C
Coulibaly
Guest
Ik ben bezig met een Rio 125 in orde te brengen. Achterwand gaat er straks in. Moet nog een lange smalle (kunststof) rots toevoegen om de leidingen van de buitenfilter te verbergen en klaar.
Stilletjes aan mag ik beginnen denken aan welke vis erin kan/mag. Uiteraard niet vanaf dag 1 en niet allemaal samen.
Ik ben aan het overwegen om er dwergcichliden in te zetten. Heb totaal geen ervaring met die beestjes.
Ik ben aan het denken aan...
1 koppel Apistogramma en 1 koppel Ramirezi.
Die krijgen elk hun nest, in elke uithoek van het aquarium. Ik heb me laten wijsmaken dat de ene graag een halve kokosnoot of ander grotachtig iets heeft en de andere een platte steen onder wat kiemhout.
Verder overweeg ik nog een schooltje kleine regenboogvissen, 1 of 2 kleinere L-nummers. Misschien nog een paar algeneters erbij, Sewellia of zo.
Als er nog vis bij kan, dan zou ik mss ook nog een kleine Botia soort (koppel) willen toevoegen.
Dus hier de vragen:
Kan je die Apistogramma en Ramirezi samen zetten in een bak van 125 liter?
Zijn dat sterke beestjes?
Kan ik daar de andere vissen bijzetten?
Ik veronderstel dat andere visjes niet te klein mogen zijn en beter niet al te territoriaal. Klopt dat?
Kan ik misschien beter andere dwergcichliden gebruiken?
Stilletjes aan mag ik beginnen denken aan welke vis erin kan/mag. Uiteraard niet vanaf dag 1 en niet allemaal samen.
Ik ben aan het overwegen om er dwergcichliden in te zetten. Heb totaal geen ervaring met die beestjes.
Ik ben aan het denken aan...
1 koppel Apistogramma en 1 koppel Ramirezi.
Die krijgen elk hun nest, in elke uithoek van het aquarium. Ik heb me laten wijsmaken dat de ene graag een halve kokosnoot of ander grotachtig iets heeft en de andere een platte steen onder wat kiemhout.
Verder overweeg ik nog een schooltje kleine regenboogvissen, 1 of 2 kleinere L-nummers. Misschien nog een paar algeneters erbij, Sewellia of zo.
Als er nog vis bij kan, dan zou ik mss ook nog een kleine Botia soort (koppel) willen toevoegen.
Dus hier de vragen:
Kan je die Apistogramma en Ramirezi samen zetten in een bak van 125 liter?
Zijn dat sterke beestjes?
Kan ik daar de andere vissen bijzetten?
Ik veronderstel dat andere visjes niet te klein mogen zijn en beter niet al te territoriaal. Klopt dat?
Kan ik misschien beter andere dwergcichliden gebruiken?