Och, met die laatste zin stel je voor mij juist wat er zo waardevol is aan deze tijd. Zonder het internet had ik nooit aan deze hobby kunnen beginnen. Dan had ik me moeten abonneren op een blad waarvan ik nog niet wist of ik het wel leuk zou gaan vinden, en me in een rokerig achterafzaaltje moeten gaan mengen onder mensen die ik niet ken en die de hele avond tegen elkaar op zouden gaan bieden wie de beste dry start methode zou hebben, hoe een bak met salmiak op te starten en wat de meest optimale TDS waarde is bij osmose water. (No offence, en rijkelijk overdreven natuurlijk, maar je snapt wat ik bedoel).Maar gelukkig hebben we dit Forum nog !
Ik zou juist willen stellen dat de huidige tijd ons méér mogelijkheden biedt om ons met de hobby bezig te houden, dan voorheen. Ik vind het om het zo te zeggen, democratischer geworden. Dat betekent tegelijkertijd dat ik denk dat juist méér mensen er aan beginnen. Kijk maar op al die groepen op Facebook, alleen al in Nederland. Kijk ook naar de advertenties op Markplaats.
Het zou leuk zijn om eens na te gaan of daarmee het 'uitval'-percentage ook hoger is komen te liggen (mensen die er mee stoppen binnen het jaar) en of dat komt door de grotere stroom aan desinformatie/verkeerde informatie waar je in algemene zin met meer social media/internet last van hebt tegenwoordig.