Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort


Ik wordt echt doodmoe en lichtelijk geïrriteerd van reclames overal waar je komt op internet.
Mijn firewall blokkeert tegenwoordig alle reclame op DNS nivo.
Het is dus al de nek omgedraaid voordat het binnen komt op m’n apparaten...

Op de 4G heb ik wel gewoon nog aquaforum met reclame dat neem ik nu voor lief, meestal als ik niet thuis ben heb ik toch niet veel tijd om alles te lezen etc.
 
Mijn firewall blokkeert tegenwoordig alle reclame op DNS nivo.
Het is dus al de nek omgedraaid voordat het binnen komt op m’n apparaten...

Op de 4G heb ik wel gewoon nog aquaforum met reclame dat neem ik nu voor lief, meestal als ik niet thuis ben heb ik toch niet veel tijd om alles te lezen etc.
Als ik de VPN verbinding start heb ik diezelfde functionaliteit volgens mij. Alle reclame wordt dan geblokkeerd. Echt nergens. Dus op die manier heb ik ook geen last van reclame bij gratis spelletjes op mijn telefoon bijvoorbeeld. Ik gebruik SurfShark overigens voor de VPN. Ik ben er blij mee maar gebruik het niet standaard.
 
Als ik de VPN verbinding start heb ik diezelfde functionaliteit volgens mij. Alle reclame wordt dan geblokkeerd. Echt nergens. Dus op die manier heb ik ook geen last van reclame bij gratis spelletjes op mijn telefoon bijvoorbeeld. Ik gebruik SurfShark overigens voor de VPN. Ik ben er blij mee maar gebruik het niet standaard.
Dan betaal je dus om je data (en dus ook bankgegevens) over andermans server te sturen die ook weer die data kan verzamelen en verkopen
 
dan decrypten ze dus je data van de vpn verbinding, lijkt me kwalijk en niet helemaal aannemelijk....
 
Het valt me op dat het forum sinds gisteren blijft laden, ook nadat de pagina al volledig is. Ik moet het echt handmatig stoppen anders blijft het icoontje aangeven dat er gegevens geladen worden. Desnoods urenlang, zelfs nadat de laptop al lang in sluimerstand is geweest geeft dit icoon aan dat er geladen wordt?
:deal::S
Hoe komt dit? Dit is trouwens niet voor het eerst, een tijdje terug gaf ik het al eens aan in dit topic (met mijn bedenkingen erbij). Het is een ganse periode ok geweest maar nu doet de software het dus weer.
Wat is er aan de hand?
 
Bovenaan blijft het icoon laden. De pagina toont aan dat ze nog bezig is met openen ook al is alles geladen.
En onderaan de pagina zie ik dergelijke berichten die blijven openstaan...
:unsure:

Schermafbeelding 2020-08-07 om 16.20.24.png
Schermafbeelding 2020-08-07 om 16.21.09.png
Schermafbeelding 2020-08-07 om 16.23.51.png


??
Wat gebeurt er hier precies?
 
Vreemd, ik bemerk dat niet, soms duurt het wat langer als er een zware foto word weergegeven, maar dat is alles.
 
Te klein werkgeheugen?

Nee, dat lijkt me sterk.
Is een instelling op het forum. Toen ik de vorige keer dit meldde was er nog iemand die hetzelfde opmerkte herinner ik me.
Iets later was het ineens gedaan.

Ik vind dit eigenlijk een vrij bizar gegeven.

Edit: Geen enkele andere website doet dit, zelfs zwaardere sites.
 
Het valt me op dat pagina's op het forum tegenwoordig blijven "laden". Ook al is de pagina volledig zichtbaar blijft het icoontje aangeven dat de pagina actief aan het "laden" is. Desnoods minutenlang...
De enige manier om dit te stoppen is het laden manueel stoppen door op het icoon te klikken.

Ik vraag me af hoe dit komt en wat dit betekent? Blijft de site actief gegevens sprokkelen tijdens het zogezegde laden of hoe zit dat precies?
De site doet dit consequent op elke pagina die ik open terwijl ik dat bij geen enkele andere site heb...
Een filmpje lukt niet zo direct.
Ik werk met firefox (op mac).

Links bovenaan blijft het 'refresh icoontje' op X staan ipv op het refresh teken.

Dus dit:
Bekijk bijlage 295364
In plaats van:
Bekijk bijlage 295365

En bovenaan het tabblad blijft het "loading" icoontje knightridergewijs over en weer gaan en zie ik dus niet zoals op andere tabbladen een mini-icoon van de site (AF).
Het blijft echt loaden, ik was net een uur weg en bij het ontwaken van de laptop was het icoontje nog steeds in "loading-modus"... :S

Dus het blijft dit: (bewegend)

Bekijk bijlage 295366

In plaats van dit (statisch)

Bekijk bijlage 295367
 
Staat het systeem weer eens om de een of andere reden op auto refresh? Begin iedere keer bovenaan de pagina, terwijl ik beneden stond........
 
oeps, ga het oplossen, bedankt voor de melding...
 
Marcel gaat wat testen, dus het kan zijn dat er soms wat dingen anders lopen dan normaal.
 
Vraagje, ik kan dit forum niet vinden in tapatalk app, kan dat kloppen? Is dit bewust?
Zelf vind ik tapatalk fijner werken vanaf mobiel... ipv een webpagina bezoeken.
 
Tapatalk wordt inderdaad niet ondersteund ivm regelmatige security en privacy issues
 
Zelf vind ik tapatalk fijner werken vanaf mobiel... ipv een webpagina bezoeken.
Ik vind Tapatalk ook prettig werken. Of het veilig is of niet weet ik niet, ik heb daar nooit iets over gelezen. Ik zie dat nu voor het eerst.
Het is ook eerder hier ter spraken gekomen, er waren toen meerdere leden die ondersteuning voor Tapatalk graag zouden zien.
 
Ik vind Tapatalk ook prettig werken. Of het veilig is of niet weet ik niet, ik heb daar nooit iets over gelezen. Ik zie dat nu voor het eerst.
Het is ook eerder hier ter spraken gekomen, er waren toen meerdere leden die ondersteuning voor Tapatalk graag zouden zien.

hmm ja ik weet het ook niet of dat zo slecht is gesteld met Tapatalk... ik gebruik het eigenlijk voor alle fora waar ik lid van ben...
werkt idd erg prettig... haha

+1 dus voor mij ;-)
 
Tapatalk is veelvuldig getest op security en privacy issues en slaat op dat gebied de plank volledig mis. Reden voor vele fora om de ondersteuning af te breken..
 
Ja, in het verleden (of nog steeds!?) was het zelfs mogelijk om priveberichten in te zien door simpel een ID uit de URL te wijzigen en die in tapatalk to gooien.
 
Ah oke jah das foute boel... maargoed, hee eerlijk gezegd, ik publiceer op een forum ook niet echt privacy gevoelige informatie... en als iemand buiten het forum een bericht over een visje van mij leest, ach ja... als hij lid was van het forum ken ik hem ook niet irl...

Of denk ik dan te gemakkelijk?
 
Ah oke jah das foute boel... maargoed, hee eerlijk gezegd, ik publiceer op een forum ook niet echt privacy gevoelige informatie... en als iemand buiten het forum een bericht over een visje van mij leest, ach ja... als hij lid was van het forum ken ik hem ook niet irl...

Of denk ik dan te gemakkelijk?

Worden op fora ook persoonsgegevens uitgewisseld via privé berichten omdat men iets heeft gekocht van een ander oid.
Dat is data die gewoon niet inzichtelijk mag worden op wat voor manier dan ook.

Buiten dat waren er nog meer issues, dus snap wel dat het Aquaforum hier niet mee aan de slag gaat :))
 
Laatst bewerkt:
"...Buiten dat waren er nog meer issues, dus snap wel dat het Aquaforum hier niet mee aan de slag gaat :))"
Dat kan ik mij in dat geval ook heel goed voorstellen!

Ik benader het forum dan ook vrijwel altijd middels een laptop en als ik onderweg ben en even wat wil lezen doe ik dit wel met mijn telefoon. Alleen het fysieke keyboard is al genoeg reden om liever middels een laptop het forum te bezoeken. Ik gebruik mijn telefoon heel erg veel, maar schrijven gaat nog altijd sneller en comfortabeler met een fysiek keyboard.
 
Ik kan geen bestanden (fotos) uploaden. Eenmaal een foto uitgekozen en ok geklikt gebeurd er niks.
 
Via telefoon niet hoor.
althans bij mij.
 
Het valt mij op dat ik ondanks dat ik donateur ben nog veel advertenties zie, hoe kan dit ?
 
Het valt mij op dat ik ondanks dat ik donateur ben nog veel advertenties zie, hoe kan dit ?
Ik zie onder je avatar niet dat je donateur bent.

Edit,
Ik zie dat je op 10 augustus donateur bent geworden, ik ga het doorgeven.
 
Het valt mij op dat ik ondanks dat ik donateur ben nog veel advertenties zie, hoe kan dit ?

Opgelost aart, kwam er achter dat de 1e betaling via paypal op het forum goed gaat maar de herhalingen enkel via paypal, het forum weet dat dus niet, lastig maar ga kijken of dat op te lossen is....
inmiddels wederom bedankt voor je support!
 
Even een vraag, of het hier de juiste plek is weet ik niet. Wanneer ik een tekst geschreven heb en ik ga bijvoorbeeld even naar een andere topic dan staat er de tekst nog als ik terug ga. De tekst is dan niet geplaatst. Kan deze bij bijvoorbeeld verversen pagina niet meteen verwijderd worden?
 
Even een vraag, of het hier de juiste plek is weet ik niet. Wanneer ik een tekst geschreven heb en ik ga bijvoorbeeld even naar een andere topic dan staat er de tekst nog als ik terug ga. De tekst is dan niet geplaatst. Kan deze bij bijvoorbeeld verversen pagina niet meteen verwijderd worden?
Klopt, na een paar seconden word je tekst opgeslagen, als je deze dan niet plaatst blijft dat staan, de volgende keer kan je dat overschrijven of mee verder gaan.
Deze kan je dus niet verwijderen, maar is verder voor niemand verder dan jou zichtbaar.
 

Terug
Bovenaan