Wat is er nieuw

Niwla's 54L

Mulberrie dat is hetzelfde als de Moerbei, maar dat wist je denk ik al 😉.

Die probeer potjes kende ik nog niet dus zal dat een volgende keer ook eens overwegen.

jessicapilon zei:
Die probeer potjes kende ik nog niet dus zal dat een volgende keer ook eens overwegen.

:thumbs:

Vanmiddag bij de action een clip-on lenzensetje (Macro, fisheye, ultra wide angle) meegenomen voor op m'n telefoon. Met de macrolens even zitten spelen, met het onderstaande resultaat:

[video]J1xswanwAqs[/video]

Niet slecht voor een setje van amper 4 euro.

Waarmee heb je die CO2 fles bevestigd? Ben namelijk ook nog op zoek naar iets.
Gaaf! Ga ook maar eens bij de action langs dan 🙂

Mooie beelden. Wij hebben ook zo n setje maar op de Nokia Lumia past die erg lastig en is het resultaat stukken minder mooi.

Maak je maar op voor de blunder van de eeuw:

Al een tijdje lopen er een paar zwangere CB's en CR'r rond in mijn bak. Zoals hier gemeld zag ik regelmatig iets wegschieten in mijn bak. Mijn conclusie was dus al snel dat het een jong garnaaltje was wat ik zag.... Ik helemaal blij....

Ook in de Cube met vuurgarnaaltjes hadden we een zwangere. Deze was al een tijdje uit beeld. Ik was er vanuit gegaan dat het met die zwangere niks geworden was. Tot onze jongste (5 jaar) afgelopen weekend voor de Cube zat te loeren en voor zichzelf het aantal slakken en garnalen aan het tellen was en tussen neus en lippen benoemde dat hij ook een babygarnaaltje telde (alsof het de normaalste zaak van de wereld is). Mijn vrouw en ik beide met onze neus op het glas en ja hoor, een baby vuurgarnaaltje.

Vanavond zat ik zelf voor de grote bak (zoals wel vaker) en weer zag ik datzelfde jonge grut zwemmen. Ineens kwam ik met de heldere gedachte dat de, inmiddels behoorlijk gegroeide, "garnaal" helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niet leek op de kleine vuurgarnaal uit de Cube. Nu pas realiseerde ik me dat het helemaal geen babygarnalen waren die ik gezien had maar baby corydora pygmaeus :juggle:

[video]kzuSKo9cczI[/video]

Proficiat!
kan je die eieren eigenlijk gewoon laten uitkomen in je aquarium? Ik lees toch dat de meeste de eitjes uithalen.

Nanne zei:
Proficiat!
kan je die eieren eigenlijk gewoon laten uitkomen in je aquarium? Ik lees toch dat de meeste de eitjes uithalen.

Ik heb geen idee. Ik heb er niks bijzonders voor uitgehaald. Heb nog nooit jonge corry's gehad en er daarom ook nooit bij stilgestaan dat hetgene wat ik zag baby corry's konden zijn.

jessicapilon zei:
Haha, dat is iets anders maar ook leuk toch.

Ja hoor!!! Nu verder speuren naar de nakweek van de CR/CB, want dat heb ik in deze bak dus nog niet gezien. 🙄

Vanavond bijna 3 uur aan het snoeien en scheppen geweest. De HCC flink teruggesnoeid, Christmasmos (volgens mij) op lavasteen en steeltjes-huppeldepuppel op drakensteen tijdelijk verwijderd. Een groot gedeelte van het Christmas-mos had zich vastgezet op mn hardscape dus dat heb ik zo goed mogelijk verwijderd. Het uitgenomen mos ga ik morgen flink reduceren, weer goed vastzetten op de stenen en terugplaatsen. Spraybar heb ik tijdelijk afgekoppeld. Gebruik nu alleen het knietje als uitstroom. Kijken hoe dat bevalt als proef v��r ik definitief Lily pipes ga bestellen. Helaas geen nakweek van de garnalen aangetroffen terwijl ik toch een aantal zwangere dames had en heb. De twee jonge corry's groeien goed! Helaas behoorlijk last van Staghorn-alg. Dit verwijder ik regelmatig zoveel mogelijk. De laatste weken was het Co2-niveau wat gedaald (waarschijnlijk door een gestegen Kh?) dus het aantal bpm heb ik wat opgevoerd en zal de hoeveelheid plantenvoeding (Po4/No3) regelmatiger meten en waar nodig toevoegen en als dat niet helpt ook vaker dan eens per week verversen.

Tijd voor een voor/na :foto:

7etKH7TKoyKBgAzc1zH3Il-XMBSHSn6S.jpeg

De garnaaltjes hebben het toch wel naar hun zin in zo�n fijn bakje! En dat klein ukkepukje van een cory is mooi meegenomen.

chris10 zei:
De garnaaltjes hebben het toch wel naar hun zin in zo�n fijn bakje!

Ik denk het wel! Voordeel van een wat kalere bak is dat je ze ook wat meer ziet 😉

Het avondeten voor de dames en heren vanavond. Vers bramenblad.

96ZzGAWxPU5LDZeTSzDSRZ6TTzTpWyHU.jpeg

Heb ze inderdaad overgoten met kokend water en er daarna een tijdje in laten liggen, afgespoeld en daarna in de bakken gedaan. TB's vlogen er op af. In de grote bak moeten ze er nog niks van hebben.

Ja dat moet ook kunnen hoor. Braam en framboos kan beiden. Je kan het ook drogen zodat je voor de winter ook hebt.
Ik heb er nu een aardbeiblad in maar ze zijn nog niet erg enthousiast. Vaak is het nog even te hard de eerste dagen en gaan ze pas na enkele dagen ervan eten.

Moerbei is hier veruit de favoriet dus.

Vers blad mag je toch niet te lang in de bak laten?
Gisteravond bij de TB's in de bak als extra een stukje paprikastick gedaan. Dat was een groter succes dan het blad.

Van die stickjes kunnen ze meteen eten, blad heeft even tijd nodig voordat het mals en sappig is 😉
Al is moerbei inderdaad al vrij zacht van zichzelf.
Blad laat ik volkomen verweren totdat (in het geval van catappa bv) alleen de nerf over is, en soms laat ik het dan nog liggen.

kellemes zei:
Van die stickjes kunnen ze meteen eten, blad heeft even tijd nodig voordat het mals en sappig is 😉
Al is moerbei inderdaad al vrij zacht van zichzelf.
Blad laat ik volkomen verweren totdat (in het geval van catappa bv) alleen de nerf over is, en soms laat ik het dan nog liggen.

Dus niet-gedroogde bladeren laat je ook liggen? Ik zie nu wel dat het blad in de TB-bak wat gaten begint te vertonen dus dat gaat de goede kant op.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan