Wat is er nieuw

Nieuwe bak BJ1964

BJ1964

Well-known member
Lid geworden
24 augustus 2014
Zaterdag is mijn nieuwe bak binnengekomen. Een Aquatlantis Fusion 150 (150x50x60). Staat bij mij op kantoor (daar ben ik toch bijna meer dan thuis). Bedoeling is er een ZA-biotoop van te maken met veel planten.

Techniek bestaat uit 4 ledbalken, aangestuurd door controllers (voorlopig maar eens op 80% lichtsterkte ingesteld).
2 Eheim Professionell 4 350T pompen
Dennerle 600 Space met PH-controller

De bak is zaterdag ingericht en gevuld, nu eerst vier weken in laten draaien.

Probeer zo dadelijk de eerste foto's toe te voegen, hoop dat het lukt.

Zou graag jullie hulp in willen roepen voor het visbestand, maar daar zal ik een apart topic voor openen.

Ik ben benieuwd naar je bak hoor. Niet vergeten om te werken natuurlijk als de bak straks is ingedraaid 😉.

k9RWUgPL-_iLW6CsU9TBY4BQsb3oa5Cx.jpeg

Was even zoeken, maar het lukt dus. De andere foto's volgen dadelijk.
_uus96W5doFmb9-AINH44vVlCyvxcO6s.jpeg

Re: Nieuwe bak BJ

Prachtige bak. Mooi meubel.

Mooie stukken hout. Dit ga ik volgen.

Dank jullie voor alle complimenten. Zal regelmatig nieuwe foto's plaatsen.

Hallo allemaal,

Hallo allemaal,

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

Het aquarium draait nu vier weken en behalve wat draadalg gaat alles goed.

De waarden zijn:
PH 6,8
KH 6,5
NO2 0,025
NO3 2,5
watertemperatuur 24 graden.

Vanwege de draadalg heb ik de lichtsterkte teruggebracht naar 60% (ik was tot nu toe altijd T5 gewend,maar LED geeft echt veel meer licht) en het brandt nu 7 uur per dag (wil ik later opvoeren naar 9 uur).

Gisteren hebben de eerste bewoners hun intrek genomen:
25 Hyphobressycon megalopterus en 15 Ottocinclus (ik weet alleen niet welke, maar ik vermoed de vittatus).

Over de bodembewoners denk ik nog na. Het wordt of een groepje Mikrogeophagus altispinosa of een groepje corydora's (waarschijnlijk sterbai) of een groepje altispinosa en een groepje corydora's. Ik twijfel hier nog erg over dus alle adviezen zijn welkom.

Ik zal zodadelijk proberen wat foto's te uploaden. Hoop dat het lukt. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,
Bart.

IMG_0362_zps2nbre6vp.jpg
[/url][/img]
IMG_0361_zpsehpog68g.jpg
[/url][/img]
IMG_0359_zpstn44bgdd.jpg
[/url][/img]
IMG_0358_zpsigophmgi.jpg
[/url][/img]
IMG_0357_zpsr5r5yknc.jpg
[/url][/img]
IMG_0356_zpswnypy9ih.jpg
[/url][/img]
IMG_0355_zpsqb1zaeza.jpg
[/url][/img]

Zo weer een update, na twee weken vakantie zag de bak er zo uit. Alles groeit als kool.HKmbfxf4wk3M-H5s4U9O4ANSKnOPYD9z.jpegHKmbfxf4wk3M-H5s4U9O4ANSKnOPYD9z.jpegHKmbfxf4wk3M-H5s4U9O4ANSKnOPYD9z.jpegHKmbfxf4wk3M-H5s4U9O4ANSKnOPYD9z.jpeg

Hopelijk heb je een goede vakantie gehad, want je moet flink aan de bak geloof ik....

Welke plant is dat met die lange stengels?

even een test om te kijken of ik nog weet hoe ik foto's moet uploaden

IMG_0715.jpg

Gelukt, hieronder de laatste foto's. Heb eigenlijk weinig problemen, een klein beetje last van alg maar niet overdreven. Vrijdag een harem Microgeophagus altispinosa toegevoegd.
IMG_0715.jpg
IMG_0716.jpg
IMG_0717.jpg
IMG_0729.jpg
IMG_0779.jpg
IMG_0784.jpg
IMG_0788.jpg
IMG_0801.jpg

Dank voor de complimenten. Overuren zeker, alleen is 's-avonds de verlichting uit. Licht staat aan van 09.30-18.30 (incl zonsopgang en zonsondergang nabootsen, dus 7 uur voluit en 2 uur schemer). De lichtsterkte staat trouwens op 70%.🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan