Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Andre73

Well-known member
Lid geworden
31 januari 2023
Berichten
307
Leeftijd
50
En maand geleden ben ik gaan kijken voor een nieuw en groter Aquarium. dit werd gratis thuisbezorgd met een vrachtwagen in dozen op een pallet. ik heb hiervoor een jaar geleden een 60cm bakje tweedehands gekocht wat mijn eerste Aquarium was.
het is nogal een verschil in grote moet ik opmerken.. als ik de 2 bakken naast elkaar zie staan. verder heb ik helaas weinig ruimte in huis dus moest het Aquarium voor het voorraam komen te staan. aangezien ik ingeschreven sta te verhuizen zal dit hopelijk niet voor altijd zijn.
ondertussen ben ik hard aan het kijken voor de inrichting. zo dacht ik aan een zandbodem met filterzand korrel 0,4-0,8 mm. dit omdat ik veel bodemvissen heb en er nog meer wil. ook heb ik een achtergrond sticker aangebracht wat best een rotwerkje is om dat precies mooi te krijgen.
maar het is boven verwachting goed gelukt. ik kijk ook nog alvast voor een bodemstofzuiger . heeft iemand daarvoor tips dan hoor ik dat graag.?

naar aanleiding van een door mij eerder geplaatst topic heb ik nu ook een nieuwe buitenfilter gekocht. bij zoektocht oa op youtube is de Aquael ultramax als beste uit de test gekomen. meeste capaciteit in zijn soort en het zuinigst in gebruik ,(schijnt nog minder te verbruiken dan aangegeven) en wat ook belangrijk is vooral heel stil en Aquael schijnt al de problemen met de eerdere versies te hebben opgelost. .
ook de prijs was erg laag. van het Aquarium trouwens ook ,ik ben totaal nu nog maar 550 euro kwijt voor Aquarium plus buitenfilter . het is echt verbazend als je goed zoekt wat je jezelf kan besparen. je moet er alleen veel tijd instoppen. verder kijk ik nog naar een led controller voor de verlichting en ik heb een energiemeter aangeschaft zodat ik het verbruik kan controleren. hier wat foto's van het Aquarium etc.
 

Bijlagen

  • IMG_2327[1].JPG
    IMG_2327[1].JPG
    74.4 KB · Weergaven: 131
  • IMG_2336[1].JPG
    IMG_2336[1].JPG
    167.7 KB · Weergaven: 134
  • IMG_2334[1].JPG
    IMG_2334[1].JPG
    170.1 KB · Weergaven: 148
  • IMG_2335[1].JPG
    IMG_2335[1].JPG
    113.6 KB · Weergaven: 149
  • IMG_2331[1].JPG
    IMG_2331[1].JPG
    122.9 KB · Weergaven: 151
  • IMG_2328[1].JPG
    IMG_2328[1].JPG
    209.6 KB · Weergaven: 141
  • test aquael.jpg
    test aquael.jpg
    141.5 KB · Weergaven: 140
  • test aquael 2.jpg
    test aquael 2.jpg
    135.2 KB · Weergaven: 132
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Helaas heb je de maten van de bak niet vermeld maar zo op het oog gezien in vergelijk met het 60cm bakje is je filter aan de krappe kant, de bak is ook vrij hoog zodat je twee lichtbalken nodig zult hebben. Met dat achtergrond motief maak je het jezelf wel moeilijk wat de inrichting betreft, een zwarte folie geeft je meer mogelijkheden.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Helaas heb je de maten van de bak niet vermeld maar zo op het oog gezien in vergelijk met het 60cm bakje is je filter aan de krappe kant, de bak is ook vrij hoog zodat je twee lichtbalken nodig zult hebben. Met dat achtergrond motief maak je het jezelf wel moeilijk wat de inrichting betreft, een zwarte folie geeft je meer mogelijkheden.
Bak is 240 liter, pomp doet 1500 l/u, maar netto 1166, dat lijkt mij toch ruim voldoende?

verlichting is echt heel fel. ik heb eerder een dimmer nodig.. die moet ik nog bestellen.

zwarte folie vind ik erg saai. in deze sticker zit heel veel diepte en de achtergrond leeft meer . ik wilde juist niet wat iedereen heeft. geen stenen achtergrond of geheel zwart. ik wil de bak ook niet gaan volproppen met van die houten takken of een heleboel planten erin. ik heb liever veel zwemruimte voor de vissen. een beetje meer open ruimte Aquarium met een paar grotten of rotsen erin vind ik mooier, en dan zo'n ronde zuurstofsteen met licht waar belletjes uitkomen
 
Mooie bak wat je gekocht hebt,
gewoon doen wat jij mooi vind (y)
Geniet ervan.....
 
Bak is 240 liter, pomp doet 1500 l/u, maar netto 1166, dat lijkt mij toch ruim voldoende?

verlichting is echt heel fel. ik heb eerder een dimmer nodig.. die moet ik nog bestellen.

zwarte folie vind ik erg saai. in deze sticker zit heel veel diepte en de achtergrond leeft meer . ik wilde juist niet wat iedereen heeft. geen stenen achtergrond of geheel zwart. ik wil de bak ook niet gaan volproppen met van die houten takken of een heleboel planten erin. ik heb liever veel zwemruimte voor de vissen. een beetje meer open ruimte Aquarium met een paar grotten of rotsen erin vind ik mooier, en dan zo'n ronde zuurstofsteen met licht waar belletjes uitkomen
Deze dimmer heb ik. https://www.aquaplantsonline.nl/aquatlantis-easy-led-control-2-plus-dimmer-voor-2.html
Misschien is dit wat voor jou.
 
Leuke dimmer maar wel erg prijzig zeg!

ik wilde onderstaande gaan kopen , een stuk goedkoper. er zit ook een timer op day en night control met zons op en ondergang. plus blauw en wit licht kan apart worden geregeld. ik heb al mijn andere verlichting voor de 60cm bak ook op Aliexpress gekocht , werken op afstandbediening en doen het perfect.

 
Leuke dimmer maar wel erg prijzig zeg!

ik wilde onderstaande gaan kopen , een stuk goedkoper. er zit ook een timer op day en night control met zons op en ondergang. plus blauw en wit licht kan apart worden geregeld. ik heb al mijn andere verlichting voor de 60cm bak ook op Aliexpress gekocht , werken op afstandbediening en doen het perfect.

Kun je met deze dan ook 2 kanalen dat je hem s'ochtends aan doet en bijvoorbeeld om 12 uur uit en dan om 5 uur weer aan en om 9 uur s'avonds weer uit. Of is die daar te goedkoop voor. Mijn man heeft ook een dimmer en die is als het goed is nog uitgebreider die was ook duurder dan die van mij nog. En kun je dan ook de percentage licht aanpassen ik kan namelijk ook in plaats van 100% licht op 50 of 55% zetten en dat ook nog ingesteld in sochtends meer dan s'avonds of andersom..
 
Kun je met deze dan ook 2 kanalen dat je hem s'ochtends aan doet en bijvoorbeeld om 12 uur uit en dan om 5 uur weer aan en om 9 uur s'avonds weer uit. Of is die daar te goedkoop voor. Mijn man heeft ook een dimmer en die is als het goed is nog uitgebreider die was ook duurder dan die van mij nog. En kun je dan ook de percentage licht aanpassen ik kan namelijk ook in plaats van 100% licht op 50 of 55% zetten en dat ook nog ingesteld in sochtends meer dan s'avonds of andersom..
Er staat wel een hele beschrijving bij, en uit de feedback van kopers maak ik op dat deze ook op 2 verschillende lampen kan worden aangesloten. ik heb eigenlijk alleen maar een dimmer nodig voor de lamp minder fel te maken en het energieverbruik naar beneden te halen . bij mijn kleine aquarium zet ik het licht ineens altijd vanuit het donker aan. de vissen schrikken hier totaal niet van bij mij. alleen de ancistrussen wel maar die zitten vaak nog in hun holletje als het donker is . ik had eerst een tll lamp en door de knippering bij het opstarten schrokken enkel de ancistrussen.
 
Nou ik heb eigenlijk al spijt van mijn nieuwe Aquatlantis aquarium , eerst was de onderkast aan meerdere delen beschadigd vanuit de doos , (hier heb ik dan korting op gehad) maar op het glas van het Aquarium zaten allemaal ruwe plekjes, vermoedelijk van kit resten , die heb ik er gelukkig af gekregen met wasbenzine want anders ging het niet want het was nog heel flink boenen , en nu vanavond wilde ik de verlichting branden en ging deze niet meer aan. in totaal heeft de verlichting maar 2 keer gebrand dus dat is wel erg snel stuk gegaan.. het lijkt erop dat de stroom adaptor kapot is, het groene controle ledje brand ook niet meer. maar ik ben er wel goed ziek van eigenlijk. ik las hier meerdere verhalen over beschadigingen aan de onderkast en van iemand die een barst in het glas kreeg. ik vind dat toch slechte kwaliteit van aquatlantis ,toch zeker gezien de hogere prijs van deze aquariums. ik zou aquatlantis niet meer opnieuw kopen. en ik moet hem nog vullen met water. ik houd mijn hart vast in de hoop dat die niet gaat lekken of barsten. na dit alles zou ik dat wel kunnen verwachten. als dat gebeurd is de pech compleet en kan ik mijn geplakte achtergrond sticker ook nog vaarwel zeggen. ik heb er nu een slecht gevoel over.
 
Nou ik heb eigenlijk al spijt van mijn nieuwe Aquatlantis aquarium , eerst was de onderkast aan meerdere delen beschadigd vanuit de doos , (hier heb ik dan korting op gehad) maar op het glas van het Aquarium zaten allemaal ruwe plekjes, vermoedelijk van kit resten , die heb ik er gelukkig af gekregen met wasbenzine want anders ging het niet want het was nog heel flink boenen , en nu vanavond wilde ik de verlichting branden en ging deze niet meer aan. in totaal heeft de verlichting maar 2 keer gebrand dus dat is wel erg snel stuk gegaan.. het lijkt erop dat de stroom adaptor kapot is, het groene controle ledje brand ook niet meer. maar ik ben er wel goed ziek van eigenlijk. ik las hier meerdere verhalen over beschadigingen aan de onderkast en van iemand die een barst in het glas kreeg. ik vind dat toch slechte kwaliteit van aquatlantis ,toch zeker gezien de hogere prijs van deze aquariums. ik zou aquatlantis niet meer opnieuw kopen. en ik moet hem nog vullen met water. ik houd mijn hart vast in de hoop dat die niet gaat lekken of barsten. na dit alles zou ik dat wel kunnen verwachten. als dat gebeurd is de pech compleet en kan ik mijn geplakte achtergrond sticker ook nog vaarwel zeggen. ik heb er nu een slecht gevoel over.
Wat een pech zeg,
Zou toch niet mogen dat de lamp het nu al niet meer doet,
ben je zeker dat er geen zekering is uitgesprongen in je stroomkast?
Op die lamp heb je normaal gezien wel 2 jaar garantie,
maar ja,weer een hoop gedoe om een nieuwe te krijgen,terug sturen,wachten,enz....
Bij mij was de splendid 100 na 7 weken kapot gesprongen,hele voorruit gebarsten,
aquatlantis gaf in mijn geval 'niet thuis' qua garantie.
Ik heb toen wel een grote korting van mijn LFS gekregen op een nieuwe bak,
maar heb toen ook een tijd met dat 'slecht gevoel erover' rond gelopen,
van heb ik nu weer net die pech?
En wat als dat weer gebeurd,enz....
Ik zou even alles nalopen en als de lamp het echt niet meer doet zo snel mogelijk contact opnemen met je LFS.
Hopelijk krijg je dan snel een nieuwe.
Succes ermee.
 
Nou ik heb eigenlijk al spijt van mijn nieuwe Aquatlantis aquarium , eerst was de onderkast aan meerdere delen beschadigd vanuit de doos , (hier heb ik dan korting op gehad) maar op het glas van het Aquarium zaten allemaal ruwe plekjes, vermoedelijk van kit resten , die heb ik er gelukkig af gekregen met wasbenzine want anders ging het niet want het was nog heel flink boenen , en nu vanavond wilde ik de verlichting branden en ging deze niet meer aan. in totaal heeft de verlichting maar 2 keer gebrand dus dat is wel erg snel stuk gegaan.. het lijkt erop dat de stroom adaptor kapot is, het groene controle ledje brand ook niet meer. maar ik ben er wel goed ziek van eigenlijk. ik las hier meerdere verhalen over beschadigingen aan de onderkast en van iemand die een barst in het glas kreeg. ik vind dat toch slechte kwaliteit van aquatlantis ,toch zeker gezien de hogere prijs van deze aquariums. ik zou aquatlantis niet meer opnieuw kopen. en ik moet hem nog vullen met water. ik houd mijn hart vast in de hoop dat die niet gaat lekken of barsten. na dit alles zou ik dat wel kunnen verwachten. als dat gebeurd is de pech compleet en kan ik mijn geplakte achtergrond sticker ook nog vaarwel zeggen. ik heb er nu een slecht gevoel over.
Op de led zit garantie ik zou als je de bon hebt van de aankoop terug gaan naar de winkel en dan krijg je een nieuwe. En ja ik baal ook van mijn kast gelukkig zit het bij mij aan de achterkant onderheb het gelakt en plamuur erover. Dus ik denk dat het wel waterdicht is. Gelukkig zie ik er niks van. Verder heb ik geen problemen de bak draait verder goed. Wel balen voor je klopt ik hoor meer slechte verhalen en ik vind trouwens dat er best veel verschil in zit tussen die van mij en die van mijn man mijn man heeft de aquatlantis fusion beter afgewerkt en ook betere kwaliteit. Heb je trouwens fotos ben wel benieuwd naar hoe je kast is beschadigd.
 
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Helaas heb je de maten van de bak niet vermeld maar zo op het oog gezien in vergelijk met het 60cm bakje is je filter aan de krappe kant, de bak is ook vrij hoog zodat je twee lichtbalken nodig zult hebben. Met dat achtergrond motief maak je het jezelf wel moeilijk wat de inrichting betreft, een zwarte folie geeft je meer mogelijkheden.
Ik heb dezelfde bak en ik heb nergens last van zelfs teveel licht heb er een Controller op en gedimd naar 50% en 7 uur licht genoeg voor de normale planten. 😄
 
Wat een pech zeg,
Zou toch niet mogen dat de lamp het nu al niet meer doet,
ben je zeker dat er geen zekering is uitgesprongen in je stroomkast?
Op die lamp heb je normaal gezien wel 2 jaar garantie,
maar ja,weer een hoop gedoe om een nieuwe te krijgen,terug sturen,wachten,enz....
Bij mij was de splendid 100 na 7 weken kapot gesprongen,hele voorruit gebarsten,
aquatlantis gaf in mijn geval 'niet thuis' qua garantie.
Ik heb toen wel een grote korting van mijn LFS gekregen op een nieuwe bak,
maar heb toen ook een tijd met dat 'slecht gevoel erover' rond gelopen,
van heb ik nu weer net die pech?
En wat als dat weer gebeurd,enz....
Ik zou even alles nalopen en als de lamp het echt niet meer doet zo snel mogelijk contact opnemen met je LFS.
Hopelijk krijg je dan snel een nieuwe.
Succes ermee.
Zou inderdaad niet mogen nee, de lamp is hiervoor nog maar 2 keer aan geweest. de stekker zit in een stekkerdoos waar ook andere apparatuur op zit. ik heb ook stekkers gewisseld om te kijken of er het stekkergat van de doos defect was maar dat is niet het geval. ook heb ik meerdere stop contacten geprobeerd maar doet nergens iets. het groene ledje op de voeding brand ook niet meer? ik heb hier al een hele tijd goedkope Aliexpress led verlichting met adaptor en afstandbediening voor mijn ander aquarium en die werken nog steeds perfect. overigens vind ik bij de aquatlantis aquarium de bediening van de verlichting erg ouderwets met een omzet schakelaar tussen de draad net als bij een schemerlamp , dat hadden ze toch beter kunnen doen? ik heb al direct een mail gestuurd naar de winkel met een uitleg en wacht nu nog op antwoord terug.

wel vreemd dat dat aquatlantis niet thuis gaf met garantie binnen 7 weken. ik de handleiding staat dat je 24 maanden hebt. als voorwoord staat dat ze je bedanken voor een kwaliteits product . misschien zijn ze zo van hun kwaliteit overtuigd dat ze denken dat het glas niet zomaar kapot kan. maar ik vind dit alles behalve verre van goede kwaliteit.
 
Zou inderdaad niet mogen nee, de lamp is hiervoor nog maar 2 keer aan geweest. de stekker zit in een stekkerdoos waar ook andere apparatuur op zit. ik heb ook stekkers gewisseld om te kijken of er het stekkergat van de doos defect was maar dat is niet het geval. ook heb ik meerdere stop contacten geprobeerd maar doet nergens iets. het groene ledje op de voeding brand ook niet meer? ik heb hier al een hele tijd goedkope Aliexpress led verlichting met adaptor en afstandbediening voor mijn ander aquarium en die werken nog steeds perfect. overigens vind ik bij de aquatlantis aquarium de bediening van de verlichting erg ouderwets met een omzet schakelaar tussen de draad net als bij een schemerlamp , dat hadden ze toch beter kunnen doen? ik heb al direct een mail gestuurd naar de winkel met een uitleg en wacht nu nog op antwoord terug.

wel vreemd dat dat aquatlantis niet thuis gaf met garantie binnen 7 weken. ik de handleiding staat dat je 24 maanden hebt. als voorwoord staat dat ze je bedanken voor een kwaliteits product . misschien zijn ze zo van hun kwaliteit overtuigd dat ze denken dat het glas niet zomaar kapot kan. maar ik vind dit alles behalve verre van goede kwaliteit.
Dan is de voeding van de lichtkap stuk ik zou ermee terug gaan en een nieuwe voeding of gehele lichtkap vragen.
 
Op de led zit garantie ik zou als je de bon hebt van de aankoop terug gaan naar de winkel en dan krijg je een nieuwe. En ja ik baal ook van mijn kast gelukkig zit het bij mij aan de achterkant onderheb het gelakt en plamuur erover. Dus ik denk dat het wel waterdicht is. Gelukkig zie ik er niks van. Verder heb ik geen problemen de bak draait verder goed. Wel balen voor je klopt ik hoor meer slechte verhalen en ik vind trouwens dat er best veel verschil in zit tussen die van mij en die van mijn man mijn man heeft de aquatlantis fusion beter afgewerkt en ook betere kwaliteit. Heb je trouwens fotos ben wel benieuwd naar hoe je kast is beschadigd.
Ik heb hem via een internetwinkel besteld. temeer ook omdat ze hem gratis thuis kwamen bezorgen . ik heb zelf ook geen auto waar die in past en zoiets is ook erg zwaar. ik heb hem ook via klarna achteraf betalen betaald. en heb hem ook nog niet betaald. dit moet pas uiterlijk 8 maart. voor de beschadigingen is al vanuit de winkel een mindering op het totaalbedrag gegeven via klarna . eigenlijk heel netjes want ze wilden eerst een voucher geven maar ik had verder niets nodig en heb de winkel ervan kunnen overtuigen dat een voucher geven meer in hun voordeel was en dat ik dat bedrag liever in mindering op mijn rekening had. en daar hadden ze alle begrip voor. nu wil ik geen mindering maar nieuwe onderdelen om de verlichting terug te laten werken. ik verwacht wel dat ze dit gaan oppakken en oplossen gezien ze eerder dat al deden. alleen hoe lang het gaat duren weet ik niet. het is natuurlijk allemaal heel vervelend maar ik hang dan voorlopig mijn Aliexpress ledjes er maar in. ik denk wel dat dit makkelijk gaat. er zit ook een timer en dimmer op . de verlichting is overal te plaatsen. zelfs onder water.

hier een paar foto's van mijn beschadigde onderkast, de plaksticker op de panelen zijn stukjes af. en dat terwijl er tussen elke plank in de doos een bescherming zat?
 

Bijlagen

  • IMG_2302[1].JPG
    IMG_2302[1].JPG
    204.4 KB · Weergaven: 65
  • IMG_2305[1].JPG
    IMG_2305[1].JPG
    110.3 KB · Weergaven: 64
Dan is de voeding van de lichtkap stuk ik zou ermee terug gaan en een nieuwe voeding of gehele lichtkap vragen.
Ik vermoed dat het met een nieuwe voeding wel op te lossen is. ledjes zelf gaan niet zomaar stuk
 
Wat een pech zeg,
Zou toch niet mogen dat de lamp het nu al niet meer doet,
ben je zeker dat er geen zekering is uitgesprongen in je stroomkast?
Op die lamp heb je normaal gezien wel 2 jaar garantie,
maar ja,weer een hoop gedoe om een nieuwe te krijgen,terug sturen,wachten,enz....
Bij mij was de splendid 100 na 7 weken kapot gesprongen,hele voorruit gebarsten,
aquatlantis gaf in mijn geval 'niet thuis' qua garantie.
Ik heb toen wel een grote korting van mijn LFS gekregen op een nieuwe bak,
maar heb toen ook een tijd met dat 'slecht gevoel erover' rond gelopen,
van heb ik nu weer net die pech?
En wat als dat weer gebeurd,enz....
Ik zou even alles nalopen en als de lamp het echt niet meer doet zo snel mogelijk contact opnemen met je LFS.
Hopelijk krijg je dan snel een nieuwe.
Succes ermee.
In het boekje staat duidelijk geen garantie op de bak zelf wel de sierstrip en de omlijsting als die kapot of los zit. Zie afbeelding.

Wat een pech zeg,
Zou toch niet mogen dat de lamp het nu al niet meer doet,
ben je zeker dat er geen zekering is uitgesprongen in je stroomkast?
Op die lamp heb je normaal gezien wel 2 jaar garantie,
maar ja,weer een hoop gedoe om een nieuwe te krijgen,terug sturen,wachten,enz....
Bij mij was de splendid 100 na 7 weken kapot gesprongen,hele voorruit gebarsten,
aquatlantis gaf in mijn geval 'niet thuis' qua garantie.
Ik heb toen wel een grote korting van mijn LFS gekregen op een nieuwe bak,
maar heb toen ook een tijd met dat 'slecht gevoel erover' rond gelopen,
van heb ik nu weer net die pech?
En wat als dat weer gebeurd,enz....
Ik zou even alles nalopen en als de lamp het echt niet meer doet zo snel mogelijk contact opnemen met je LFS.
Hopelijk krijg je dan snel een nieuwe.
Succes ermee.
 

Bijlagen

  • IMG_20230225_102217373.jpg
    IMG_20230225_102217373.jpg
    283.1 KB · Weergaven: 47
In het boekje staat duidelijk geen garantie op de bak zelf wel de sierstrip en de omlijsting als die kapot of los zit. Zie afbeelding.
Dus met andere woorden ik moet dan ook kunnen aantonen dat ik de verlichting niet fout heb aangesloten? omdat er staat door foutgebruik geen garantie? hoe ga je dat aantonen...

vind wel dat ze zich er makkelijk vanaf maken zo. als voorwoord schrijven dat je een kwaliteitsproduct hebt gekocht, alsof er dan eigenlijk niks kapot kan door kwaliteitsproblemen die er wel degelijk zijn.
 
Idd slechte service ook. Mijn vrouw had in oktober schoenen gekochr bij een bekende winkel van €40. Aanbieding. Vorige week zag ze dat ze stuk waren al. Wilde ze niet naar de winkel toe omdat het ook door t werk zou kunnen komen. Donderdag toch geweest en ze kon nieuwe uitzoeken en verschil bijbetalen. Dus zo kan het ook. (Dit als vb dat er wel bedrijven zijn die aan klantenbinding doen).

Kan me niet voostellen dat Aquatlantis. Of de LFS waar de bak gekocht is er geen moeite voor wil doen dat dit probleem verholpen wordt.
 
Dus met andere woorden ik moet dan ook kunnen aantonen dat ik de verlichting niet fout heb aangesloten? omdat er staat door foutgebruik geen garantie? hoe ga je dat aantonen...

vind wel dat ze zich er makkelijk vanaf maken zo. als voorwoord schrijven dat je een kwaliteitsproduct hebt gekocht, alsof er dan eigenlijk niks kapot kan door kwaliteitsproblemen die er wel degelijk zijn.
Ik denk ook dat als de led of de voeding defect is dat de fabrikant moet aantonen dat je het niet goed hebt gebruikt en anders wel over de brug zal moeten komen.
Als ze zich beroepen op fout gebruik dan zullen ze dat m.i. ook moeten kunnen hardmaken.
 
Gewoon contact op nemen met de winkel waar je deze gekocht hebt. En dan zoeken hun het maar uit met de fabrikant. Zo hoort het in elk geval.
Op zulke producten zit gewoon 2 jaar wettelijke Europese garantie.
Als de verkoper/winkel niet thuis geeft om wat voor reden dan ook dan zou je andere stappen kunnen ondernemen.
Sommige winkels zijn helaas voor klachten en garantie op vakantie 🤣maar je moet je niet laten afschepen want je hebt gewoon recht op garantie/nieuw product.
 
Ik ga eerst de reactie van de winkelier afwachten. die zullen dan waarschijnlijk vanaf maandag reageren omdat de meeste klantenservice van ma tot vr is. ik weet in ieder geval dat het probleem niet bij mij zelf ligt. het licht en adaptor waren op de goede manier aangesloten want het licht heeft ervoor zonder er iets aan te veranderen wel gebrand. zo heb ik dat ook uitgelegd in de mail naar de winkelier toe. mogelijk vragen ze om een filmpje ervan en die kunnen ze dan krijgen. ik zal dan duidelijk laten zien dat alles aangesloten is met stroom op de stekkerdoos en dat het groene ledje op de adaptor niet brand. meer kan ik niet doen.
 
Ik ga eerst de reactie van de winkelier afwachten. die zullen dan waarschijnlijk vanaf maandag reageren omdat de meeste klantenservice van ma tot vr is. ik weet in ieder geval dat het probleem niet bij mij zelf ligt. het licht en adaptor waren op de goede manier aangesloten want het licht heeft ervoor zonder er iets aan te veranderen wel gebrand. zo heb ik dat ook uitgelegd in de mail naar de winkelier toe. mogelijk vragen ze om een filmpje ervan en die kunnen ze dan krijgen. ik zal dan duidelijk laten zien dat alles aangesloten is met stroom op de stekkerdoos en dat het groene ledje op de adaptor niet brand. meer kan ik niet doen.
Dat ze om een filmpje vragen lijkt me erg overdreven. Zoiets word toch ook geleverd zodat het voor iedereen aan te sluiten is lijkt me.
Als ze bij nieuwe producten moeilijk gaan doen ivm met garantie dan weet je in elk geval dat je er nooit meer iets moet kopen.
Eerst maar afwachten wat ze te zeggen hebben en ga er vanuit dat je het spul gewoon terug kan brengen of sturen.
Meeste bekende zaken/webshops gaan hier goed mee om omdat ze weten dat ze anders negatief op forums en Facebook komen en dat is het ze vaak niet waard.
 
Wij konden met de beschadigde onderplank ook kiezen tussen een vergoeding of een nieuwe plank. We hebben voor het eerste gekozen want anders zouden we week minimaal een week moeten wachten en de beschadiging zat toch aan de onderkant en dus niet in het zicht. Het was een klein hoekje fineer wat eraf was en deze hebben we voorzien van een paar lagen bootlak.
 
Dat iets stuk gaat of beschadigd is gebeurd nou eenmaal. Hoe de winkelier hier mee omgaat is het belangrijkst.
Gelukkig handelen de meeste dit correct af.
 
In het boekje staat duidelijk geen garantie op de bak zelf wel de sierstrip en de omlijsting als die kapot of los zit. Zie afbeelding.
Ja klopt,
maar het was wel heel frustrerend voor mij aangezien ik super voorzichtig was met mijn bak,
stond mooi waterpas enz....
Dan barst hij bijna vlak na aankoop en dan word er bij aquatlantis gedaan net alsof jij de bak hebt laten vallen ofzo.....
Glasbreuk is eigen schuld,en zo voorzichtig mee geweest,heel frustrerend kan ik je zeggen.
Mijn lfs heeft dan nog geprobeerd om mss enkel een nieuwe,lege bak te krijgen,
maar daar wouden ze toen ook niks van weten.
Gelukkig werd ik op alle manieren goed geholpen door mijn LFS,
waardoor ik een week of 3 later een nieuwe bak thuis had staan.
 
Ja klopt,
maar het was wel heel frustrerend voor mij aangezien ik super voorzichtig was met mijn bak,
stond mooi waterpas enz....
Dan barst hij bijna vlak na aankoop en dan word er bij aquatlantis gedaan net alsof jij de bak hebt laten vallen ofzo.....
Glasbreuk is eigen schuld,en zo voorzichtig mee geweest,heel frustrerend kan ik je zeggen.
Mijn lfs heeft dan nog geprobeerd om mss enkel een nieuwe,lege bak te krijgen,
maar daar wouden ze toen ook niks van weten.
Gelukkig werd ik op alle manieren goed geholpen door mijn LFS,
waardoor ik een week of 3 later een nieuwe bak thuis had staan.
Ja dat is flink shit. En het is ook niet maar even een uitgave het is best wel wat geld. Ik begrijp dat ook niet.
 
Ja dat is flink shit. En het is ook niet maar even een uitgave het is best wel wat geld. Ik begrijp dat ook niet.
De splendid draaide toen 7 weken,was net ingedraaid,
toen kon ik van vooraf aan opnieuw beginnen inrichten,indraaien enz....
 

Terug
Bovenaan