Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Vaak zitten die erbij maar lang niet altijd jammer genoeg.
Daarom is in deze tijd internet op telefoon ook zo handig. Vroeger moest je of van te voren onderzoek doen of er na en later terug komen. of de verkoper maar geloven.
 
Daarom is in deze tijd internet op telefoon ook zo handig. Vroeger moest je of van te voren onderzoek doen of er na en later terug komen. of de verkoper maar geloven.
Ja wel als je weet hoe dat allemaal werkt om een plant te herkennen maar er zijn mensen die daar geen verstand van hebben (zoals ik dus).
 
Ja wel als je weet hoe dat allemaal werkt om een plant te herkennen maar er zijn mensen die daar geen verstand van hebben (zoals ik dus).
Ik ga er dan wel vanuit dat je plaatje of een naam in de winkel ziet staan. Anders zou het mij ook niet lukken. En anders de naam vragen aan verkoper en dan opzoeken.
 
Het stond er niet op maar ik heb wel aan de kassa gevraagd of het mandje eraf moest , ze zeiden dit moet altijd. dus dan snap ik niet dat een andere medewerker vorige keer zei je kan het gewoon laten zitten.
met filterzand ook zoiets. hebben ze niet maar ze raden grind aan van 1 tot 2mm voor coridoras. je kan het beter eerst zelf uitzoeken inderdaad. een juwel rio aquarium moest ik volgens hun ook niet kopen want daarvan zou snel het glas bol van gaan staan.
 
Ik ga er dan wel vanuit dat je plaatje of een naam in de winkel ziet staan. Anders zou het mij ook niet lukken. En anders de naam vragen aan verkoper en dan opzoeken.
O dan begreep ik je verkeerd want ik dacht dat je met die google functie de naam wilde zoeken op internet. Zo kun je bv ook visjes herkennen met de telefoon.
 
Het stond er niet op maar ik heb wel aan de kassa gevraagd of het mandje eraf moest , ze zeiden dit moet altijd. dus dan snap ik niet dat een andere medewerker vorige keer zei je kan het gewoon laten zitten.
met filterzand ook zoiets. hebben ze niet maar ze raden grind aan van 1 tot 2mm voor coridoras. je kan het beter eerst zelf uitzoeken inderdaad. een juwel rio aquarium moest ik volgens hun ook niet kopen want daarvan zou snel het glas bol van gaan staan.
De ene zaak is gewoon beter dan de andere zaak. Als ze wat te klagen hebben over juwel aquariums zullen ze zelf wel geen juwel dealer zijn denk ik.
Juwel word toch erg veel verkocht.
Heb hier zelf vele juwels staan en nog nooit problemen mee ondervonden.
Beste is idd eerst zelf het een en ander opzoeken.
Denk dat alle vragen hier op het forum wel besproken zijn.
Verhaal met zand is ook altijd lastig. Filterzand is erg goedkoop en een aquariumzaak verkoopt liever zijn eigen zand.
Sommige zaken denken alleen aan de centen en als dat gepaard gaat met slecht advies dan vinden die het best.
Verkopen willen ze allemaal maar nooit alles zomaar geloven.🤷‍♂️
 
Over wat voor winkel/verkoper praten we hier eigenlijk?
Een job studentje bij petsplace ?
Of een lfs waar de eigenaar met jaren ervaring zelf achter de kassa staat?
Op 5 min van mijn thuis is ook een dierenwinkel met een aquariumafdeling,
ik heb daar vorig jaar mijn zwaarddragers gekocht,
ik vroeg 3 vrouwtjes en een mannetje,
kreeg ik als antwoord dat hij niet wist welke man of vrouw waren,
ik moest het even aanwijzen :rolleyes:,
Terwijl de mannen een zwaard van 3 a 4 cm hadden.
 
Vaak krijg je te maken met verkopers die niet alleen de aquariumafdeling doen maar meer het algemene werk en ja dan ontbreekt denk ik vaak de nodige kennis.
Of bij ziekte of afwezigheid neemt een collega waar die normaliter niks met de aquariumafdeling van doen heeft en ook dan kan het misgaan.
 
Vaak krijg je te maken met verkopers die niet alleen de aquariumafdeling doen maar meer het algemene werk en ja dan ontbreekt denk ik vaak de nodige kennis.
Of bij ziekte of afwezigheid neemt een collega waar die normaliter niks met de aquariumafdeling van doen heeft en ook dan kan het misgaan.
Ja klopt,daarom ga ik ook nooit niks halen in zo'n winkel op wat honden snoepjes/koekjes na :)
Ik rij liever om de zoveel tijd een half uurtje tot bij de lfs,
daar staat ook geen verkoper achter de kassa maar altijd de eigenaar zelf,
met 30 jaar ervaring en duizenden liters aan aquariums.
Als ik daar een vraag stel kan ik er ook van uit gaan dat ik een juist antwoord krijg.
Dat zal bij Frits Kuiper waar jullie gaan ook wel zo zijn,niet?
 
Ja klopt,daarom ga ik ook nooit niks halen in zo'n winkel op wat honden snoepjes/koekjes na :)
Ik rij liever om de zoveel tijd een half uurtje tot bij de lfs,
daar staat ook geen verkoper achter de kassa maar altijd de eigenaar zelf,
met 30 jaar ervaring en duizenden liters aan aquariums.
Als ik daar een vraag stel kan ik er ook van uit gaan dat ik een juist antwoord krijg.
Dat zal bij Frits Kuiper waar jullie gaan ook wel zo zijn,niet?
Op het gebied van planten krijg ik bij een heleboel speciaalzaken ook rustig het antwoord "Oh, planten hebben we hier geen verstand van. We verkopen ze omdat het er bij hoort".
 
Ja klopt,daarom ga ik ook nooit niks halen in zo'n winkel op wat honden snoepjes/koekjes na :)
Ik rij liever om de zoveel tijd een half uurtje tot bij de lfs,
daar staat ook geen verkoper achter de kassa maar altijd de eigenaar zelf,
met 30 jaar ervaring en duizenden liters aan aquariums.
Als ik daar een vraag stel kan ik er ook van uit gaan dat ik een juist antwoord krijg.
Dat zal bij Frits Kuiper waar jullie gaan ook wel zo zijn,niet?
Hier staat inderdaad ook de eigenaar achter de kassa. In de winkel loopt wel veel jong personeel en ook die stage lopen dus je moet wel weten aan wie je het vraagt.
Laatst moest ik voor Jes 2 Appelslakken hebben en ik zeg tegen dat gastje waar zitten de appels en hij keek me aan van waar heb jij het over? Dus ja ik zeg ik zoek de fruitschaal:ROFLMAO:
 
Ik heb een heel gesprek gehad met de eigenaar van de winkel over aquariums, hij had juwel rio staan en aquatlantis. volgens hem moest ik de aquatlantis splendid of nova nemen, die zou velen malen beter zijn als de juwel rio , de aquatlantis waren bij hem wel een stuk duurder maar ik heb zijn advies overgenomen nadat ik wat boekjes mee kreeg. alleen niet bij hem gekocht maar via internet voor onder de prijs van een juwel bij hem.
 
Ik denk dat hij wel gelijk heeft voor wat betreft het vergelijk. De Aquatlantis is duurder maar mooier en beter afgewerkt en met een glazen trekstrip terwijl de Juwel een van kunststof heeft.
Bij de Juwel vomd ik dat niet een hele stevige constructie. Maar goed voor het geld zijn het wel leuke bakken van Juwel en met elke bak kun je pech hebben.
 
Kreeg dit bericht over de adaptor, waarschijnlijk gaat dit veel langer duren dan verwacht?

Beste Andre,

Ik heb een nieuwe adapter voor je besteld, deze is echter niet op voorraad bij de leverancier en wordt pas half maart verwacht.


Met vriendelijke groet,


Vincent
 
heb zelf geen ervaring met aqualantis maar als deze een stuk duurder is dan juwel is het in mijn ogen geen eerlijke vergelijking.
Kreeg dit bericht over de adaptor, waarschijnlijk gaat dit veel langer duren dan verwacht?

Beste Andre,

Ik heb een nieuwe adapter voor je besteld, deze is echter niet op voorraad bij de leverancier en wordt pas half maart verwacht.


Met vriendelijke groet,


Vincent
Half maart is het toch ook al bijna ? Vind dat nog wel snel en al helemaal voor een webshop die geen fysieke winkel heeft.
 
Ik denk dat hij wel gelijk heeft voor wat betreft het vergelijk. De Aquatlantis is duurder maar mooier en beter afgewerkt en met een glazen trekstrip terwijl de Juwel een van kunststof heeft.
Bij de Juwel vomd ik dat niet een hele stevige constructie. Maar goed voor het geld zijn het wel leuke bakken van Juwel en met elke bak kun je pech hebben.
Heb zelf geen ervaring met aqualantis maar als die bakken flink duurder zijn is het natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking.
 
heb zelf geen ervaring met aqualantis maar als deze een stuk duurder is dan juwel is het in mijn ogen geen eerlijke vergelijking.

Half maart is het toch ook al bijna ? Vind dat nog wel snel en al helemaal voor een webshop die geen fysieke winkel heeft.
Ik heb meestal de ervaring met verwachtingen van leverdatums dat dit veel langer duurt dan aangegeven. maar goed we zullen zien..
 
Bij petsplace eentje die past gewoon voorradig,
 

Bijlagen

  • led adaptor.jpg
    led adaptor.jpg
    88.2 KB · Weergaven: 46
[BGCOLOR=rgb(53, 57, 65)]Bij petsplace eentje die past gewoon voorradig,[/BGCOLOR]
Dat heb je wel vaker bij een winkel maar als je bij een vage webshop iets besteld is dat gewoon een wederverkoper. Deze hebben niet vaak onderdelen op voorraad.
 
[BGCOLOR=rgb(53, 57, 65)]Bij petsplace eentje die past gewoon voorradig,[/BGCOLOR]
Dat heb je wel vaker bij een winkel maar als je bij een vage webshop iets besteld is dat gewoon een wederverkoper. Deze hebben niet vaak onderdelen op voorraad.
KIlopt helemaal wat je schrijft. het zit mij aan de andere kant ook niet lekker dat de adaptor al na 3 keer aanzetten kapot is gegaan. vind dat wel erg snel, en als er maar niet meer aan de hand is.? toen het licht het niet meer deed brandde eerst het ledje op de adaptor nog wel , pas toen ik de stekker eruit heb gehaald en weer inplugde brandde het controle ledje ineens niet meer . of er moet eerder nog stroom in gezeten hebben... maar zolang de stekker erin zat brandde het controle ledje eerst wel.
 
Heb zelf geen ervaring met aqualantis maar als die bakken flink duurder zijn is het natuurlijk ook geen eerlijke vergelijking.
Klopt en door de prijs is dat ook een manke vergelijking maar als je ze toch zou vergelijken zonder met de prijs rekening te houden dan is de Aquatlantis beter vindt ik. Maar ja wel duurder.
 
KIlopt helemaal wat je schrijft. het zit mij aan de andere kant ook niet lekker dat de adaptor al na 3 keer aanzetten kapot is gegaan. vind dat wel erg snel, en als er maar niet meer aan de hand is.? toen het licht het niet meer deed brandde eerst het ledje op de adaptor nog wel , pas toen ik de stekker eruit heb gehaald en weer inplugde brandde het controle ledje ineens niet meer . of er moet eerder nog stroom in gezeten hebben... maar zolang de stekker erin zat brandde het controle ledje eerst wel.
Dat iets stuk gaat kan je eigenlijk niemand de schuld van geven dat gebeurd nou eenmaal.
Wel hebben we liever dat het dan een ander overkomt maar het is zoals het is.
Mocht een nieuwe adapter niet helpen zullen ze de verlichting ook gewoon vervangen onder garantie.
Geen leuke start maar het zal best goed komen.
 
Veel mensen onderschatten de kosten van het hebben van een aquarium. Het probleem is dat je niet echt kunt bezuinigen, of je hebt de juiste apparatuur of je komt gegarandeerd in de problemen. Om een stabiele en goed lopende kringloop te creëren heb je volume nodig, een goede kringloop in een klein bakje is haast onmogelijk. Een bak van goede kwaliteit kost geld, aan verlichting, filters etc ben je daarna ook nog honderden euro's kwijt en daar kom je niet onderuit. Dan krijg je de aanschaf van de planten, hard scape, ook snel een paar honderd euro en zo ben je ineens een paar duizend euro verder en dan ben je er nog niet want ook het in stand houden kost geld geld, vloeibare mest voor je planten, het vervangen van je CO2 flessen, levend voer, stroomkosten etc. Al met al, je hebt een dure hobby, zowel de aanschaf als het onderhoud kost geld, vaak veel geld al is het maar een gewone zoet water bak.
 
Veel mensen onderschatten de kosten van het hebben van een aquarium. Het probleem is dat je niet echt kunt bezuinigen, of je hebt de juiste apparatuur of je komt gegarandeerd in de problemen. Om een stabiele en goed lopende kringloop te creëren heb je volume nodig, een goede kringloop in een klein bakje is haast onmogelijk. Een bak van goede kwaliteit kost geld, aan verlichting, filters etc ben je daarna ook nog honderden euro's kwijt en daar kom je niet onderuit. Dan krijg je de aanschaf van de planten, hard scape, ook snel een paar honderd euro en zo ben je ineens een paar duizend euro verder en dan ben je er nog niet want ook het in stand houden kost geld geld, vloeibare mest voor je planten, het vervangen van je CO2 flessen, levend voer, stroomkosten etc. Al met al, je hebt een dure hobby, zowel de aanschaf als het onderhoud kost geld, vaak veel geld al is het maar een gewone zoet water bak.
Veel mensen kwamen er de laatste tijd wel achter met de hoge stroomprijzen.
Helaas zijn er daardoor ook mensen gestopt.
Ik zelf zit op Facebook op een hoop forums waar het gaat om stroomverbruik en besparen en als ik dan sommige mensen zie met een jaarverbruik van bijna niets denk ik …… hoe dan.
Hoor dan wel eens dat het aquarium een luxe artikel is 🤷‍♂️ ik betaal graag wat extra Ipv de bak de deur uit te doen.
 
Onzin. Alleen een slecht werkman geeft zijn gereedschap de schuld. :DD
Dat ben ik met je eens en als de hoeveelheid bewoners is afgestemd op de bak dan zal dat weinig verschil mogen uitmaken. Natuurlijk heb je in een kleine bak minder filtermedium in de regel en minder bodem maar ook de belasting is beduidend minder.
 
Onzin. Alleen een slecht werkman geeft zijn gereedschap de schuld. :DD

Als iemand nieuw is in de hobby is een vaak gemaakte fout een overpopulatie van vissen met als gevolg alle problemen van dien. Vaak met het resultaat dat de bak weer van de hand gedaan wordt en dat is gewoon jammer. Ik werk graag met bakken van 300 liter tot zo'n 500 liter die veel meer mogelijkheden geven en vaak minder problemen omdat die de gewenste grote populatie kunnen hebben. Een beginner start meestal met een veel kleinere bak, en om een kleine bak goed te laten lopen is kennis en ervaring nodig die bij een beginner meestal niet voldoende aanwezig is. Grotere bakken kunnen ook problemen hebben maar zijn in de regel veel stabieler. Ik zeg niet dat een kleine bak niet kan, ik zeg een kleine bak vereist veel meer kennis van zaken.
 
Mijn bakken staan voor het raam en met de lamellen open schijnt de hele middag het licht en de zon erin. ik brand dan geen verlichting. het water warmt door de zon ook op. ook mijn vissen bestand houd ik bewust klein. en ik neem enkel sterke soort vissen. en geen vissen die je levend voer moet geven. co2 flessen doe ik niet. en ook niet veel planten erin. ik vind het sowieso mooier als ik veel zandbodem kan zien . ik zie dat veel aquariums vol met hout en bodemplanten. hoe noemen ze dat ,aquascape? ben ik geen fan van , heb liever veel ruimte voor de vissen. ik houd ook van vissen die snel de hele bak door racen achter elkaar aan. maanvissen bv zou ik nooit willen ,die vind ik te sloom. en ook geen andere grote vissen die veel eten . met 1 potje voer van 9 euro doe ik 8 maanden.
 
Zie je wel ik heb al een mail gehad dat de levering van de adaptor vertraagd is en het nog 2 weken langer gaat duren. echt balen.
 
Zie je wel ik heb al een mail gehad dat de levering van de adaptor vertraagd is en het nog 2 weken langer gaat duren. echt balen.
Je zou voor nood zelf iets kunnen kopen zodat je gewoon door kan ? Een goedkoop led-lampje of iets.
 
1677751457744.png
 
Hier wel direct leverbaar
 
Hier wel direct leverbaar
Aquariumzaken en aquarium webshops hebben vaak veel op voorraad.
Ik weet niet waar jij de bak heb gekocht maar als dit gewoon een wederverkoper is dan is het aannemelijk dat deze geen onderdelen los op voorraad heeft.
Dit zijn vaak de bedrijfjes die producten het voordeligst aanbieden.
Hun verdienmodel is enkel producten doorverkopen.
Voor garantie gevallen zijn hun dus ook afhankelijk van hun leverancier en kunnen ze niet uit hun eigen een passende oplossing bieden.
 

Terug
Bovenaan