Nieuwe bak voor garnalen.


Je garnalen zullen het heerlijk gaan hebben.

En ik geniet nu al van het inrichten en herinrichten terwijl er nog geen vis of garnaal in zit.


In de winkels vertellen ze weleens meer dingen die niet kloppen helaas Carrietje.
Mooi vooruitzicht maar een kleinere bak kan ook heel leuk zijn!

Ik ga straks alle garnalen uit de nano halen en in de 60cm zetten,eerst het filter overzetten.
 
Ja was ook zoiets aan het bedenken,misschien die grote drakensteen rechts weg oid.
 
Ziet er allemaal super goed uit John!
Het leuke vind ik is dat je bijna altijd nog dingen kan veranderen in de inrichting en af en toe ook kan wisselen.
Wat hout zullen de garnalen altijd lekker vinden, maar gewoon dingen proberen en kijken wat je leuk vind.
Misschien nog een paar drijfplantjes, dat waarderen ze altijd heel erg. :D
 
Bedankt Sanneke,steen rechts is er inmiddels uit maar helaas blijft het hout nog niet vanzelf op de bodem en heb geen zin om te moeten prutsen met verzwaringen.
Op de steen linksachter zitten twee mosjes door elkaar en haal ik de javamos van tussenuit wat ik dan bovenop het stuk hout fabriek.
 
Heb dit topic helemaal gemist :oops: Leuk bakje geworden zeg! :)

Ik lees hier over Bucephalandra's. Mocht je er nog een in willen, heb nog wel een stekje van mijn Bucephalandra voor je (emers, dus heeft niet in de bak gestaan waar ik nu net medicijnen in gedaan heb)? Ruilen voor een stekje van een plantje van jou?
 
Haha geeft niet hoor,heb inmiddels ook een apart fotoalbum voor dit bakje.
Link staat in mijn onderschrift.
Ja dat is goed,leuk zeg maar wat je wil van me! ;)
 
Mooie bak met mooie stenen! Ze lijken wel een beetje op verweerde schepen uit Star Wars. :) Mijn enige kritiek is de overeind staande steen achterin, die vind ik minder mooi geplaatst - minder 'natuurlijk'.
 
Dankje,moest toevallig ook aan zo'n kruiser van star wars denken idd maar heb deze niet meer in de bak.
Klopt van die achterste maar durf h'm niet los in de bodem te zetten want ben op mijn dood dat deze omvalt tegen het glas.
 
Haha geeft niet hoor,heb inmiddels ook een apart fotoalbum voor dit bakje.
Link staat in mijn onderschrift.
Ja dat is goed,leuk zeg maar wat je wil van me! ;)

Heb je een PB teruggestuurd! Ik ga je fotoalbum ook eens even bekijken ;)
 
Heb waarschijnlijk de eerste weken toch te weinig ververst waardoor de waarden niet zo best zijn geweest want zijn aardig wat garnalen de pijp uit gegaan helaas.

Zie er nu steeds een stuk of 10a12,vrouwtje dat als eerste eitjes had leeft nog maar heeft ze niet meer.
Hopelijk zitten er wat kleintjes in de bak die nog niet ontdekt zijn.

Een paar trieste foto's

20170328_214136.jpg


20170401_160302.jpg


20170401_160356.jpg
 
Erg jammer John maar een leermoment voor een volgende keer. Nu maar hopen dat er nakweek komt.
 
Zitten nu aardig wat kleintjes in de bak en was ff bang dat alle mannetjes ook dood waren maar gelukkig niet,lopen ook weer wat vrouwtjes met eitjes rond.
 
Ja was toch ff bang dat het garnalenavontuur weer snel voor bij was ;)
 
Ja dat had ik al door John, maar gelukkig heb je nog een leuke groep in stand kunnen houden.
 
Lastig om ze herkenbaar op de foto te krijgen.
Zit zo te zien van alles tussen.

Paar redelijk gelukte kiekjes.

20170412_222909.jpg


20170416_145711.jpg


20170416_150245.jpg
 
Nieuwe aanwas geeft toch weer een goed gevoel denk ik.
Leuke bak trouwens :thumbs:
 
Bedankt Ton,was ff knijpen allemaal maar gelukkig weer in de goede richting nu dus dat geeft zeker een goed gevoel! ;)
 
Ohhhh wat leuk! Daarom ben ik ook weer een apart bakje begonnen, ik ze ze nu nooit opgroeien. Echt mooie beestjes die je hebt!!
 
Misschien kan het niet eens om een filmpje rechtstreeks van een mobiel hier plaatsen :juggle:

Ah,is te groot.
 
neen hoor heel simpel zelf .
Tenzij je jou garnalen kunstjes hebt geleerd dan lijkt dat mss wel op een circus .
 
Yep ik zie jou al staan met 2 voeten in het aquarium en een zweepje in jou handen .
 
Idd een zweepje,probeerde het eerst met een stroomstootwapen maar is niet zo'n succes met water! :juggle:
 
Gewoon iemand zijn hand vasthouden volstaat hoor als jezelf met de voeten in het water staat .
 
Ik durf dat met niemand te delen dus ben altijd alleen tijdens zulke operaties maar misschien dat jij eens een keer kan langskomen? ;)
 

Terug
Bovenaan