Wat is er nieuw

Nieuwe forum software vragen, fouten, verbeteringen enzovoort

dank voor al jullie input, ik laat deze maand de reclame volledig weg, zodat ik een inschatting kan maken wat nu beter is en of mensen dan nu wel bereid zijn om een donatie te doen (25/jaar - 2 euro per maand, moet toch haalbaar zijn gelet op de waarde van dit forum en het maandelijkse bedrag wat men gemiddeld kwijt is aan onze hobby?)
Je gaat van het ene naar het andere uiterste. Wat is er mis met de middenweg? Advertenties die niet de hele layout verruïneren en het forum daarmee onleesbaar maken. Dat moet toch mogelijk zijn?
Zo'n advertentiemuur is iets uit het jaar 2000. Dat zie je nergens meer. Overal waar ik kom, behalve hier, is het netjes ingekaderd.
Soms ook 'too much' hoor (ingekaderd of niet), zoals op Weerplaza en Buienalarm als je deze pagina's full screen bezoekt. Dus die pagina's bezoek ik niet meer full screen want ze zijn onleesbaar door de schuivende, bewegende en flikkerende reclames.

Ik denk trouwens dat jou dit nagenoeg geen extra donateurs op gaat leveren. Mensen die dit topic lezen weten nu dat er (tijdelijk?) geen advertenties getoond worden. De meerderheid van de mensen zal stilletjes blijven surfen met adblocker en geen weet hebben van het veranderde beleid.
Van mensen die het forum net ontdekken via Google hoef je denk ik in eerste instantie ook niets te verwachten. Komt toch een stukje loyaliteit bij kijken.

Ik zou me geen illusies maken.

Just my 2 $cents.

dank voor al jullie input, ik laat deze maand de reclame volledig weg, zodat ik een inschatting kan maken wat nu beter is en of mensen dan nu wel bereid zijn om een donatie te doen (25/jaar - 2 euro per maand, moet toch haalbaar zijn gelet op de waarde van dit forum en het maandelijkse bedrag wat men gemiddeld kwijt is aan onze hobby?)
Dat lijkt mij ook dus snap al die redenen niet waarom mensen niet zouden willen betalen om de boel draaiende te houden. Je hoort vaak dat het niet aan het bedrag ligt maar wat dan wel ?
Toch dat ze zich gedwongen voelen ?

Sommige klagen al zolang het topic bestaat maar zijn er nog steeds dus dan kunnen ze toch met het forum uit de voeten lijkt me.
Dat iets dan niet altijd helemaal lekker loopt is dan niet anders.

Is ook een mooi spreekwoord voor wel de lusten maar niet de lasten.
maar goed ik zal er wel weer te makkelijk over denken 😂

Dat lijkt mij ook dus snap al die redenen niet waarom mensen niet zouden willen betalen om de boel draaiende te houden. Je hoort vaak dat het niet aan het bedrag ligt maar wat dan wel ?
Toch dat ze zich gedwongen voelen ?

Sommige klagen al zolang het topic bestaat maar zijn er nog steeds dus dan kunnen ze toch met het forum uit de voeten lijkt me.
Dat iets dan niet altijd helemaal lekker loopt is dan niet anders.

Is ook een mooi spreekwoord voor wel de lusten maar niet de lasten.
maar goed ik zal er wel weer te makkelijk over denken 😂
Veel factoren denk ik. Veel van mijn generatie zullen nog willen vasthouden aan hoe internet in 't begin was - superlachen, alles was gratis en je data/profiel werd niet doorverkocht (in ieder geval niet in de schaal van nu). Wat je ook veel ziet is dat standaardfunctionaliteit gratis is, maar de extraatjes betaald zijn. Ik denk persoonlijk niet dat de grens van gratis/extraatje al bereikt is bij de 1e reactie overigens.

Daarbij komt, dat zelfs al betaal je tegenwoordig ergens voor, heb je nog geen garanties. Neem BMW dat de al ingebouwde stoelverwarming achter een abonnement stopt en nu tegenwoordig bij 't starten van de auto's (iig in de VS) een Spidermanreclame op het scherm tovert. Of Sony dat alle schijfjes in de ban wil doen zodat je bent overgeleverd aan de volgende grillen van het bedrijf. Ik snap wel de terughoudendheid daarin wel.

En nu kun je in dit topic lezen dat de propositie/het voortbestaan op losse schroeven staat, dat nodigt ook al niet uit. Maar goed, dan betaal je die 2 euro per maand - wat krijg je daar als user voor? Leuk dat er donateur onder je nickname staat maar dan? Extra layout opties? Andere emoji's? 2x per jaar een aquariumgerelateerd tijdschrift in je (digitale) mailbox? Los van wat het antwoord is, mij is 't niet duidelijk, dus heb ik weinig incentive om mijn portemonnee te trekken. Da's geen verwijt overigens naar forumbeheer hoor, maar wel hoe 't voor mij werkt. De huidige donateurs, gok ik zo, zullen het ook vooral doen uit een soortement liefde voor de hobby / gemeenschap, maar dat kun je simpelweg niet van iedereen verlangen.

Veel factoren denk ik. Veel van mijn generatie zullen nog willen vasthouden aan hoe internet in 't begin was - superlachen, alles was gratis en je data/profiel werd niet doorverkocht (in ieder geval niet in de schaal van nu). Wat je ook veel ziet is dat standaardfunctionaliteit gratis is, maar de extraatjes betaald zijn. Ik denk persoonlijk niet dat de grens van gratis/extraatje al bereikt is bij de 1e reactie overigens.

Daarbij komt, dat zelfs al betaal je tegenwoordig ergens voor, heb je nog geen garanties. Neem BMW dat de al ingebouwde stoelverwarming achter een abonnement stopt en nu tegenwoordig bij 't starten van de auto's (iig in de VS) een Spidermanreclame op het scherm tovert. Of Sony dat alle schijfjes in de ban wil doen zodat je bent overgeleverd aan de volgende grillen van het bedrijf. Ik snap wel de terughoudendheid daarin wel.

En nu kun je in dit topic lezen dat de propositie/het voortbestaan op losse schroeven staat, dat nodigt ook al niet uit. Maar goed, dan betaal je die 2 euro per maand - wat krijg je daar als user voor? Leuk dat er donateur onder je nickname staat maar dan? Extra layout opties? Andere emoji's? 2x per jaar een aquariumgerelateerd tijdschrift in je (digitale) mailbox? Los van wat het antwoord is, mij is 't niet duidelijk, dus heb ik weinig incentive om mijn portemonnee te trekken. Da's geen verwijt overigens naar forumbeheer hoor, maar wel hoe 't voor mij werkt. De huidige donateurs, gok ik zo, zullen het ook vooral doen uit een soortement liefde voor de hobby / gemeenschap, maar dat kun je simpelweg niet van iedereen verlangen.
Beetje met de tijd mee gaan noem ik dat al behoor ik waarschijnlijk zelf ook tot de oudere generatie.
Dat iets gratis is is bijna niet meer in deze tijd of inderdaad iets met minder functionaliteiten.

Nummer 1 reden voor mij is om bij te dragen zodat het forum in de lucht blijft. Dat is persoonlijk ook wat waard voor mij , niet zozeer dat ik voor die 2 euro per maand iets terug krijg.

Toch zijn er genoeg leden die geen donateur zijn en ook niet klagen dus dat is maar net wat je verwacht van een forum. Al zou het misschien best bij de een beter lopen dan bij de ander.

Maar het lijkt me wel frustrerend als je hier vaak zit en je de site niet kan gebruiken zoals je dat zelf graag zou willen 🤷‍♂️ zou voor mij al een reden zijn om donateur te worden.

Maar goed gelukkig heeft iedereen de vrije keus om wel of niet donateur te worden.
En nee heb geen aandelen in het forum en zeg alleen hoe ik erover denk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan