Nitrietpiek???


Ik zie iedereen zeggen dat de komkommer na 12 uur uit elkaar valt. Zeg... Jullie voeren jullie troeteldiertjes wel versie komkommer toch? Bij mij valt de komkommer zelfs na 2 dagen nog niet uit elkaar. :D
 
Ik zie iedereen zeggen dat de komkommer na 12 uur uit elkaar valt. Zeg... Jullie voeren jullie troeteldiertjes wel versie komkommer toch? Bij mij valt de komkommer zelfs na 2 dagen nog niet uit elkaar. :D
Ik weet niet wat je met verse komkommer bedoelt, maar ongekookte in elk geval. Na 24 uur vind ik ze behoorlijk snotterig.
 
Ik zie iedereen zeggen dat de komkommer na 12 uur uit elkaar valt. Zeg... Jullie voeren jullie troeteldiertjes wel versie komkommer toch? Bij mij valt de komkommer zelfs na 2 dagen nog niet uit elkaar. :D


Ik pluk ze van het land en voer ze dus die zijn erg vers;).

Ik snap niet hoe het dan bij jouw zolang goed kan blijven. Je geeft toch geen plastic komkommer:S:D:D
 
Nou, het blijft bij mij gewoon liggen. tot het op is. dan weer 2 stukken op vorkje. zitten er wel 30 opvreters in ,he.. De zoenvissen een er ook van mee. Krijgt de kans niet om te verslijmen.
 
Dit ziet er niet heel goed uit....
kan ik iets doen om de vis beter te maken??
20180904_202636.jpg
 
nh3/nh4 niet kunnen meten de afgelopen dagen. zal zo wel weer testen.

kan de vis wel apart zetten maar zal ook wel weer veel stress opleveren.
Is het een besmettelijke ziekte dan zal ik hem meteen eruit halen uiteraard.
 
helaas is die dood.
hij hing net helemaal bovenin met zn kop bijna uit het water. Dus dacht ik pak even zo'n bakje die je in het aquarium kan hangen. maar toen ik hem erin zou doen lag die al op de bodem.

Ik hoop maar dat het niet besmettelijk is en ik de andere 7 niet kwijtraak....
 
De temp wel denk ik maar de ph durf ik niet te zeggen.
Hier is de temperatuur 22-23 graden, PH 6.8-6.9 en de KH 5 (dat laatste is wat hoger dan bij veel andere CR houders). Heel apart dat er zulke verschillen zijn. Ik plaats de komkommer op een grote saté prikker (3 stukjes komkommer boven elkaar) en zet die zo vooraan in het aquarium (in de stroming). Tijd voor een fotoreportage ;-)
 
ik heb temperatuur zo rond de 23/24. ph zit op 7,5 / 8 en kh zal ik nu rond de 10 zitten. ph en kh is helaas erg hoog in de omgeving. Dus gebruik 50% osmose. hopelijk gaat het daardoor langzaam wat zakken.

ze krijgen vanmiddag weer komkommer. dan zal ik een foto plaatsen!
 
Hier is de temperatuur 22-23 graden, PH 6.8-6.9 en de KH 5 (dat laatste is wat hoger dan bij veel andere CR houders). Heel apart dat er zulke verschillen zijn. Ik plaats de komkommer op een grote saté prikker (3 stukjes komkommer boven elkaar) en zet die zo vooraan in het aquarium (in de stroming). Tijd voor een fotoreportage ;-)


De bak waar ik dus over spreek heeft een ph van ongeveer 5.8 dus dat is zuurder en wellicht dat dit dan invloed heeft. Temp zit ook rond de 22 graden.
Ik deed de komkommer ook op een lange sateprikker dus ja waar het aan ligt, zeg het maar;)
 
Komkommer zit 0,0 % voedingswaarde in omdat het voor 98% uit water bestaat, dus de maagjes worden wel gevuld maar hun honger blijft (één van de redenen waarom komkommer zo favoriet is bij een dieet).
Je kan beter courgette geven of paprika (pitjes verwijderen uit de paprika)
 
Maar als de maag gevuld wordt dan verdwijnt toch wel de honger ongeacht de lage voedingswaarde? Volgens mij is het hongergevoel weg als de maag volzit ook al is dat met voeding wat weinig voedingswaarde bevat.
 
Ja ik bedoelde eigenlijk meer dat ze dan dus honger blijven houden in de zin dat het niet voedt en ze dus daardoor juist gaan vermageren bij een teveel aan komkommer voeren.
 
Dan ook de paprika maar even:

Voedingswaarde
Rode paprika
Hoeveelheid per 100 g
Energie (kcal) 30
Vet 0,3 g
Verzadigd 0 g
Meervoudig onverzadigd 0,1 g
Enkelvoudig onverzadigd 0 g
Cholesterol 0 mg
Natrium 4 mg
Kalium 211 mg
Koolhydraten 6 g
Voedingsvezels 2,1 g
Suikers 4,2 g
Eiwitten 1 g
Vitamine A 3.131 IU Vitamine C 127,7 mg
Calcium 7 mg IJzer 0,4 mg
Vitamine D 0 IU Vitamine B6 0,3 mg
Vitamine B12 0 µg Magnesium 12 mg
 
komkommer per 100 gram:
Per 100 gram komkommer
Kcal 14
Kj 62
Water (g) 95,1
Eiwit (g) 0,6
Koolhydraten (g) 2,2
Suiker (g) 1,8
Vet (g) 0,2
Verzadigd (g) –
E.O.V. (g) –
M.O.V. (g) –
Omega 6 (g) –
Omega 3 (g) –
Cholesterol (mg) –
Vezels (g) 0,9
 
Hier negeerden de Oto's komkommer volledig, courgette kwamen ze echter wel heel snel op af.
 
komkommer per 100 gram:
Per 100 gram komkommer
Kcal 14
Kj 62
Water (g) 95,1
Eiwit (g) 0,6
Koolhydraten (g) 2,2
Suiker (g) 1,8
Vet (g) 0,2
Verzadigd (g) –
E.O.V. (g) –
M.O.V. (g) –
Omega 6 (g) –
Omega 3 (g) –
Cholesterol (mg) –
Vezels (g) 0,9
En niet te vergeten mineralen en andere bouwstoffen. Zie staatje hieronder.

komkommer.png
 

Terug
Bovenaan