Nijntje
Member
- Lid geworden
- 25 juni 2025
- Leeftijd
- 46
Binnenkort kunnen we eindelijk in ons nieuwe huis en daarom leek het ons mooi om een groter (hoek)aquarium aan te schaffen voor onze 3 sluierstaarten.
We hebben daarom tweedehands een aquarium + kast overgenomen.
Bij het kijken zat het aquarium nog vol water, dus afgesproken deze de volgende dag op te halen zodat meneer hem rustig leeg kon halen.
Komen we de volgende dag, zegt hij: er zaten ook nog 2 vissen in.
Een grote borstelkop en een corydoras panda.
*zucht * Wat moet ik er mee, ik heb 3 sluiers.
Toch maar meegenomen en op goed geluk bij de sluiers ingedaan.
De Cory zwemt vrolijk met de andere mee nu en de borstelkop verstopt zich voornamelijk onder de filterpomp of in ton (ornament).
Na 3 weken lijken ze het nog aardig naar de zin te hebben. Nu is het ook vrij warm bij ons binnen in de stacaravan waar we tijdelijk wonen, dus watertemperatuur is ook aangenaam voor ze.
Nu vind ik het wel lastig met voeren. De sluiers zijn nogal vreetzakken. De Cory scharrelt wel mee, maar ik twijfel of de borstelkop wel genoeg te eten krijgt. De samenstelling is niet ideaal, maar daar kunnen we nu weinig aan veranderen. Wel wil ik proberen om het voor alle vissen zo aangenaam mogelijk te maken.
Heeft iemand tips voor mij mss?
We hebben daarom tweedehands een aquarium + kast overgenomen.
Bij het kijken zat het aquarium nog vol water, dus afgesproken deze de volgende dag op te halen zodat meneer hem rustig leeg kon halen.
Komen we de volgende dag, zegt hij: er zaten ook nog 2 vissen in.
Een grote borstelkop en een corydoras panda.
*zucht * Wat moet ik er mee, ik heb 3 sluiers.
Toch maar meegenomen en op goed geluk bij de sluiers ingedaan.
De Cory zwemt vrolijk met de andere mee nu en de borstelkop verstopt zich voornamelijk onder de filterpomp of in ton (ornament).
Na 3 weken lijken ze het nog aardig naar de zin te hebben. Nu is het ook vrij warm bij ons binnen in de stacaravan waar we tijdelijk wonen, dus watertemperatuur is ook aangenaam voor ze.
Nu vind ik het wel lastig met voeren. De sluiers zijn nogal vreetzakken. De Cory scharrelt wel mee, maar ik twijfel of de borstelkop wel genoeg te eten krijgt. De samenstelling is niet ideaal, maar daar kunnen we nu weinig aan veranderen. Wel wil ik proberen om het voor alle vissen zo aangenaam mogelijk te maken.
Heeft iemand tips voor mij mss?