Nitrietpiek???


Alles wat je eerst kookt is ook eerder vergaan in je bak.
 
Alles wat je eerst kookt is ook eerder vergaan in je bak.

ja dat weet ik maar als het te hard is dan eten de otocinclussen en garnalen er niet van. maar zal met paprika wel mee vallen!
 
Ik denk dat dat wel zal meevallen Sharon.
 
helaas ze hebben geen interesse in de paprika. 24u in de bak gehad en alleen de slakken hebben er echt van gegeten.
 
Je kan ook nog courgette geven, geblancheerde spinazie, geblancheerde bloemkool, zoete aardappel (5 minuten koken) LET OP met bloemkool en zoete aardappel want dat bevat heel veel zetmeel wat omgezet word naar suikers, dus niet te vaak voeren.
 
Hier krijgen ze bloemkool en spruiten. De laatste zijn de echt helemaal gek op. Deze is wel behoorlijk gaar gekookt. En daarin ingevroren.
Paprika nog nooit geprobeerd. Vanavond eens proberen.
 
Ja ik bedoelde eigenlijk meer dat ze dan dus honger blijven houden in de zin dat het niet voedt en ze dus daardoor juist gaan vermageren bij een teveel aan komkommer voeren.[/QUOTE

Denk jij dat? DAt ze vermageren? Heb je dat zelf gezien,of gehoord of vertel je dat zomaar ut de losse hand?

Krijgen al jaren komkommer, zij echt niet mager.
 
Hier krijgen ze bloemkool en spruiten. De laatste zijn de echt helemaal gek op. Deze is wel behoorlijk gaar gekookt. En daarin ingevroren.
Paprika nog nooit geprobeerd. Vanavond eens proberen.
Bloemkool stink.t .Broccoli heb ik gister 2 stronken gekocht en gekookt .ook voor de diepvries.

Als ik genoeg resten hebt, alles in de blender en gelatine erbij. (net als raspody.)
 
DSC_0004.JPG
DSC_0003.JPG


DSC_0001.JPG


DSC_0002.JPG



En oplaten stijven.
 
@Bertus heb je misschien ook een foto van het aquarium waar je oto's inzitten?
 
IK heb geen OTO,s. WEl harnasmeervallen en naaldmeervallen.
 
Hier is de temperatuur 22-23 graden, PH 6.8-6.9 en de KH 5 (dat laatste is wat hoger dan bij veel andere CR houders). Heel apart dat er zulke verschillen zijn. Ik plaats de komkommer op een grote saté prikker (3 stukjes komkommer boven elkaar) en zet die zo vooraan in het aquarium (in de stroming). Tijd voor een fotoreportage ;-)
Afgelopen vrijdag een shiskebab komkommer in de bak gezet (om 17:00 en foto gemaakt). Zal hem er om 17:00 vandaag uithalen en ook nog even foto van maken. Van alle 3 de stukken staat de buitenste 5mm nog (de rest is opgegeten). Garnalen zitten er 24/7 op, oto's komen af en toe lang voor een hapje. Zweven geen stukjes komkommer door de bak.
 
Bij mij ook de schil die overblijft. die gaat dan bij de slakkenbak.
 
Komt van de spirulina. wat er in zit.
 
ER zijn ook tabletten ,voor menselijke consumptie.
 
ja, juist. Wordt ook in speciale bedden gekweekt en uit het water gewonnen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier hebben ze weer komkommer gekregen. Blijft toch favoriet bij de l187 en de 7 otocinclussen. Mijn japonica garnalen eten eigenlijk nooit van de groente. Hebben vast genoeg aan de alg op de achterwand en de brandnetelbladeren. Als het goed is krijg ik morgen garnalen "lolly's binnen. benieuwd of ze daar ook van gaan eten. Mijn garnalen zijn ook wat verwend. Ik voer ze altijd met een pincet. Anders jatten de vissen hun voer haha. Vanavond kregen de vissen rode muggenlarven. De garnalen krijgen dan ook allemaal 1tje. Zijn trouwens maar kleine muggenlarven.

foto is gemaakt toen de komkommer er een paar minuten in lag.

20180911_001456.jpg
 

leuk om te zien dat je eigen voer maakt!

Ik maak voerstenen en moet zeggen dat ze die ook waarderen. De ene week gebruik ik spirulinapoeder gemengd met eiwit en de andere week eiwit erop en daarover heen verkruimelde mix van algentabletten , visvoer , gedroogde muggenlarven en uiteraard spirulina.

24uur drogen en de bak in.

20180911_002423.jpg
 
ontzettend veel planten , hout en andere plekjes maar ze zitten het liefst bij de hoekjes van het aquarium hahaha.

20180911_132934.jpg
 

Terug
Bovenaan