Wat is er nieuw

Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

Ik heb de laatste paar dagen ook wat vaker dat het forum moeizamer opstart. Ik gebruik de app

Deze problemen komen een enkele keer voor bij drukte op de server en zou niet structureel moeten zijn geeft de eigenaar aan. Hou het even in de gaten voor jezelf, mocht je alsnog tegen problemen aanlopen, laat het dan maar weer weten.

Deze problemen komen een enkele keer voor bij drukte op de server en zou niet structureel moeten zijn geeft de eigenaar aan. Hou het even in de gaten voor jezelf, mocht je alsnog tegen problemen aanlopen, laat het dan maar weer weten.
Waarvan is het dan zo druk? Ik bedoel, zoveel bezoekers zijn er toch niet. Bots?

Laatst bewerkt:
Waarvan is het dan zo druk? Ik bedoel, zoveel bezoekers zijn er toch niet. Bots?
Dat zullen idd zoekbots zijn die veel info o.a. van dit forum vandaan halen. Hier staat al een limiet op volgens mij, maar toch zie wat voor effect dit kan hebben.

Vanmiddag had bijvoorbeeld AquaInfo zo'n 1600 "bezoekers" per uur....dat zijn voor het grootste deel bots die...tja...info zoeken, afbeeldingen etc. Je kunt zien dat het Bots zijn omdat ze allemaal van 1 locatie afkomstig zijn.

Ik krijg sinds kort om de haverklap deze foutmelding:

Screenshot_20260803_200033_Brave.jpg

Ik zit dan rustig een topic te lezen en om de zoveel tijd komt dit als pop-up. Probeert het forum op de achtergrond dan nog dingen in te laden of zo?

Ik krijg sinds kort om de haverklap deze foutmelding:

Bekijk bijlage 397707

Ik zit dan rustig een topic te lezen en om de zoveel tijd komt dit als pop-up. Probeert het forum op de achtergrond dan nog dingen in te laden of zo?

Ik heb die melding ook al eens gedaan. En van de week had ik hem weer. Het valt me op dat dit gebeurt als de pagina vol staat met foto's. De foto's laden ook zeer traag dan. Of eigenlijk niet, want op eens is er dan deze foutmelding.

Hieronder het antwoord wat ik op mijn melding kreeg.
Ik geloof dat er een software update is geweest vlak voordat deze foutmeldingen begonnen? Kan dat kloppen @Ed Tensen ?

Er zijn een paar achterstallige updates uitgevoerd, willen jullie weer even kijken of het probleem zich opnieuw voordoet?

ik zet af en toe de firewall volledig open, zodat robots alles kunnen indexeren, dat is voor nu ook het geval, dan zie je soms honderden bezoekers. Vanavond gaat ie weer uit.

De dubbelposts en dat rare cookie symbool zijn ook verdwenen weer op safari met de iPad. En ook geen hinderlijke reclames die door de AdBlocker heen kwamen.. ik zeg… niks meer aan doen @Marcel niet meer aan de knopjes draaien.

Er zijn een paar achterstallige updates uitgevoerd, willen jullie weer even kijken of het probleem zich opnieuw voordoet?
Dat is iets wat ik de komende dagen kan beoordelen omdat het probleem zich niet continue voordeed. Ik piep wel als ik de melding weer tegenkom. Bedankt zo ver.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan