Plantaaardige voeding moet je toch, algen op stenen zijn een leuke extra, voor zover dat lukt. Je kunt ook bv losse stenen in een bakje water in de zon leggen, of een velletje zeewier erop laten opdrogen (uit de toko), ideeen genoeg.
Het vervelende is dat Malawi (en ook Tanganyika) kunnen kruisen dwars door geslachten heen! Een bekende/beruchte kruising is bv Pseudotropheus socolofi x Iodotropheus sprengerae.
Plus de geslachtnamen veranderen de hele tijd. Dus de 4 genoemde rustige soorten samenhouden is hetzelfde risico als er compleet wat anders bijzetten...
2 mannen van dezelfde soort kunnen wel, zolang je het echt maar bij die soorten houdt. of 3 harems van 3 soorten, ook prima. Zolang je zoals aangegeven maar geen kleurvarianten van dezelfde soort samenzet.
Zorg dat je niet in een kleine ruimte vrouwtjs van de ene soort geen 'eigen' man aanbiedt maar alleen een andere soort, want dan krijg je heel simpel kruisingen... Veel mbuna uit de winkel 'grabbelbak' zijn dat soort kruisingen, niet meer herleidbaar tot de originele soort worden ze vaak bruinige ongedefineerde vissen, dat is zo zonde...
Cynotilapia afra is, zoals de meeste mbuna's, pas te houden vanaf 1.2m, jouw bak is daarvoor dus te klein.
Dat genoemde filter ken ik niet, kan ik niks over zeggen. Ik ben zelf wel een fan van de tetratex ex 1200
http://www.zooplus.nl/shop/vissen/pompe ... tra/404308