Onze fancy goudvissen


Genoeg wellicht wel hoor, maar denk dat de JBL toevoegen wel een stuk beter zal zijn, naast het voordeel van meer zwemruimte overhouden in de bak en meer liters toevoegen aan het totaal.
meer liters in totaal als in dat dan in het filter zit en “in omloop” is?

Nadeel is ook dat die filters zo duur zijn.. maar als ze dat waarmaken heb ik het er wel voor over. Alleen als het een hele kleine extra is denk ik dat ik het toch nog even laat zitten. Twijfel hahaha
 
meer liters in totaal als in dat dan in het filter zit en “in omloop” is?

Nadeel is ook dat die filters zo duur zijn.. maar als ze dat waarmaken heb ik het er wel voor over. Alleen als het een hele kleine extra is denk ik dat ik het toch nog even laat zitten. Twijfel hahaha
Dit vind ik grappig om te lezen: nadeel is dat filters zo duur zijn. Ik lees net je topic over hoeveel je visjes hebben gekost die zijn pas duur. ☺️

Maar erg mooi!😍
 
Dit vind ik grappig om te lezen: nadeel is dat filters zo duur zijn. Ik lees net je topic over hoeveel je visjes hebben gekost die zijn pas duur. ☺️

Maar erg mooi!😍
Jaa klopt maar dan zijn visjes toch leuker dan een filter🙈

En ik heb natuurlijk ook al een 1502
 
Ik vindt juist de prijs voor bv een JBL best wel meevallen als je dat afzet wat een complete bak kost maar goed daar kijkt iedereen anders tegenaan denk ik.
 
meer liters in totaal als in dat dan in het filter zit en “in omloop” is?

Nadeel is ook dat die filters zo duur zijn.. maar als ze dat waarmaken heb ik het er wel voor over. Alleen als het een hele kleine extra is denk ik dat ik het toch nog even laat zitten. Twijfel hahaha

Klopt, het zijn misschien maar een paar liters maar een 1502 gaat 12 liter in, keer 2 is toch 10% meer water in je circulatie.
 
Ik vindt juist de prijs voor bv een JBL best wel meevallen als je dat afzet wat een complete bak kost maar goed daar kijkt iedereen anders tegenaan denk ik.
200 euro is toch wel veel geld, en de uitgave voelt wel anders dan wanneer je een complete bak koopt vind ik. Het filter is meer een investering in goede waterkwaliteit. Verder is het niet omdat het er mooi uitziet of zo lekker stil is haha😂

Maar ja dat is mijn mening idd :)

Klopt, het zijn misschien maar een paar liters maar een 1502 gaat 12 liter in, keer 2 is toch 10% meer water in je circulatie.
Ja precies :)
 
Jaa klopt maar dan zijn visjes toch leuker dan een filter🙈

En ik heb natuurlijk ook al een 1502
Dat is zeker waar. Mag ik je een advies geven? Ik wil je enthousiasme niet dempen, maar ik heb ook fancy goldfish gehad van Dino. Deze vissen zijn ultimiem op vorm gekweekt.

Mijn ervaring is dat ze zeer broos van gezondheid zijn. Ook vanwege de vorm van de vis en de inwendige organen die zich daarop moeten aanpassen.

Investeren in zo optimaal mogelijke filtering gaat de kans vergroten dat je kan genieten van de vissen.

En ik wens je uiteraard een hele lange tijd om te genieten.
 
Dat is zeker waar. Mag ik je een advies geven? Ik wil je enthousiasme niet dempen, maar ik heb ook fancy goldfish gehad van Dino. Deze vissen zijn ultimiem op vorm gekweekt en niet op gezondheid. Mijn ervaring is dat ze zeer broos van gezondheid zijn. Ook vanwege de vorm van de vis. Investeren in zo optimaal mogelijke filtering gaat de kans vergroten dat je kan genieten van de vissen.

Ja ik had helaas ook niet heel veel geluk met mijn aanschaf van Dino, het zijn erg gevoelige vissen. Maar gelukkig ook leden waarbij het wel langer goedging, kwestie van geluk en goede zorg, daarom ook mijn stem om de filtering zo optimaal mogelijk te maken.
 
Ja ligt eraan waar je hem koopt hoor en vaak kan goed googelen je geld besparen. Mijn lfs vraagt er 179 voor zie ik.

Ik heb hem al voor 159 voor je gevonden:

 
Ja ligt eraan waar je hem koopt hoor en vaak kan goed googelen je geld besparen. Mijn lfs vraagt er 179 voor zie ik.

Ik heb hem al voor 159 voor je gevonden:

Ahh top, dank je wel voor het zoeken!
 
Ik zie steeds dat een telescoopoogje aan de vinnen van de nieuwe vis zit te “trekken”? Hij pakt de vinnen in zijn mond en begint met zijn hoofd te schudden. Weet iemand wat voor gedrag dit is? En wat kan ik eraan doen? Ik zie nu nog geen schade aan de vinnen maar wil dat ook voorkomen
 
Ik zie steeds dat een telescoopoogje aan de vinnen van de nieuwe vis zit te “trekken”? Hij pakt de vinnen in zijn mond en begint met zijn hoofd te schudden. Weet iemand wat voor gedrag dit is? En wat kan ik eraan doen? Ik zie nu nog geen schade aan de vinnen maar wil dat ook voorkomen

Is dat het enige of valt je nog meer op? Kan zijn dat ze gewoon kennis met elkaar aan het maken zijn. Is het voortdurend, of af en toe? Ziet het er in jouw ogen agressief of meer speels uit?
 
Voor mij ook niet gelijk herkenbaar en de drie laten elkaar hier echt met rust. Af en toe gaat de man achter de vrouw aan maar bijten/pikken in de vin zie ik niet.
 
Is dat het enige of valt je nog meer op? Kan zijn dat ze gewoon kennis met elkaar aan het maken zijn. Is het voortdurend, of af en toe? Ziet het er in jouw ogen agressief of meer speels uit?
Hij zwemt er ook continu omheen, verder lijkt hij niet agressief. Het wat gisteravond wel voortdurend maar vanmorgen leek hij het niet te doen.

Heb je een filmpje van het gedrag? Ik heb veel sluiers gehad maar herken het gedrag niet.
Kan ik dat hier in het forum zo sturen?
Zien telescoopogen wel goed? Misschien ziet ie een vlek ofzovoor zich en denkt: jummie, eten.
hij zwemt wel op voer af bijvoorbeeld, na mijn idee kan hij wel gewoon zien
 
Hij zwemt er ook continu omheen, verder lijkt hij niet agressief. Het wat gisteravond wel voortdurend maar vanmorgen leek hij het niet te doen.

Sluiers zijn sociale diertjes, best aannemelijk dat ze kennis aan het maken zijn. Sluiers hebben tandjes maar die zitten achterin hun mond, elkaar echt bijten doen ze daardoor niet snel. Wellicht is de telescoop een mannetje en is ie aan het leren hoe te flirten 😁🥰
 
Sluiers zijn sociale diertjes, best aannemelijk dat ze kennis aan het maken zijn. Sluiers hebben tandjes maar die zitten achterin hun mond, elkaar echt bijten doen ze daardoor niet snel. Wellicht is de telescoop een mannetje en is ie aan het leren hoe te flirten 😁🥰
Hahah lief en vervelend tegelijk 😂

Toch ergens best jammer dat het zo moeilijk is om ze te kweken. Zou wel leuk zijn
 
Zo heel geknutsel weer inderdaad maar het interne filter is eruit en er zit nog een 1502 in 😊

D4B36476-53B5-4F17-A0E0-4C840A036719.jpeg
 
Leuke visjes! maar wat een geld voor een kweekvormen goud vis zeg. Wat is de leeftijds verwachting van zo'n vis?

Ik heb zelf Japanse koi's die zijn ook erg duur in aanschaf. maar ik weet dat ze +30 jaar makkelijk kunnen redden. En bij koi krijg je ook een certificaat bij van de kweker. Is dat bij deze visjes dan ook zo of is het op goed vetrouwen dat het ook daadwerkelijk om die vissen gaat die bij een speciale kweker vandaan komen?
 
Er is een groot verschil tussen koi’s en fancy goldfish en dat is de mate van doorkweek op de vorm van de vis. Je krijgt hier geen certificaat van. Garantie tot aan je aquarium, want ze worden meestal niet zo oud.

Ik ben er ook verliefd op geweest, maar de gezondheidszorgen die ik had wogen na een tijd niet meer op tegen het plezier om ze te houden.
Maar John’s vrouw heeft wel al een hele tijd drie sluiers die het prima doen. Dus misschien moet je ook gewoon geluk hebben.
 
Inderdaad heel veel geld voor een vis.. jammer dat de gezondheidszorgen voor jou niet meer opwogen met het plezier om ze te houden. Ik snap dat heel goed, ik moet zeggen dat ik mij ook altijd wel druk kan maken als ze even wat anders doen. Ook al heel wat sluiers verloren ondanks altijd op tijd waterwissels en goede zorg, dat neemt soms wel even het plezier weg. Maar toch blijf ik nog proberen omdat ik wel altijd erg blij van deze visjes word als ik naar ze kijk.

Het is met deze van Dino toch wel uitproberen. Mochten ze teveel problemen weer hebben dan is het helaas ook toch teveel geld om elke keer een nieuwe te moeten halen en ze dood te zien gaan. We gaan het zien
 
Inderdaad heel veel geld voor een vis.. jammer dat de gezondheidszorgen voor jou niet meer opwogen met het plezier om ze te houden. Ik snap dat heel goed, ik moet zeggen dat ik mij ook altijd wel druk kan maken als ze even wat anders doen. Ook al heel wat sluiers verloren ondanks altijd op tijd waterwissels en goede zorg, dat neemt soms wel even het plezier weg. Maar toch blijf ik nog proberen omdat ik wel altijd erg blij van deze visjes word als ik naar ze kijk.

Het is met deze van Dino toch wel uitproberen. Mochten ze teveel problemen weer hebben dan is het helaas ook toch teveel geld om elke keer een nieuwe te moeten halen en ze dood te zien gaan. We gaan het zien

Meer dan goed voor ze zorgen kun je niet doen, en dat doe je zo te zien. Voor de rest is een kwestie van genen, en daar heb je weinig invloed op helaas.
 
Meer dan goed voor ze zorgen kun je niet doen, en dat doe je zo te zien. Voor de rest is een kwestie van genen, en daar heb je weinig invloed op helaas.

Dank je :) inderdaad.. hopen op goed geluk

Ik zal jullie op dit forum soms wel even op de hoogte houden hoe het met ze gaar als jullie dat leuk vinden.
 
Ga ik dat doen!

Ik was laatst jarig en mijn collega’s moesten lachen omdat ik een vis Monchu heb genoemd. Toen zei ik voor de grap dat ik een monchu taart zou maken met een foto van Monchu erop. Zo gezegd zo gedaan🤣

AF56DE22-D97E-4DE0-9CA7-0318F5C09B89.jpeg
 

Terug
Bovenaan