Nieuwe Aquatlantis Splendid 120 Aquarium (Andre73)


Als je er geen haast mee hebt dan gewoon afwachten. Ik dacht dat je wel haast had 🤷‍♂️.vandaar dat ik dacht dat je zelf een adapter ging kopen omdat het te lang duurt.
Ik hoop ook dat ze maandag nog antwoorden. maar het ziet er niet naar uit. normaal had ik de andere dag al mail terug. nu na 3 dagen nog niets. en ik heb eigenlijk ook wel haast want ik ben nog benieuwd of het niet meer dan de adaptor is maar ik wil er zelf ook geen extra kosten voor gaan maken. als het bedrijf mij 50 euro vergoeding geeft heb ik een supergoedkoop aquarium opgeteld met wat ik al gehad heb aan terugbetaling voor het krasje op de onderkast. en zet ik mijn verlichting wel over of koop er nog eentje op Aliexpress met afstandsbediening waar al een dimmer op zit enz... veel goedkoper dan dat ik ook nog eens een aparte dimmer moet gaan kopen. ik heb eigenlijk liever die 50 euro dan een nieuwe adaptor als ik heel eerlijk ben. er moet sowieso een dimmer op de verlichting want het is veel te fel en ik ga geen 52 watt branden. ook is het met schakelaar en heb liever afstandsbediening.
 
Zoals ik het zo lees had hij al 2 x antwoord gehad. Eerste keer dat het 2 weken kon duren. Tweede keer dat het uitgesteld werd met 2 weken. Dus minimaal 4 weken wachten. Toen kwam Andre met het verhaal dat hij het kon annuleren en dat het bedrag in mindering gebracht kon worden.
maar dan moet je dus zelf een adapter kopen. Natuurlijk niks mis mee maar hij wil dat dat nu eerst aangepast hebben op zijn rekening die via klarna loopt.
Dus dan duurt het allemaal nog wat langer🤷‍♂️
Klopt ik kreeg deze mail, ik kan dus annuleren (optie 2) maar dit is waarschijnlijk een standaard mailtje , ik wil dus weten hoe het in mijn geval van annuleren gaat omdat ik voor deze adaptor niet betaald heb?? als je betaald hebt en je annuleert krijg je natuurlijk je geld sowieso terug...

ik ga wel bij klarna aangeven dat het bedrijf niet ingaat op mijn mail dat ik wil annuleren en daarvoor een andere oplossing wil. ik ga hier het bedrijf eerst ook nog over inlichten

Hallo,

Wij willen je informeren over een vertraging die is opgetreden bij de levering van jouw bestelling.

Je kunt de huidige leveringsdatum zien in het besteloverzicht:

Het gaat om het volgende product uit jouw bestelling:
15776_8ed27e68.256x256.jpg
Aquatlantis LED-voeding 24V
2,5A
Art.-Nr.: AQL-107238
Aantal: 1

De volgende opties zijn beschikbaar:
1​
Wachten op de bestelling: Als je deze optie kiest, hoef je verder niets te doen. Je hoeft niet te antwoorden op deze e-mail.
2​
Annulering van het product

Wij vragen om een korte reactie met de gewenste optie als je niet wilt wachten. Anders blijft de bestelling staan en zal deze op de nieuwe bezorgdatum worden geleverd.

Onze excuses voor het ongemak.​

Met vriendelijke groet,
Jouw .........
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt ik kreeg deze mail, ik kan dus annuleren (optie 2) maar dit is waarschijnlijk een standaard mailtje , ik wil dus weten hoe het in mijn geval van annuleren gaat omdat ik voor deze adaptor niet betaald heb?? als je betaald hebt en je annuleert krijg je natuurlijk je geld sowieso terug...

ik ga wel bij klarna aangeven dat het bedrijf niet ingaat op mijn mail dat ik wil annuleren en daarvoor een andere oplossing wil.

Hallo,

Wij willen je informeren over een vertraging die is opgetreden bij de levering van jouw bestelling.

Je kunt de huidige leveringsdatum zien in het besteloverzicht:

Het gaat om het volgende product uit jouw bestelling:
15776_8ed27e68.256x256.jpg
Aquatlantis LED-voeding 24V
2,5A
Art.-Nr.: AQL-107238
Aantal: 1

De volgende opties zijn beschikbaar:
1​
Wachten op de bestelling: Als je deze optie kiest, hoef je verder niets te doen. Je hoeft niet te antwoorden op deze e-mail.
2​
Annulering van het product

Wij vragen om een korte reactie met de gewenste optie als je niet wilt wachten. Anders blijft de bestelling staan en zal deze op de nieuwe bezorgdatum worden geleverd.

Onze excuses voor het ongemak.​

Met vriendelijke groet,
Jouw ...........

Stuur in je antwoord een link van deze discussie op het forum mee, een privé gesprek via email is iets anders dan een gesprek dat door honderden mogelijke klanten wordt meegelezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als ze met annuleren akkoord zouden gaan zullen hun dit doorgeven aan klarna en een bedrag in mindering brengen op het nog te betalen bedrag.
Maar of dit 50 euro zal zijn betwijfel ik.
Het kan ook zo zijn dat het 20 euro word en dat ze zeggen als je daarmee niet akkoord gaat je gewoon moet wachten op een nieuwe adapter.
 
Stuur in je antwoord een link van deze discussie op het forum mee, een privé gesprek via email is iets anders dan een gesprek dat door honderden mogelijke klanten wordt meegelezen.
Dit kan je beter pas doen als er geen gewenste oplossing is.
 
als ze met annuleren akkoord zouden gaan zullen hun dit doorgeven aan klarna en een bedrag in mindering brengen op het nog te betalen bedrag.
Maar of dit 50 euro zal zijn betwijfel ik.
Het kan ook zo zijn dat het 20 euro word en dat ze zeggen als je daarmee niet akkoord gaat je gewoon moet wachten op een nieuwe adapter.
Hiervan is al een factuur/voucher van opgemaakt in mijn account ,bedrag daarvan is 49,95 euro en zoveel kost de adaptor. dus ik neem aan dat ze dit bedrag dan ook in mindering moeten brengen?

levering staat vanaf 30 maart maar na verzending uit Oostenrijk komt er nog een week bij dus dan moet ik wachten tot begin April als de levering tenminste niet nog eens verder word uitgesteld

Krediet G43510011223100040 / Kopie Artikelnummer Artikel HoeveelheidPrijs per stuk (excl. BTW) BTW Stukprijs (incl. BTW) Totaal (incl. BTW) AQL-107380 Aquatlantis Splendid 240 Zwart Aquarium - 1 Stuk 1x EUR 49,99 1 € 41,31 21% € 49,99 € 49,99 Totaal inclusief btw € 49,99 Belastingtarief Belastingaandeel Netto Bruto 21% € 8,68 € 41,31 € 49,99 Het betreft een intracommunautaire verkoop op afstand volgens Artikel 14 Richtlijn 2006/112/EG EU-OSS MSI Oostenrijk, ATU63964918 Land van verzending: Oostenrijk, ATU6396491

1677926899740.png
 
Laatst bewerkt:
Als ze goedwillend zijn zou je dat wel verwachten.
Maar het antwoord ligt nu bij hun dus meer dan afwachten kan je nu niet doen.
 
Als ze goedwillend zijn zou je dat wel verwachten.
Maar het antwoord ligt nu bij hun dus meer dan afwachten kan je nu niet doen.
Ik krijg eerder een beetje het gevoel dat ze mijn mail expres negeren en liever de adaptor willen leveren. het is voor hun makkelijker als je klanten alleen laat mailen en niet laat bellen. et bedrijf heeft dan het voordeel , kunnen altijd zeggen er was iets met de mail , voor mij toch niet te controleren. het is ook de laatste keer dat ik iets duurs bestel bij een internet shop waar je niet naartoe kan bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg eerder een beetje het gevoel dat ze mijn mail expres negeren en liever de adaptor willen leveren. het is voor hun makkelijker als je klanten alleen laat mailen en niet laat bellen. et bedrijf heeft dan het voordeel , kunnen altijd zeggen er was iets met de mail , voor mij toch niet te controleren. het is ook de laatste keer dat ik iets duurs bestel bij een internet shop waar je niet naartoe kan bellen.

heb al een slechte review over hun gevonden.


Bekijk bijlage 357298
slechte reviews vind je over elke webshop en winkel. Bij sommige duurt een antwoord gewoon wat langer vaak gaat een mail doornemen op de rustige momenten van de dag bij zulke webshops.
Het kan ook zijn dat hun wachten op een antwoord van een leverancier om de boel voor elkaar te krijgen.
Dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn is inderdaad waardeloos maar dat is hun keuze.
Al met al heb je wel een hoop pech met hun.
 
Ik heb nu via een andere mail hert bedrijf benaderd want met Vincent kwam ik niet verder die reageerde niet terug. en nu kreeg ik een antwoord in het Engels.

het is bij klarna inmiddels al verrekend , ik krijg 50 euro vergoed voor de adaptor en ik moet nu nog maar 400 euro betalen voor mijn nieuwe Aquarium..

Hello,

thank you for your response.

I confirm that I cancelled the Aquatlantis LED-voeding 24V, 2,5A for you. The amount is paid back via Klarna.

If you have further questions let me know.
 
Ik heb nu via een andere mail hert bedrijf benaderd want met Vincent kwam ik niet verder die reageerde niet terug. en nu kreeg ik een antwoord in het Engels.

het is bij klarna inmiddels al verrekend , ik krijg 50 euro vergoed voor de adaptor en ik moet nu nog maar 400 euro betalen voor mijn nieuwe Aquarium..

Hello,

thank you for your response.

I confirm that I cancelled the Aquatlantis LED-voeding 24V, 2,5A for you. The amount is paid back via Klarna.

If you have further questions let me know.
Dat is beter nieuws. Hopelijk werkt alles nu bij aanschaf nieuwe adapter of ging je voor andere verlichting ?
 
Dat is beter nieuws. Hopelijk werkt alles nu bij aanschaf nieuwe adapter of ging je voor andere verlichting ?
Ik ga daar rustig voor kijken . koop er gewoon eentje van 15 euro . maar zet mijn led met afstandsbediening ook over , eigenlijk heb ik die er liever op . dan kun je vanaf de bank de kleuren wisselen en dimmen enz. de Aquatlantis verlichting is met ouderwets schemerlamp schakelaar . toch een beetje raar dat voor zo'n duur aquarium de verlichting niet met dimmer en afstandsbediening komt? dit vind ik heel ouderwets.
 
Ik ga daar rustig voor kijken . koop er gewoon eentje van 15 euro . maar zet mijn led met afstandsbediening ook over , eigenlijk heb ik die er liever op . dan kun je vanaf de bank de kleuren wisselen en dimmen enz. de Aquatlantis verlichting is met ouderwets schemerlamp schakelaar . toch een beetje raar dat voor zo'n duur aquarium de verlichting niet met dimmer en afstandsbediening komt? dit vind ik heel ouderwets.
Dat is de keus die je moet maken of je zoiets dan koopt.
Bij de meeste zijn dimmers optioneel.
 
Veel gedoe maar ja het scheelt je weer 50 euro.
Ja precies. ik heb liever geld terug. en ik zou niet weten waarom een Aquatlantis adaptor van 50 euro beter werkt dan eentje merkloos van 15 euro . dat is wel gebleken na 3 keer aanzetten al kapot. dan is dat ook geen kwaliteit. de Aquarium deksels bovenop zijn trouwens ook van slechte kwaliteit . ze zijn zeer slap en breekbaar . bij mij brak ook alweer een haakje af waar je hem in de midden balk haakt . als je ziet dat sommige winkels deze aquariums verkopen voor 900 euro, dat zijn ze lang niet waard. ik vind 400 euro eigenlijk nog duur betaald. heb eigenlijk al spijt van een Aquatlantis te hebben gekocht. heb hier een Juwel bakje uit de jaren 90 met tl lamp erin. de kap is zeer sterk , niks afgebroken en alles is nog in superstaat. Aquarium had wel 10 jaar stil gestaan maar lekt niet na her in gebruikname. dat noem ik nog eens kwaliteit!!!
 
Vaak betaal je voor dat soort merk gerelateerde producten veel meer dan van een merkloos product.
Juwel bakken zijn natuurlijk ook niet slecht maar het hangt er ook vanaf met welke lijn van Aquatlantis je het vergelijkt. Wij hebben sinds kort ook de Splendid en hadden de Fusion al staan maar qua kast en bv de afwerking van de lichtkap zie je onderling ook behoorlijke verschillen.
 
Ja precies. ik heb liever geld terug. en ik zou niet weten waarom een Aquatlantis adaptor van 50 euro beter werkt dan eentje merkloos van 15 euro . dat is wel gebleken na 3 keer aanzetten al kapot. dan is dat ook geen kwaliteit. de Aquarium deksels bovenop zijn trouwens ook van slechte kwaliteit . ze zijn zeer slap en breekbaar . bij mij brak ook alweer een haakje af waar je hem in de midden balk haakt . als je ziet dat sommige winkels deze aquariums verkopen voor 900 euro, dat zijn ze lang niet waard. ik vind 400 euro eigenlijk nog duur betaald. heb eigenlijk al spijt van een Aquatlantis te hebben gekocht. heb hier een Juwel bakje uit de jaren 90 met tl lamp erin. de kap is zeer sterk , niks afgebroken en alles is nog in superstaat. Aquarium had wel 10 jaar stil gestaan maar lekt niet na her in gebruikname. dat noem ik nog eens kwaliteit!!!
Dat is ook een discussie die nooit ten einde zou komen. De ene zweert bij het ene merk en een ander vind het niets.
Heb hier zelf ook een aantal juwels staan en voor het bedrag best goede bakjes.
Als je wat meer geld uitgeeft zul je misschien best beter kwaliteit krijgen of een aquarium wat met betere materialen is gemaakt.
Alleen zullen vele starters daar misschien geen extra geld voor overhebben.
Die zouden voor dat geld dan liever een externfilter kopen.

Zijn er hier toch ook genoeg die wel erg tevreden zijn met aqualantis.
Maar als je er veel pech mee hebt dan begrijp ik wel dat je beetje klaar bent met het merk.
 
Ik denk dat je met welk merk dan ook pech kan hebben en dat zal niet bij een enkel merk het geval zijn. Fabricatiefouten is iets wat met elke bak en de techniek kan gebeuren of schade tijdens transport.
Je bent dan wel afhankelijk van de service fan de lfs/fabrikant en daar zal ook wel verschil in zitten. Bij ons zat er schade aan de bodemplaat van de kast en we konden kiezen voor een bedrag retour of een nieuwe plank. Dat kon allemaal in enkele dagen geregeld worden maar hebben maar voor 50 euro retour gekozen.
 
Ik hoop alleen niet dat die gaat lekken in de toekomst. omdat hier ook al iemand was waarbij het glas brak na 7 weken dat vind ik toch niet normaal. maar we zullen zien
 
Ik denk dat je met welk merk dan ook pech kan hebben en dat zal niet bij een enkel merk het geval zijn. Fabricatiefouten is iets wat met elke bak en de techniek kan gebeuren of schade tijdens transport.
Je bent dan wel afhankelijk van de service fan de lfs/fabrikant en daar zal ook wel verschil in zitten. Bij ons zat er schade aan de bodemplaat van de kast en we konden kiezen voor een bedrag retour of een nieuwe plank. Dat kon allemaal in enkele dagen geregeld worden maar hebben maar voor 50 euro retour gekozen.
Ik heb ook 50 euro retour gekregen voor de kleine beschadigingetjes aan de onderkast. ik vind toch wel opvallend dat jullie onderkast ook beschadigd was en bij iemand weer het glas brak. allemaal bij Aquatlantis . op de website waar ik hem kocht staat ook een review bij de splendid van glas breken. bij juwel rio staan meer reviews en lees je daar niet van . die is ook beter verkocht.
 
Ik heb dit natuurlijk ook bij mijn leverancier aangekaart en de voorvallen hier genoemd. Deze gaf aan dat dit met alle merken geregeld gebeurt en zelfs bij de dure Red Sea zeewaterbakken.
Het is ook maar de vraag of de schade aan de kasten niet is gebeurd met transport en daar kan de fabrikant niets aan doen.
 
Ik heb dit natuurlijk ook bij mijn leverancier aangekaart en de voorvallen hier genoemd. Deze gaf aan dat dit met alle merken geregeld gebeurt en zelfs bij de dure Red Sea zeewaterbakken.
Het is ook maar de vraag of de schade aan de kasten niet is gebeurd met transport en daar kan de fabrikant niets aan doen.
Sommige nemen het ook niet zo nauw met waterpas zetten.
 
Ik heb dit natuurlijk ook bij mijn leverancier aangekaart en de voorvallen hier genoemd. Deze gaf aan dat dit met alle merken geregeld gebeurt en zelfs bij de dure Red Sea zeewaterbakken.
Het is ook maar de vraag of de schade aan de kasten niet is gebeurd met transport en daar kan de fabrikant niets aan doen.
mijn kast zat netjes in de doos en met lagen bescherming ertussen . de beschadigingen zaten midden op de planken onder de lagen bescherming en kunnen nooit tijdens transport gebeurd zijn want kan enkel als de doos op de hoeken valt . die zijn bij mij gewoon zo beschadigd ingepakt bij de fabriek. de doos was ook nergens gevallen op de kon ik zien. overigens zat de doos vastgebonden midden op een pallet om transportschade te voorkomen.
 
Ok, hier was het precies op een hoek en ik vermoed dat dit dan wel met transport is gebeurt. Het kan bij jou ook best een fabricagefout zijn of een ongelukje bij de fabricatie en het inpakken.
Hoe het precies is gebeurt is niet te achterhalen in de regel.
 
André,speciaal voor jou een foto van die barst in de splendid.
 

Bijlagen

  • 20230306_144204.jpg
    20230306_144204.jpg
    182.2 KB · Weergaven: 56
Sommige nemen het ook niet zo nauw met waterpas zetten.
Die van mij stond 100% waterpas en na 7 weken,
in de vroege ochtend, boem,en daarna hoor je water lopen ....:S

Ik zeg er ook wel bij,
van mijn nieuwe volga 240 ben ik super tevreden en heb ik nog geen moment spijt gehad.
 
Die van mij stond 100% waterpas en na 7 weken,
in de vroege ochtend, boem,en daarna hoor je water lopen ....:S

Ik zeg er ook wel bij,
van mijn nieuwe volga 240 ben ik super tevreden en heb ik nog geen moment spijt gehad.
Ken verhalen dat ze al de eerste dag knappen. Gelukkig gaat het meestal goed.
 
Naar mijn idee heeft waterpas staan geen ruk van doen met het klappen van een bak ja of nee.
Heb je wel eens gezien hoe schots en scheef bakken in stellingen staan, zeker in stellingen die al jaaaren staan, ook die bakken hebben geen problemen!

Torsie en ongelijke ondersteuning van de bak, dat doet m klappen!
 
Naar mijn idee heeft waterpas staan geen ruk van doen met het klappen van een bak ja of nee.
Heb je wel eens gezien hoe schots en scheef bakken in stellingen staan, zeker in stellingen die al jaaaren staan, ook die bakken hebben geen problemen!

Torsie en ongelijke ondersteuning van de bak, dat doet m klappen!
Als een bak op alle punten niet waterpas staat dan staat deze toch getordeerd?
Als je een bak schuin neerzet komt alle druk op 1 kant te staan 🤷‍♂️
Heb nog nooit van een aquariaan gehoord dat waterpas zetten niet belangrijk is.
 
Laatst bewerkt:
In elk geval niet tof als je al dat water over de vloer krijgt.
Zal wel meer schade ontstaan door het water.
Het is zeker ook niet verkeerd om eens in de verzekeringspolis te kijken hoe en wat er gedekt word bij het houden van een aquarium.
 
Ik was nu even aan het denken. kan enkel de schakelaar niet kapot zijn ipv de adaptor zelf? toen ik hem aanzette deed de verlichting het nog heel even , daarna was het ook weer zo en brandde het ledje nog wel. pas toen ik de stekker eruit trok en er weer in deed gebeurde er niets meer.
 
Ik denk dat er dan toch een zwak punt in het glas zelf heeft gezeten.
Ja dat denk ik ook.
Had de bak een tik gehad tijdens het transport dan had ik dat waarschijnlijk wel gezien aan de doos ofzo....
Volgens mijn lfs kon het ook zijn dat de bak te hard aangetrokken is geweest bij het monteren van die versteviging bovenin de bak,
dan komt de voorruit ook onder spaning te staan.
In elk geval niet tof als je al dat water over de vloer krijgt.
Zal wel meer schade ontstaan door het water.
Het is zeker ook niet verkeerd om eens in de verzekeringspolis te kijken hoe en wat er gedekt word bij het houden van een aquarium.
Klopt,ik heb mijn schade ook via de verzekering geregeld,
zat wel een vrijstelling van 300 euro op,
Maar goed,ik heb toen met dat geld wat ik kreeg en met de korting van de lfs een nieuwe volga 240 kunnen kopen.
 

Terug
Bovenaan