Nieuwe start 80x80x110 Reef Tank


Kleine update:

- Leidingwerk in volle gang.
- Stromingspompen ook geregeld. (Maxspect Gyre 250 dua controller)
- Toch gekozen voor een eigen Apex kast ipv de Ikea kastjes.
- Smart Glass door op maat besteld, hopelijk eind deze maand binnen.

DF6DEDE6-6FD4-4059-B7AC-CC86A2A60F34.jpeg


8769C618-9353-4544-84B1-66D419ABDEBA.jpeg


B675939A-ACE7-43A8-8475-9C002A6757BF.jpeg


9571F850-487B-46D6-B3A8-8315737F9F6B.jpeg


8BA6B9BC-73DD-49DB-9BBE-09D995215200.jpeg


86959CDD-EA18-4999-9EFF-2176BCD6F418.jpeg
 
Smart glas, serious?
Is er nog iets smart naast de apex xD

Maar Roel, kan je dat glas ook modulerend aansturen zodat het ergens tussen licht en donker blijft of varieert? Of breng ik je nu alleen maar op nog duurdere ideeen? :p
 
Erg netjes allemaal weer Roel.
Bedankt John!

Smart glas, serious?
Haha ja serieus, wilde het altijd al zien alleen had niet echt iets om het toe te passen en nu wel!

Is er nog iets smart naast de apex xD

Maar Roel, kan je dat glas ook modulerend aansturen zodat het ergens tussen licht en donker blijft of varieert? Of breng ik je nu alleen maar op nog duurdere ideeen? :p
De bestelling die ik heb gedaan is inderdaad variable glass, dus je kan tussen verschillende percentages schakelen. Daarbij is er volgens mij zelfs een lamellen functie haha!

Gaaf hoor! En zelfs de leidingen in de juiste kleuren
Thanks, ja alles moet een beetje matchen haha!
 
Haha geweldig, zit er ook een apex interface op?
Ik heb er nog niks over gevonden maar hij kan wel met bepaalde domotica gestuurd worden dus straks even uitzoeken.
 
Er wordt duidelijk nergens bezuinigd bij deze bak:D:D
 
Haha nee geld moet rollen John.

Ja volgens mij moet dat enigzins gewoon gaan werken maar kan hem sowieso via de apex sturen met commando's denk ik.
 
Haha over prijzen en kosten gaan we het niet hebben en ga ze ook deze keer niet bij elkaar optellen!

Toevallig weer iets ontvangen vandaag!

Opvoerpomp!

67C5C282-8076-483E-A5FA-C297A91F8DAA.jpeg


69661AE9-A1AC-453E-9829-608DCC9F39DA.jpeg
 
Leuk ding Roel en ik zal niet meer zeggen dat ie vast duur is geweest:oops::sorry:;)
 
Leuk ding Roel en ik zal niet meer zeggen dat ie vast duur is geweest:oops::sorry:;)
Haha dat mag altijd! En gezien de prijzen van de opvoerpompen vond ik deze netjes in de prijs! Maar dat is ieder voor zich natuurlijk Haha!
 
De italiaan staat niet voor niks te koop he?
Haha hoe heb je dat gezien? Er is een andere reden dat deze te koop staat namelijk! (Hij is daarbij ook niet van mij)
 
Ik ben nog steeds bij dat smart glass blijven hangen.

En een beetje filosoferend vraag ik mij af.

Zou je de voor en zij ruiten van het aquarium daar ook mee kunnen uitvoeren?

Toch handig als je een gezellig avondje wil, met kaarsjes.

Kun je het aquarium dimmen zonder de cyclus van belichten te onderbreken.

Misschien iets voor je volgende ptoject......
 
Ik ben nog steeds bij dat smart glass blijven hangen.

En een beetje filosoferend vraag ik mij af.

Zou je de voor en zij ruiten van het aquarium daar ook mee kunnen uitvoeren?

Toch handig als je een gezellig avondje wil, met kaarsjes.

Kun je het aquarium dimmen zonder de cyclus van belichten te onderbreken.

Misschien iets voor je volgende ptoject......
Haha! Advies zou dan zijn om deze te laten lamineren met het spul.... dit is zeker mogelijk maar voor mij niet interessant denk ik! Wellicht kan ik het meenemen in een volgend project inderdaad!
 
Ik ben nog steeds bij dat smart glass blijven hangen.

En een beetje filosoferend vraag ik mij af.

Zou je de voor en zij ruiten van het aquarium daar ook mee kunnen uitvoeren?

Toch handig als je een gezellig avondje wil, met kaarsjes.

Kun je het aquarium dimmen zonder de cyclus van belichten te onderbreken.

Misschien iets voor je volgende project......
Er is een hotel manager die vorig jaar een nieuw hotel heeft gebouwd met daarin een reef tank van een slordige 40.000 liter met inkijk vanuit een lobby en vanuit de aquarium suite. De mensen in de suite kunnen naar het aquarium kijken maar dan kan men vanuit de lobby ook in de suite kijken. Dat is niet altijd wenselijk. De gasten in de suite kunnen de aquarium ruit op privacy mode zetten. Men ziet dan niet meer het aquarium en de mensen in de lobby kunnen dan niet meer in de suite kijken.

Ik heb niet ff gezocht of ik een link kon vinden maar dat lukt mij niet zo snel. Het was een nieuw hotel in Thailand meen ik.

Een puntje van aandacht met smart folie is dat het een deel van het licht blokkeert ook als het niet is ingeschakeld. Of dat erg irritant is kan ik niet zeggen maar daar kan Roel straks uitspraken over doen.
 
Er is een hotel manager die vorig jaar een nieuw hotel heeft gebouwd met daarin een reef tank van een slordige 40.000 liter met inkijk vanuit een lobby en vanuit de aquarium suite. De mensen in de suite kunnen naar het aquarium kijken maar dan kan men vanuit de lobby ook in de suite kijken. Dat is niet altijd wenselijk. De gasten in de suite kunnen de aquarium ruit op privacy mode zetten. Men ziet dan niet meer het aquarium en de mensen in de lobby kunnen dan niet meer in de suite kijken.

Ik heb niet ff gezocht of ik een link kon vinden maar dat lukt mij niet zo snel. Het was een nieuw hotel in Thailand meen ik.

Een puntje van aandacht met smart folie is dat het een deel van het licht blokkeert ook als het niet is ingeschakeld. Of dat erg irritant is kan ik niet zeggen maar daar kan Roel straks uitspraken over doen.
Coool, ik zal eens gaan zoeken inderdaad.

Klopt, ik heb daarbij wel voor extra helder glas gekozen en voor gelamineerd glas... dit zou veel minder licht tegenhouden wanneert uitgeschakeld. Het zou op ongeveer 5% komen maar daar kan ik straks vast en zeker een uitspraak over doen.

Dan is het nog knap dat je ziet dat het een wagen van ons is....! Maar is de auto van mijn vriendin en die wil graag een andere dus vandaar de verkoop.
 
Je zou eens moeten weten hoe veel en hoe makkelijk je dingen kan vinden van mensen zonder heel diep te graven of over het deepweb te gaan

Klopt, tik voor de gein je eigen naam maar eens in, je staat versteld wat je allemaal tegenkomt.
 

Terug
Bovenaan