Wat is er nieuw

OMG...250 is coming... door Roberto1983

Ik zou zeggen erin. Geeft in mijn ogen echt die natuurlijke look.

Je kunt het ook meer naar links schuiven zodat het een geheel vormt met het andere stuk hout en er in het midden wat open zwemruimte komt. Het proberen waard.😊

Je kunt het ook meer naar links schuiven zodat het een geheel vormt met het andere stuk hout en er in het midden wat open zwemruimte komt. Het proberen waard.😊

Dat is inderdaad ook een idee ja! Ga ik even op knagen 😁

Misschien weet je het inmiddels, maar volgens mij is dat een Aponogeton boivinianus?

Durf het niet te zeggen, lijkt er wel op inderdaad 🙂 Maar ze vertakken hier al behoorlijk, dus vermoed niet op zoek te hoeven naar aanvulling, die komt vanzelf 🙂
Tijdje stil geweest, op vakantie geweest een kleine twee weken, gelukkig alles nog in orde bij thuiskomst. De bak draait lekker, meeste planten slaan goed aan en ben inmiddels wel
content met de inrichting, en met het visbestand.

20241108_125848.jpg

Ik wil op de takken links en rechts nog wat plantjes plakken, ws wat bucephalandra, en heb nog een paar types regenboogvis die ik erbij wil op ten duur, maar voor nu draait alles lekker 🙂

Toch heel mooi zonder achterwand, maar nu als scheidingswand

Zo, deze week flink bezig geweest, aantal nieuwe plantjes gekocht en bestaande verstekt. Aquarium 80% leeg laten lopen omdat sommige vrij laag kwamen, meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de FX6 af te koppelen en schoon te maken. Op een gegeven moment hoorde ik vreemd geborrel en gesis, oeps, vergeten de stroom van de verwarming eraf te halen, dat hoeft bij een waterwissel niet 🙈 Gelukkig titanium elementen en geen glas, en beide doen het nog 🙏

20241129_145527.jpg

Het hout links van plantjes voorzien;

20241129_145723.jpg

20241129_145709.jpg

En het hout aan de rechterkant;

20241129_145625.jpg

Waar inmiddels een kudde van 10 glasmeervallen woont. Aziatisch dus biotoopcorrect 🤣 En leuke visjes om te zien

20241129_145615.jpg

20241129_145618.jpg

20241129_145632.jpg

Bijlagen

• 20241129_145612.jpg
    20241129_145612.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 12
  • 20241129_145747.jpg
    20241129_145747.jpg
    2.5 MB · Weergaven: 9
  • 20241129_145704.jpg
    20241129_145704.jpg
    1.7 MB · Weergaven: 15
Naast de nieuwe glasmeervallen ook nog een stuk of 7 nieuwe boesemani, ik kwam bij de LFS en daar hadden ze een gele variant, terwijl die van ons diep oranje zijn. Eerst 3 meegenomen om te kijken of het mooi matcht, maar het geeft een
heel fraai effect, dus vandaag de laatste 4 die ze hadden zitten ook opgehaald, samen met 1 blauwe regenboogvis die er alleen zat, en wat groter is dan onze huidige blauwe, zo hebben we alvast een voorproefje van hoe ze uiteindelijk
zouden moeten worden 😁

20241129_145557.jpg

20241129_145645.jpg

20241129_145643.jpg

20241129_145723.jpg

Tevens om iets meer blauw tegenover het geel/oranje te hebben, een koppeltje blauwe spat gourami's (ook biotoopcorrect, ja ja 😎) meegenomen;

20241129_150417.jpg

Oh, en @Lysia, je hebt me ze al vaak aanbevolen, maar zag ze voor het eerst in het echt, en heb ook 5 Melanotaenia praecox meegenomen, inderdaad een heel mooi
visje, die op ten duur onze colombiaanse tetra's zullen gaan vervangen (op natuurlijke wijze). Op die manier schuift alles nog weer wat meer op richting Aziatisch.
Maar ze zijn nog te klein om fatsoenlijk op de foto te krijgen 🙂

En ten slotte 5 corydoras arcuatus, ik wilde al een tijd graag wat corydoras terug maar durfde het niet goed aan met de acara's die er nog in zitten, maar die nestelen
tegenwoordig een stuk van de grond af in de grot aan de rechterkant, en deze zijn zo groot dat ik niet denk dat de acara's er aan proberen te peuzelen;

20241129_150953.jpg

Een dubbel gevoel, want de bak zit nu echt wel vrij vol, op hoogstens nog een paar corydoras na als blijkt dat het met deze goed gaat. Heel blij met het resultaat, het is
echt 1 vrolijke bende bij elkaar, maar dat betekent wel dat een project ten einde komt, vooralsnog, en dat vind ik altijd jammer. Wellicht toch een nieuwe bak misschien erbij...😋

Laatst bewerkt:
Heel mooi met al dat horizontaal liggend hout

Heel mooi met al dat horizontaal liggend hout

Thanks 🙂 Best een lange weg geweest met verschillende soorten vissen en inrichtingen, maar nu meer tevreden dan ooit ermee 🙏🙂

En de corydoras vinden niks erg aan een aziatise inval, nu hebben jullie leuke vissen.

Heel mooi geworden Roberto!
Eerlijk gezegd vind ik van die doorzichtige vissen niet mooi, maar in jouw bak zijn ze heel mooi in het geheel!
En als die praecoxjes nog wat meer op kleur komen, worden ze alleen nog maar mooier!

Wauw ik vind het erg gaaf zo! Mooie inrichting en mooie vissen samen. Vind zo'n grote bak prachtig met relatief kleine vissen, t.o.v. van de grotere vissen die vaak in zo'n grote bak gaan

Wauw ik vind het erg gaaf zo! Mooie inrichting en mooie vissen samen. Vind zo'n grote bak prachtig met relatief kleine vissen, t.o.v. van de grotere vissen die vaak in zo'n grote bak gaan

Ja vind ik uiteindelijk ook, grotere vissen hebben wat meer individueel karakter wellicht wat zeker haar charme heeft, maar er gebeurt nu veel meer tegelijk op verschillende plekken
in het aquarium, en persoonlijk vind ik dat een interessanter schouwspel 🙂

Ja vind ik uiteindelijk ook, grotere vissen hebben wat meer individueel karakter wellicht wat zeker haar charme heeft, maar er gebeurt nu veel meer tegelijk op verschillende plekken
in het aquarium, en persoonlijk vind ik dat een interessanter schouwspel 🙂
Ben het helemaal met je eens!! Geniet ervan 😊

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan