Off-topic fotowedstrijd 2020

  • Onderwerp starter AFstand-team
  • Startdatum

Komt er, evt achteraf, ook nog bij te staan van wie welke bak is. Zou van een aantal wel een fototopic door willen neuzen :DD
 
Onderaan staat - gesloten voor verdere reacties - Fotowedstrijd ....

Deze is buiten bedinging...
Maar hoe is jullie mening qua inrichting?
Graag eerlijk de mening zeggen.:)

20200630_112200_compress22.jpg
 
Onderaan staat - gesloten voor verdere reacties - Fotowedstrijd ....

Deze is buiten bedinging...
Maar hoe is jullie mening qua inrichting?
Graag eerlijk de mening zeggen.

Daar is een apart topic voor Andre en wel het Tussen kunst en kitsch topic en daar kun je vragen om op of aanmerkingen en om verbeterpunten ;)

 
Ontzettend leuk, die fotowedstrijd. Mooi om te zien dat er zo veel verschillende bakken zijn, groot, klein, tropisch, blackwater, tanganyika, koudwater, aquascaping, ik geniet er van! Zo mooi om te zien dat er ook prachtige bakken mogelijk zijn met chinese danio's en guppen.
 
Ontzettend leuk, die fotowedstrijd. Mooi om te zien dat er zo veel verschillende bakken zijn, groot, klein, tropisch, blackwater, tanganyika, koudwater, aquascaping, ik geniet er van! Zo mooi om te zien dat er ook prachtige bakken mogelijk zijn met chinese danio's en guppen.
Hier nog zo'n topic, wel door de jaren heen, maar leuk om te zien.
 
Wat ik persoonlijk nou zou lastig vind aan de foto wedstrijd is het volgende

De vraag die gesteld wordt is:
Wat zijn volgens jou de 3 mooiste foto s?

Als ik dit ga beoordelen, dan ga ik kijken naar de kwaliteit van de foto, denkend aan belichting, scherpte diepte, contrast, dynamisch bereik, over en of onderbelichte delen

Echter wordt er volgens mij bedoeld, welke bak vind je het mooiste, los van de kwaliteit van de foto

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op deze manier dus heel veel moeite mee heb, wat is nou echt de bedoeling?
 
Ik snap al die perfectionisten niet. Zelf heb ik een foto ingestuurd van de bak na dik een week zonder onderhoud. Dus er zit ook wat alg op het glas etc. Het blijft een hobby en meer tijd had ik er even niet voor, maar ik wilde toch graag meedoen. Is toch gewoon leuk met z'n allen? Niemand die IALPC-kwaliteit verwacht.
 
Ik denk gewoon het totaalplaatje. Er zijn hele goede ervaren fotografen bij, en mensen die dit nog maar kort doen. Er staan speciaalaquaria in met bepaalde typen vissen en beplanting, en ook aquaria met allerlei soorten, dure vissen en goedkope, aparte verlichting en gewone, veel of juist weinig techniek. Zelf kijk ik naar wat een bak mij zegt artistiek gezien, alsof ik een schilderij bekijk zeg maar. Daarom is al die verscheidenheid zo ontzettend leuk.
 
Hoe kun je nou kiezen uit zoveel mooie bakken! :r

Als je echt geen keus kan maken dan kun je de bakken die je het moosite vindt van een cijfer voorzien en de nu
Ik heb iets gevonden om het mezelf gemakkelijk te maken: ik heb alle foto's in een apart mapje gezet en speel een diavoorstelling af. Er zit zelfs een mooi muziekje bij, dus ik ga af en toe lekker plaatjes kijken de komende tijd. :) Nog rustgevend ook...

Let je er wel op dat je het voor 1 augustus via je stemming laat weten :DD ;)
 
Ik heb iets gevonden om het mezelf gemakkelijk te maken: ik heb alle foto's in een apart mapje gezet en speel een diavoorstelling af. Er zit zelfs een mooi muziekje bij, dus ik ga af en toe lekker plaatjes kijken de komende tijd. :) Nog rustgevend ook...
Ik zie een optie tot een video hier van jou voorbij komen :DD
 
Wat ik persoonlijk nou zou lastig vind aan de foto wedstrijd is het volgende

De vraag die gesteld wordt is:
Wat zijn volgens jou de 3 mooiste foto s?

Als ik dit ga beoordelen, dan ga ik kijken naar de kwaliteit van de foto, denkend aan belichting, scherpte diepte, contrast, dynamisch bereik, over en of onderbelichte delen

Echter wordt er volgens mij bedoeld, welke bak vind je het mooiste, los van de kwaliteit van de foto

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er op deze manier dus heel veel moeite mee heb, wat is nou echt de bedoeling?
De vraag zou inderdaad moeten zijn "Welke bakken vind je het mooist". Ik ga even kijken of het aangepast kan worden.
Maar uiteindelijk is het persoonlijk. Als je 2 bakken net zo mooi vindt en je hebt nog maar 1 stem over kan de fotokwaliteit je helpen kiezen.
 
Dat is toch die poll boven de foto's? Volgens mij verdwijnt die zodra je je stem hebt gegeven ( rechtsonderaan de poll staat bij mij " Cast vote" in een grijs hokje)
 
Dat is toch die poll boven de foto's?
Dat klopt

Volgens mij verdwijnt die zodra je je stem hebt gegeven ( rechtsonderaan de poll staat bij mij " Cast vote" in een grijs hokje)
Dat klopt volgens mij niet. Zodra je hebt gestemd zou je de poll nog moeten zien met jouw stemmen en de voorlopige uitslagen.

Heb je al op "Cast vote" gedrukt en blijft het nog staan nadat de poll verdwijnt? Of ben je misschien op "cast vote" vergeten te drukken nadat je de 3 bakken hebt gekozen?
 
Nee, nog lang niet hoor. Maar ik heb wel ooit ergens zo'n poll ingevuld, dus vandaar. Dan kreeg je een melding " je hebt gestemd" met daarbij de stand op dat moment. Maar ik neem lekker lang de tijd, en ga genieten van alle mooie foto's.
 
Ik heb iets gevonden om het mezelf gemakkelijk te maken: ik heb alle foto's in een apart mapje gezet en speel een diavoorstelling af. Er zit zelfs een mooi muziekje bij, dus ik ga af en toe lekker plaatjes kijken de komende tijd. :) Nog rustgevend ook...
Misschien nog niet zo'n gek idee. Beter dan foto's boven je bed hangen ???.
 
Die heb ik niet dagelijks aanstaan, soms zelfs niet wekelijks....
 
Ik ook niet hoor, ik had ooit wel een mooie, met treintjes, daar kon je naar blijven kijken zo mooi... Maar deze aquariumfoto's zijn wel heel leuk zo.
 
Zoals jullie kunnen zien staat de uitslag nu officieel online! Wij feliciteren iedereen die heeft meegedaan met zijn/haar uitslag! (y)

Nu de fotowedstrijd geeindigd is, zouden wij het fijn vinden als jullie feedback willen geven, wat vonden jullie goed, wat kon beter en wat moeten we volgende keer helemaal niet meer doen.
Zouden jullie het leuk vinden dat wij dit vaker organiseren, met verschillende thema's?

Dit mag in dit topic
 
Zoals jullie kunnen zien staat de uitslag nu officieel online! Wij feliciteren iedereen die heeft meegedaan met zijn/haar uitslag! (y)

Nu de fotowedstrijd geeindigd is, zouden wij het fijn vinden als jullie feedback willen geven, wat vonden jullie goed, wat kon beter en wat moeten we volgende keer helemaal niet meer doen.
Zouden jullie het leuk vinden dat wij dit vaker organiseren, met verschillende thema's?

Dit mag in dit topic
Het zou wel fijn zijn als er bij de inzendingen de namen van de leden gezet worden. Klikt makkelijker naar een topic dan zoeken :DD
 
Het zou wel fijn zijn als er bij de inzendingen de namen van de leden gezet worden. Klikt makkelijker naar een topic dan zoeken :DD
Maar dan wel na de stemming lijkt me. Was nu soms beetje moeilijk om neutraal te stemmen omdat je een deel van de bakken herkent.
 

Terug
Bovenaan