Ik zie op de foto's niet echt bruinalg maar wel planten die er niet 'fris' uit zien. Ze lijken te (over)leven maar echt nieuwe frisse groei zie ik niet.
Dan kom ik bij die lamp uit, dat is een RGB led van nog geen 6W en ik denk dat daar je probleem ook zit. Dat lijkt mij meer een goudvis lampje voor een leuk kleurtje in het water dan een lamp waarmee je planten kunt laten groeien. Daar heeft de lamp de gewenste intensiteit gewoon niet voor. Die RGB versies kunnen namelijk best wit licht maken maar met een erg lage intensiteit, want ze hebben namelijk drie ledjes (rood, groen en blauw) nodig om dit witte licht te 'maken' in tegenstelling tot 1 LED van een echt witte LED lamp.
Ik heb zelf ook een aantal van die led buisjes en worden gebruikt om kleur bij te sturen voor het oog, die dan naast een witte LED die specifiek voor plantengroei is bedoeld. Als je het mij vraagt is die LED alleen maar leuk voor jouw eigen ogen.
Dan heeft benvo denk ik toch gelijk, het is een licht tekort. Niet in lichtduur maar in licht intensiteit.