Mooi, ik heb gelukkig nog een stuk tuinslang liggen waar wat vanaf kan! 🙂 ik ga het proberen.
Ik heb nog een filmpje gemaakt van het aquarium en de blauwalg die er vandaag zit.
De visjes lijken het goed te doen, ik heb filter opening nog wat meer open gezet, en met name de white cloud minnows gaan nu surfen🙂
De danio's zijn ook wat minder kribbig en zwemmen vaker met zn vieren naast elkaar.
Voor de vakantie heb ik er een tetra voer tablet in gelegd.
Alle plantjes groeien goed (als ik naar oude fotos kijk zie ik hoeveel) behalve de crypto, die is net zoals bitcoin een beetje in de rats. ik zie geloof ik wel 2 a 3 nieuwe kleine blaadjes zonder diatomeen, misschien nieuwe blaadjes.
Laten we het maar houden op fosfaat 😆Ik ben er van overtuigd dat je je filter helemaal moet open zetten ipv een beetje. Je plantjes bewegen nauwelijks tot niet en een slechte doorstroming geeft ook alleen maar problemen.
Je metingen vind ik zo slecht nog niet, die Nitraat is prima en zou je Fosfor dus ook omhoog mogen om het meer in balans te krijgen(10/1) en daardoor de alg ook minder worden... Over de juiste plantenvoeding hebben we het al eerder gehad....
Uh ja.... laten we dat vooral doen 🤣Laten we het maar houden op fosfaat 😆
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.