Wat is er nieuw

Omdat ik alleen nog mijn Rio 125 heb...(ikbenFrits)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikbenFrits
  • Startdatum Startdatum
I

ikbenFrits

Guest
161144ikbenfrits_0_84_spiekerlanden_juni_2015_24.jpg

414572ikbenfrits_0_84_rio_leenbakker.jpg

813897ikbenfrits_0_84_rio_125_mei.jpg

834432ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_9.jpg

391593ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_6.jpg

344878ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_30.jpg

624578ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_3.jpg

514673ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_25.jpg

375493ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_2.jpg

456452ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_18.jpg

465315ikbenfrits_0_84_rio_125_mei_2016_12.jpg

762687ikbenfrits_0_84_afmetingen_125.jpg

Leuke bak Frits,
Is de bodem zo dik of ligt dat aan de foto?

Nu Ton het zegt valt het mij ook op. Ik hou zelf als max zo n 4 a 5cm aan hier.

mooi aquarium hoor , op de eerste 2 fotos is de bodem nog niet zo dik ,en vind ik het geheel wat rustiger ogen

Niet mijn smaak qua aquarium inrichting en vis keuze. Maar dat doet er natuurlijk ook niet toe je hebt wel flink wat mogelijk met een Rio 125 🙂.
Wel erg dikke bodem zeg en jammer dat je geen zand hebt voor de Corydorassen.

TonHageraats zei:
Leuke bak Frits,
Is de bodem zo dik of ligt dat aan de foto?

jessicapilon zei:
Nu Ton het zegt valt het mij ook op. Ik hou zelf als max zo n 4 a 5cm aan hier.

mss zei:
Niet mijn smaak qua aquarium inrichting en vis keuze. Maar dat doet er natuurlijk ook niet toe je hebt wel flink wat mogelijk met een Rio 125 🙂.
Wel erg dikke bodem zeg en jammer dat je geen zand hebt voor de Corydorassen.

Kijk eens goed, het is een beetje kleurbedrog.

De bodem is niet zo dik als hij lijkt.

Rio 125 zijn prima aquariums ! Je Cory's hebben alleen �cht fijn zand nodig. Kan je ergens een stukje van de bodem vervangen door zand ?
Je bodem is idd erg dik. Waarom is dat ?

Kleurbedrog? bodem is net zo dik als het lijkt hoor en is aardig dik! 😉
Plant rechts is aardig aangevreten dus zal een bewoner of meerdere een tekort hebben aan voer met een hoog plantaardig gehalte Frits.

Seabait zei:
Plant rechts is aardig aangevreten dus zal een bewoner of meerdere een tekort hebben aan voer met een hoog plantaardig gehalte Frits.
Vast die Ancistrus op de voorlaatste foto? Wat krijgt de Ancistrus allemaal te eten van je Frits?

En als je toch vragen aan het beantwoorden bent: ligt die bodem echt zo dik als het op het eerste gezicht op de foto's lijkt? Hoeveel cm dik is 'ie? 🙂

Vind fijn dat je zo mee leeft met ts en je mening deelt, Maar aub verbeter me niet als het niet correct is. Bodem is echt dik in verhouding tot aquarium.

En tevens is zand gewenst bij Corydorassen ivm slijten van de haren.

Maar te snel concluderen zonder de kans de topicstarter even iets te bevestigen of tegen te spreken is ook alles behalve chique...

Mascha&Ivo zei:
Maar te snel concluderen zonder de kans de topicstarter even iets te bevestigen of tegen te spreken is ook alles behalve chique...

Is een feit je ziet het. En is geen aanval puur een tip die gegeven word Ivo dus.

Dat het grind is ziet iedereen, maar dat hij te dik zou zijn wordt eerst door Ton netjes gevraagd (hij is er dus niet zeker van), Marja geeft aan dat de bodem op de eerste foto's helemaal niet zo dik lijkt en C�dric geeft aan dat er wel eens sprake zou kunnen zijn van kleurbedrog. Reden genoeg om Frits zijn antwoord gewoon even netjes af te wachten.

Dat is een manier he, ieder zo zijn manier. Je kunt toch aan de verhouding van bak, de witte rand en het grind zien dat er een flinke bodem inzit en meer dan nodig is.

Zie nu pas dat op de eerste foto's een lagere bodem te zien is om eerlijk te zijn,vraag is dan of er is bijgekomen of juist vanaf is gehaald want op de andere foto's is echt duidelijk een dikkere laag te zien.

Seabait zei:
Zie nu pas dat op de eerste foto's een lagere bodem te zien is om eerlijk te zijn,vraag is dan of er is bijgekomen of juist vanaf is gehaald want op de andere foto's is echt duidelijk een dikkere laag te zien.

Ik ben blij dat jij het ook ziet 😉

Kleurbedrog was nu misschien niet de juiste term om het uit te drukken, maar er is een verandering op de foto's.

Ook zie je zo een beetje meer de schijn van het licht, wat een beetje kan zorgen voor verwarring.

Als je dan beter kijkt kan je zien dat dat door het licht is 😉.

Het klopt dat er een behoorlijk verschil is in de dikte. Nu kan alleen de TS ons het antwoord geven 😉.

De planten zijn op de eerste twee foto's ook anders (en de foto staat op een andere plaats 😀 )
Eerst maar eens afwachten welke van de twee situaties de huidige setup is.

Je kletst weer lekker C�dric! 😉

Bij de derde foto zie je oa duidelijk blad van de planten in en uit de bodem steken,is dus bodem bijgekomen.
Op de eerste 2 foto's zie je dat de bodem donker van kleur is tegen het glas en op de derde foto zie je de nieuwe laag vanaf het donkere.
Op foto 9 is de boel wat gemengd.

Mooi beplant bakkie hoor!
Bodem is wel dik, en daarom moeilijk schoon te zuigen omdat vuil erin trekt.
Maar als je het mooi vind gewoon houden zo.
Ik zou wel bij verversen of tuinieren in de bak de bodem even woelen met je handen, zodat het vuil wat omhoog komt en weer wat zuurstof in de bodem komt.
Zo'n bodem kan verstikkend zijn als het dicht slibt met vuil, 😉

Mooi groen bos heb je gemaakt.
Zelf zou ik die Anubias op een mooi stuk spiderwood binden, zou mooi staan in je bak denk ik.

waarom mag dat niet ????

Frits, zo roepen 's morgens vroeg.. (vier uitroeptekens, dat zijn er eigenlijk drie teveel hé 😉 )

Enne, dat mag wel hoor maar dan gaan je anubias dood…
Als de wortelstok volledig bedekt is met bodemmateriaal 'stikt' de plant als het ware.

geen uitroeptekens maar vraagtekens... (dit ff ter zijde)
het plantje groeit rustig door en dat doet deze al maanden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan