Wat is er nieuw

Nieuwe regels/kosten aankopen buitenland

Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Leeftijd
49
Zo te zien ben ik de sjaak:br: besteld voor 1 Juli

2021_07_09_17_45_56_Traceer_bestelling.jpg

janjdk

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2019
Let bij bestellingen op alie op het verzendland, kies je voor China dan krijg je die leuke extra kosten.
Staat er echter bij verzendopties ook EU landen, dan kies daar een van die naar NL levert, dan zit de btw al in de prijs en komen er geen verdere kosten bij.
Nog beter is om bij het zoeken naar een artikel 10 days delivery aan te vinken....zit je nl altijd goed

Daarnaast is het handig om artikelen als je dan toch uit China moet bestellen en laten leveren dat je een pakket laat samenstellen.
weliswaar betaal je over de totale inhoud waarde de btw maar de handlingsfee van de vervoerder maar 1 x....er wordt nl maar 1 pakket geleverd.
Kwestie van opties aanvinken bij alie

Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Leeftijd
49
Het maakt na 1 juli niet meer uit of je uit China of de EU besteld, in beide gevallen betaal je de BTW en verder niets, tenzij je de 150 euro overschijdt, dan betaal je invoerrechten als je het uit China laat komen.

Plus dat de verzendkosten uit Frankrijk, Spanje, Polen veelal duurder zijn dan vanut China.
China wordt nog gezien als een derde wereld land, en zodoende betaal je lage verzendkosten, dat is lang geleden een keer zo bepaald.

Patrix

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2014
Leeftijd
49
Nee hoor, ik had dezelfde melding. De dag er na lag het pakketje in de bus.
Ik krijg het pakketje vandaag ook binnen, ben benieuwd.

Bovenaan