OMG...250 is coming...


Op een wat serieuzere toon, ik kap er even mee voor vandaag (met verbouwen dan). Ik was eigenlijk van plan om m helemaal leeg te trekken, maar ik heb geen puf meer. Morgen krijg ik hulp vanaf 09:30 en ze komen sowieso niet voor 13:00 uur, dus lijkt me voldoende tijd voor de rest. Voordeel is dat alle vissen nog in de bak zwemmen en de filters nog draaien, dus dat kan allemaal mooi doorlopen zo. Morgen laatste hout en steen eruit, vissen vangen, bodem eruit scheppen en alle techniek eraf, moet lukken 🙏
 
Ik weet niet of het makkelijker is voor je met zoveel bodem maar ik zuig het er meestal uit met een tuinslang of een maat groter.
 
Ik weet niet of het makkelijker is voor je met zoveel bodem maar ik zuig het er meestal uit met een tuinslang of een maat groter.

thanks voor de tip, het is wel heel veel, ik hoop dat ik emmers genoeg heb, dus ik ben bang dat het wel scheppen wordt, maar goed, dat geeft niet zoveel, onderste laagje ws dan op het eind met de slang idd
 
Heel veel succes vandaag met het verder leegtrekken van de bak. T is altijd een werk.

Dankjewel Nathalie! 😊 Het is idd een klus, normaal gesproken leuk maar nu met mijn voet en staartje van de griep, minder leuk, maar gelukkig krijg ik goede ondersteuning.
Voornaamste is dat het met de visjes goed gaat, die zijn sinds gister al behoorlijk gestresst, en vind t erg vervelend ze zo te zien, maar hopelijk vanavond allemaal weer wat rustiger 😊
 
thanks voor de tip, het is wel heel veel, ik hoop dat ik emmers genoeg heb, dus ik ben bang dat het wel scheppen wordt, maar goed, dat geeft niet zoveel, onderste laagje ws dan op het eind met de slang idd
Succes Roberto.

Rob Mcelhenney Raven GIF by Apple TV+
 
En als reclameblok heb je dan dit:
1711111543969.png
 

Bijlagen

  • 1711111494014.png
    1711111494014.png
    319.8 KB · Weergaven: 13
Wat een dag!!
Jemig, we hadden het aquarium leeg, precies 5 minuten voordat de heren van aqualife hier waren 😅
Daar staat dan opeens de grote wagen

20240322_133219.jpg


Tjonge wat zijn die jongens er handig in, binnen een uurtje de ouwe van de plek en de nieuwe geïnstalleerd, heerlijk!
Ik schrok echt van het formaat in het begin, waar was ik aan begonnen 🤣
Maar ben er inmiddels wel aan gewend, de doorgang is nog prima van woonkamer naar keuken, en de vissen vinden het heerlijk, echt te
merken aan de colombiaanse tetra's en de diamantzalmpjes, ze racen de hele avond al heen en weer 🥰

Aqualife, het kost wel wat, maar de kwaliteit is er dan ook echt, wat een afwerking en slimmigheidjes, droogkamers zijn fantastisch, het feit
dat alle kastjes aan de achterkant een uitsparing hebben zodat er slangen en kabels doorheen kunnen, tiptop. En op de 1 of andere manier
is het aquarium ook een stuk stiller, ik hoor nu veel minder met 3 filters, dan voorheen met 2 🙏

Ik heb tussendoor minder foto's kunnen maken dan ik had gewild, het was 1 grote race om alles af te krijgen, 2 nieuwe
filters eronder geïnstalleerd, media van andere filters weer erover verdelen, ouwe fx6 overgepakt naar nieuwe fx6, het was een klusje.
Zal morgen wat meer plaatsen, maar dit is nu vanaf mijn werkplek.


20240322_205919.jpg
 
Vanmorgen nog even wat puntjes op de i gezet, de inrichting is nog verre van definitief, maar gisteren was het vooral zaak alles er een beetje in te krijgen.
Ik vond onze vorige inrichting vrij vol en druk, dus wil nu wel iets meer zwemruimte overlaten.

20240323_084348.jpg


Is het helemaal ideaal, nww dat niet, maar de doorgang naar de keuken is nog prima, en breder dan een standaard deur. Ik had graag gezien dat onze bank een centimeter of 10/20
minder breed was waardoor het aquarium iets verder de woonkamer in had gekund, maar dit is voor nu even wat het is. De overgang van aquarium naar onderkast is aan deze kant
nog niet afgewerkt, dat is omdat we hem niet hadden besteld als doorkijkbak, wat 400 euro of zo extra zou kosten, dan zou de onderkast helemaal glad worden, maar gezien ie voor
90% tegen de bank aan staat, vond ik dat wat onnodig, hier maak ik zelf binnenkort een witte plaat tegenaan zodat de omlijsting aan deze kant doorloopt.


20240323_090132.jpg


Kijk niet naar de zooi pls 🤣

20240323_090152.jpg

Verlichting, vastgezet 1 lange strip omdat er maar 2 dwarsbalken zijn, en de middelste daardoor zou komen te zweven;

20240323_083920.jpg


1 van de droogkamers, ruim genoeg voor de fx6 en wat snoeren, maar dan houdt het ook wel op. De kamers zijn lekker ruim alleen onderaan zit een plaat met daarin een ronde doorgang,
die een stuk kleiner is dan de kamer doet vermoeden. Zal vast een goede reden hebben, ik had liever de hele kamer als doorgang gehad, maar alles paste erdoor gelukkig.

20240323_083910.jpg


Van 3 kastjes naar 5, waardoor ze per stuk iets smaller zijn, maar de FX6 past er nog wel in gelukkig;

20240323_085950.jpg


En de 2 oase's naast elkaar. Ik ben tevreden met de flow vooralsnog, het hele oppervlakte is goed in beweging.


20240323_090023.jpg


Straks richting Amersfoort, hopelijk vindt mijn voet dat leuk, om de Sveni's van @ricosiano op te pikken 😊
 
Ja dat doe ik dus wel:DD;)

Ziet er qua bak netjes uit en misschien kun je de armleuning van de bank zagen want daar zit je toch niet op:!

Haha nou we hebben serieus gekeken naar mogelijkheden, want links bij het raam zit een onwijs breed lig gedeelte, maar we zitten daar weinig,
meestal zitten we met ze tweetjes aan de andere kant in de boek bij het aquarium, maar ja dit wisten we ook niet toen we de bank aanschaften.
Maar zonder het hockergedeelte zou de bank er ook weer gek uitzien, dus voor nu is het maar ffies zo, een eventuele volgende bank wordt iets
kleiner waarschijnlijk 😊
 
Ja dat probleem ken ik want hier staat ook een zithoek en Jessica wil de volgende juist iets ruimer hebben maar ja zoals je al zegt weet je niet wat de toekomst brengt en daar kun je dan geen rekening mee houden.
 
Kun je de droogkamers nog camoufleren aan de bankzijde met een hangplant ofzo.

Ja in theorie wel ja, er liggen 5 platen bovenop waarvan ik waarschijnlijk de middelste 3 het meest zal gebruiken bij onderhoud en voederen, dus de meest links en rechtse
zouden in principe wel een plantje op kunnen komen ja. Ik had eerst ook nog het idee om de bak deels open te laten en er planten uit te laten groeien, maar nu die zo
staat, ben ik eigenlijk wel fan van de cleane look die het nu heeft, en kriebelt het minder om dat te gaan doen. Maar ik vind de droogkamers al een hele verbetering ten
opzichte van de open leidingen die er eerst zaten, dus ik stoor me er eigenlijk niet zo aan 🙂
 
Kun je de droogkamers nog camoufleren aan de bankzijde met een hangplant ofzo.

Nog niet helemaal 100%, het zijn eigenlijk hangbakken en daarom niet helemaal rond, aan de muur praktisch maar staand wat minder fraai, even kijken naar ronde witte potten, en dan het liefst mat
om te matchen met de bak, maar zie wel potentie 🙂

20240324_084240.jpg


20240324_084303.jpg


Vanmorgen lichte witte waas in het water, zal ws met de bodem te maken hebben. Water test prima qua waardes en vissen lijken nergens last van te hebben, houd t ff goed in de gaten komende dagen.

Gisteren de Sveni's van @ricosiano opgehaald, leuk om kennis te maken! Jammer van de harde wind op de parkeerplaats 😂
Poeh ze waren nog iets groter dan ik had verwacht, maar zo mooi! Leuk om te zien de eerste interactie tussen de acara's en de sveni's, heel anders als met de veel kleinere krobia's, niet angstig
maar ook niet zo dominant meer. Ik geloof dat het gedoe tussen de Krobia's en de Acara's vooral door de Krobia's zelf kwamen, die angstig leken voor de acara's en daardoor stoer gingen doen,
waar de acara's dan weer op reageerden, maar de sveni's zwemmen er rustig langs heen, en iedereen lijkt een stuk relaxter met elkaar, voor alsnog 😊
Zal binnenkort wat foto's van ze plaatsen wanneer ze weer helemaal op kleur zijn, hoewel ze nu al flink kleuren, maar ook die witte waas weer weg is.
 

Terug
Bovenaan