Onderkast Dennerle Nano 60 liter


We hebben besloten een sokkel te laten maken. Geschikt voor 100 kg. Van mdf gelijmd en gelakt. Dat is toch mooier dan marktplaats getob. We laten hem 50x50 maken en 60 hoog. Maar we moeten wel langer geduld hebben duurt drie weken. Maar beter in een keer goed.
 
Dat is uiteindelijk een goede oplossing. Duur?
 
Hoi Kommetje, dat kastje ziet er wel uit als massief hout hoor. Geen eiken, maar wel massief. Het paneeltje op de voorkant is gefreesd aan de randen en vervolgens op die plaat eronder gelijmd. Maar dat frezen kan je niet doen als het niet massief is, want dan zou je spaanplaat op mdf moeten zien. De manier waarop de rest van het kastje in elkaar gezet is laat mij denken dat het echt massief hout is.

Over het laten maken van een sokkel voor 100 euro, dat is een goede prijs. Als je bij mij kijkt in mijn signature zie je de Ila 60x40x40 staan, daarin staan foto's van mijn zelfgemaakte kastje, evt als inpiratie te gebruiken. Het materiaal daarvan was al meer dan 100 euro, dus als jij een sokkel van 100 euro kan laten maken is dat een goede prijs. Succes!
 
Hoi Kommetje, dat kastje ziet er wel uit als massief hout hoor. Geen eiken, maar wel massief. Het paneeltje op de voorkant is gefreesd aan de randen en vervolgens op die plaat eronder gelijmd. Maar dat frezen kan je niet doen als het niet massief is, want dan zou je spaanplaat op mdf moeten zien. De manier waarop de rest van het kastje in elkaar gezet is laat mij denken dat het echt massief hout is.

Over het laten maken van een sokkel voor 100 euro, dat is een goede prijs. Als je bij mij kijkt in mijn signature zie je de Ila 60x40x40 staan, daarin staan foto's van mijn zelfgemaakte kastje, evt als inpiratie te gebruiken. Het materiaal daarvan was al meer dan 100 euro, dus als jij een sokkel van 100 euro kan laten maken is dat een goede prijs.
We vonden het kastje uiteindelijk ook niet mooi staan. We hebben beetje modern interieur. Op de foto zie je de achterkant. Het is echt niet massief. Misschien het deurtje. Maar hij had het vast gehouden hoor. Het uiterlijk gaf de doorslag iets anders te kiezen. :)

We hebben een bedrijf gevonden wat sokkels maakt en het was iets meer hoor dan 100 maar het komt in ieder geval goed. Ik laat het wel zien als het gemaakt is.
 

Bijlagen

  • EDB19C9F-27CF-40AB-960E-1D6D4FB08D2D.jpeg
    EDB19C9F-27CF-40AB-960E-1D6D4FB08D2D.jpeg
    134.5 KB · Weergaven: 92
Nee, dat is inderdaad spaanplaat :)
 
Iemand die een goede plant weet die op de achtergrond geplant kan worden en wat hoger wordt. Die het doet zonder te veel licht of co2 toevoegingen. Die ik kan gebruiken om het filter wat te camoufleren?
 
Belgisch groen? Sumatravaren (Ceratopteris)?
 
Ik zie tot 50 cm hoog het is nog net een nano bak. Misschien wat te snelgroeiend of valt het mee?
 
Ik heb plantjes gekocht vanmiddag.

Twee bakjes christmas mos, die ik op een stuk hout en stenen wilde lijmen.

En een cryptocorine en een rotala indica bonsai.

Maar die cryptocorine en rotala moeten geplant worden zag ik en ik heb geen voedingsbodem. Ik heb heel fijn grind genomen. En vloeibare all in one plantenvoeding. Kan ik die plantjes dan wel gebruiken?
 
Ik ben in een timmerman's werkplaats opgegroeid. Dit kastje kan zonder problemen 200+ kilo dragen al was het maar van MDF of spaanplaat gemaakt. Klein aquarium moet geen probleem zijn.
Let wel op: Als het MDF persplaat is of iets daaromtrend kan het ABSOLUUT geen vocht hebben. In dat geval op het korte termijn een prima kastje, maar ik zou, zeker omdat het ook het aquarium van je kind wordt, op lange termijn voor een ander meubeltje gaan.

Dat het geen heus eiken was had ik je van te voren kunnen vertellen. Jammer dat ik er niet eerder bij was :LOL:
 
Ik heb plantjes gekocht vanmiddag.

Twee bakjes christmas mos, die ik op een stuk hout en stenen wilde lijmen.

En een cryptocorine en een rotala indica bonsai.

Maar die cryptocorine en rotala moeten geplant worden zag ik en ik heb geen voedingsbodem. Ik heb heel fijn grind genomen. En vloeibare all in one plantenvoeding. Kan ik die plantjes dan wel gebruiken?
Ja, maar ik zou zeker bij de cryptocoryne wel capsules plantenvoeding gebruiken
 
Nu ik het zo zie denk ik, ik heb veel te weinig plantjes gekocht.. hoe lang kun je ze bewaren in die bakjes?
 
Waarom zou je ze bewaren? En ik zou ze gewoon planten/plaatsen en het mos wat uit elkaar halen, dat groeit wel naar elkaar toe. Bovendien kun je de stenen/het hout er toch wel weer even uithalen als je er iets bij wilt plaatsen?
 
Nou ik dacht als ik ze plant moet ik het Aquarium gaan vullen. En dan kan ik er niet meer plantjes bij doen.
 
Ja, dat kan wel hoor, ik heb mijn bakje ook vol en plant en verplant regelmatig. En als je het vervelend vindt om er steeds met je handen in te moeten hevel je een deel van het water af en gebruik je een pincet of (nieuwe!) huishoudhandschoenen.
 
Maar die cryptocorine en rotala moeten geplant worden zag ik en ik heb geen voedingsbodem. Ik heb heel fijn grind genomen. En vloeibare all in one plantenvoeding. Kan ik die plantjes dan wel gebruiken?
De meeste leden hebben geen voedingsbodem en bij moerasplanten kun je voor in de bodem kleibolletjes of voedingscapsules steken.
 
De meeste leden hebben geen voedingsbodem en bij moerasplanten kun je voor in de bodem kleibolletjes of voedingscapsules steken.
Hebben jullie een aanrader voor voeding waar jullie zelf tevreden over zijn?
 

Terug
Bovenaan