Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Het is weer een tijdje geleden. de bak is nu volledig verwarmd en de heater slaat daarom minder aan. opwarmtijd van de heater is nu een kleine 2 minuten en houd dan ruim 8 minuten de warmte vast voor die weer opnieuw aanslaat . ik denk dat het even een aanloop nodig had. de vissen met name de panda's hebben het reuze naar hun zin. die vliegen de hele bak door en door de gaten van de kastelen. ook de zandbodem vinden ze fijner. de algeneters zitten er ook lekker in. alleen voor de guppen lijkt de bak veel te groot. die hebben veel moeite met zwemmen. ik heb ook een klein binnenfilter vanuit mijn oude bak erin gezet aan de kant waar de uitstroom van de buitenfilter niet komt want daar bleef vuil liggen. het aquarium blijft nu overal mooi schoon.
 
Mooi dat je tevreden bent Andre.
Niet helemaal tevreden. de uitstroom van de buitenpomp kan ik niet zo zetten dat er geen blinde hoek meer is. er blijft steeds vuil liggen in de rechterhoek van hert aquarium.
 
Niet helemaal tevreden. de uitstroom van de buitenpomp kan ik niet zo zetten dat er geen blinde hoek meer is. er blijft steeds vuil liggen in de rechterhoek van hert aquarium.
Dat is toch ook de bedoeling dat alles mooi verzameld word in een hoek.
Dit moet je zelf afzuigen.
Een filter is geen stofzuiger.
 
Dat is toch ook de bedoeling dat alles mooi verzameld word in een hoek.
Dit moet je zelf afzuigen.
Een filter is geen stofzuiger.
Nou als de hoek weer vol ligt dan zet ik het kleine binnenfilter aan en word alles daar direct van de bodem gezogen . het lijkt wel een stofzuiger en ik hoef dit dus zelf niet af te zuigen. het hele aquarium blijft daarmee mooi schoon.
 
Welk binnenfilter gebruik je daarvoor Andre?
Een klein Chineesje van een paar watt , er zitten 2 filters onder maar ik heb hem ingekort tot 1 filter , daardoor zuigt hij ook harder. geeft er een behoorlijke sleur aan.
 

Bijlagen

  • IMG_2661[1].JPG
    IMG_2661[1].JPG
    127.5 KB · Weergaven: 37
  • IMG_2662[1].JPG
    IMG_2662[1].JPG
    166.3 KB · Weergaven: 38
Nou als de hoek weer vol ligt dan zet ik het kleine binnenfilter aan en word alles daar direct van de bodem gezogen . het lijkt wel een stofzuiger en ik hoef dit dus zelf niet af te zuigen. het hele aquarium blijft daarmee mooi schoon.
Als dat voor jou zo werkt gewoon blijven doen. 👌🏼. Ik zou die rommel liever meteen uit de bak hebben en het niet verzamelen in een filter 😬
 
Als dat voor jou zo werkt gewoon blijven doen. 👌🏼. Ik zou die rommel liever meteen uit de bak hebben en het niet verzamelen in een filter 😬
Dan moet ik elke dag met een slang de bodem afzuigen en dan heb je zo 4 emmers water van 12 liter eruit die je weer kan weggooien. dit is om de zoveel tijd het filter schoon spoelen en blijft veel schoner .het vuil krijgt geen kans zich op te hopen zolang de filter aan staat.
 
Dan moet ik elke dag met een slang de bodem afzuigen en dan heb je zo 4 emmers water van 12 liter eruit die je weer kan weggooien. dit is om de zoveel tijd het filter schoon spoelen en blijft veel schoner .het vuil krijgt geen kans zich op te hopen zolang de filter aan staat.
Als je dit elke dag zou moeten doen dan heb je wel heel veel vuil in de bak. De meeste doen dit gewoon wekelijks bij het onderhoud.
Je zal toch ook wel eens een blaadje hebben liggen lijkt me of gaat dat ook in het filter?
Alles wat in het filter gaat blijft weer in de bak en je filter zit veel sneller vol.
 
Als je dit elke dag zou moeten doen dan heb je wel heel veel vuil in de bak. De meeste doen dit gewoon wekelijks bij het onderhoud.
Je zal toch ook wel eens een blaadje hebben liggen lijkt me of gaat dat ook in het filter?
Alles wat in het filter gaat blijft weer in de bak en je filter zit veel sneller vol.
Blaadjes blijven drijven aan de oppervlakte. het filter spoel ik zo uit. ik ben gewoon erg tevreden met de filterzand bodem. dat werkt veel beter als grind. ik snap niet waarom dierenzaken geen filterzand voor aquariums aanraden...
 

Terug
Bovenaan