Onze fancy goudvissen


Maar John’s vrouw heeft wel al een hele tijd drie sluiers die het prima doen. Dus misschien moet je ook gewoon geluk hebben.
Klopt en dat zijn vissen van Pets Place. Twee doen het prima maar de derde blijft duidelijk achter in de groei en is dus niet volmaakt maar goed dat is een Buffelrug van 4,95.
Maar na een dik jaar nog geen ziekte gehad en we verversen wekelijks dik de helft.
 
Klopt en dat zijn vissen van Pets Place. Twee doen het prima maar de derde blijft duidelijk achter in de groei en is dus niet volmaakt maar goed dat is een Buffelrug van 4,95.
Maar na een dik jaar nog geen ziekte gehad en we verversen wekelijks dik de helft.
Ik heb mijn visjes voorheen ook bij de pets place gehaald maar helaas zijn de meeste er niet meer. Ook wekelijks dik de helft ververst en duur en afwisselend voer gegeven. Zit er wel 1 tussen die het al maanden goed doet zonder problemen.

Fijn dat jullie nog geen ziektes gehad hebben. Hopen dat dat zo blijft
 
Ja het kan geluk zijn en we wachten af want we hebben ze nu zo n 14 mnd denk ik.
 
Nog even foto’s dan bij wat helderder licht. :) volgensmij begint hij zich al wat meer thuis te voelen

0EA92171-790D-4FD5-A9DC-776A51A54E46.jpeg

704492CF-8764-42A0-94E2-ADA3BEA6DDD6.jpeg
 

Bijlagen

  • 2F2C34C7-BCC5-41D0-BEF4-21E96C797BAD.jpeg
    2F2C34C7-BCC5-41D0-BEF4-21E96C797BAD.jpeg
    1.8 MB · Weergaven: 19
Wat een fantastisch mooi exemplaar! 😍
 
ik krijg de grote vis gewoon niet aan het eten. Hij ziet het niet lijkt wel, en ondertussen hebben de andere alles al opgegeten.

Probeer het elke keer voor hem te gooien maar ook dat helpt niet. Ook wat meer gegeven waardoor hij langer de tijd heeft, maar die andere eten zich dan veel te vol.

Hebben jullie ideeen of tips wat ik hiermee kan doen?
 
over het algemeen kunnen vissen heel goed ruiken, blinde vissen vinden ook hun eten. Misschien heeft hij nog stress van de verhuizing
 
Zijn gezichtsveld is beperkt door de ‘knobbels’ (ben even de naam kwijt) en zijn grootte en vorm zorgen ervoor dat hij minder snel is als de anderen. Waarschijnlijk zat hij bij Dino met dezelfde soort sluiers die allemaal hetzelfde probleem hadden met eten zoeken door de vorm.

Ik heb er zo geen snelle oplossing voor.
Zou je hem/haar niet uit je hand kunnen leren eten? Misschien met levend voer, wat hij mogelijk beter ziet en ruikt?

Want ook twee verschillende voerderplaatsen zal mogelijk niet helpen, al kan je dat wel proberen.

Je kunt wel je aquarium gedurende de dag een poosje splitsen met een plastic doorzichtig plaatje, waardoor de grote vis alleen zit en alle tijd heeft om te eten.

En anders Dino bellen, vragen welk voer hij gaf en of hij hier een oplossing voor heeft.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens wat levendvoer wat door de bak zwemt. Het is maar een idee.
Of hij moet wennen aan ander voer.
 
Zijn gezichtsveld is beperkt door de ‘knobbels’ (ben even de naam kwijt) en zijn grootte en vorm zorgen ervoor dat hij minder snel is als de anderen. Waarschijnlijk zat hij bij Dino met dezelfde soort sluiers die allemaal hetzelfde probleem hadden met eten zoeken door de vorm.

Ik heb er zo geen snelle oplossing voor.
Zou je hem/haar niet uit je hand kunnen leren eten? Misschien met levend voer, wat hij mogelijk beter ziet en ruikt?

Want ook twee verschillende voerderplaatsen zal mogelijk niet helpen, al kan je dat wel proberen.

Je kunt wel je aquarium gedurende de dag een poosje splitsen met een plastic doorzichtig plaatje, waardoor de grote vis alleen zit en alle tijd heeft om te eten.

En anders Dino bellen, vragen welk voer hij gaf en of hij hier een oplossing voor heeft.
Ik heb uit mijn hand geven wel geprobeerd maar nog niet met succes. Hoe leer je ze zoiets? 😂

Dat is wel een goede tip met het plastic, ik zal wel even opzoek gaan naar iets wat ik hiervoor kan gebruiken.
Probeer eens wat levendvoer wat door de bak zwemt. Het is maar een idee.
Of hij moet wennen aan ander voer.
ik heb wel diepvriesvoer geprobeerd, ook zonder succes. Ik kan levend voer nog wel proberen
 
Ik geef het voer nu wat Dino verkoopt, Kingyo en dan de mix variant

Hier waren ze vooral dol op hikari. Doperwtjes waren ze ook gek op. Maar kan goed zijn dat ze nog aan het acclimatiseren is hoor.

Zijn gezichtsveld is beperkt door de ‘knobbels’ (ben even de naam kwijt) en zijn grootte en vorm zorgen ervoor dat hij minder snel is als de anderen. Waarschijnlijk zat hij bij Dino met dezelfde soort sluiers die allemaal hetzelfde probleem hadden met eten zoeken door de vorm.

Dat is de 'wen' 🙂
 
Als het hetzelfde voer is dan denk ik dat ie wel gaat eten als hij honger heeft.
 
Hier waren ze vooral dol op hikari. Doperwtjes waren ze ook gek op. Maar kan goed zijn dat ze nog aan het acclimatiseren is hoor.



Dat is de 'wen' 🙂
Ik heb ook voer van Hikari, ook de fancy goldfish variant. Alleen zei Dino mij dat dit eigelijk niet zulk goed voer is omdat het niet heel voedzaam is en je vooral betaald voor het merk.

Daarom toch nog maar ander voer gehaald. Ik merkte namelijk ook dat mijn vissen niet echt groeide, dus voer ze nu ook iets vaker
 
Ik heb ook voer van Hikari, ook de fancy goldfish variant. Alleen zei Dino mij dat dit eigelijk niet zulk goed voer is omdat het niet heel voedzaam is en je vooral betaald voor het merk.

Daarom toch nog maar ander voer gehaald. Ik merkte namelijk ook dat mijn vissen niet echt groeide, dus voer ze nu ook iets vaker

Ja lastig zeggen wat betreft merken voer, de 1 zweert bij het een, de ander zegt weer iets heel anders, soms ook afhankelijk denk ik van wat men in eigen winkel verkoopt.
Ik voerde daarom altijd maar een mix van verschillende soorten en merken 🙂
 
Hoelang heb je hem al? Ik heb t idee dat een goudvis altijd honger heeft, tenzij…
 
Ja lastig zeggen wat betreft merken voer, de 1 zweert bij het een, de ander zegt weer iets heel anders, soms ook afhankelijk denk ik van wat men in eigen winkel verkoopt.
Ik voerde daarom altijd maar een mix van verschillende soorten en merken 🙂
Dat is ook zo inderdaad.. dat mixen van voer deed ik eigelijk ook al wel, denk dat afwisselend voer sowieso niet verkeerd is :)

Hoelang heb je hem al? Ik heb t idee dat een goudvis altijd honger heeft, tenzij…
Sinds zondag :)
 
Toch maar Dino een berichtje gestuurd want ze eet nog steeds niet. Hij heeft de tip gegeven de temperatuur te verhogen naar 25 graden. Lijkt mij vrij warm maar we gaan kijken of dat werkt..
 
hopelijk helpt het
 
Toch maar Dino een berichtje gestuurd want ze eet nog steeds niet. Hij heeft de tip gegeven de temperatuur te verhogen naar 25 graden. Lijkt mij vrij warm maar we gaan kijken of dat werkt..
De reden weet ik niet maar de stofwisseling gaat dan sneller en wellicht geeft dat hongergevoel.
 
Ik hoop dat ze gaat eten. Geeft ze geen enkele reactie wanneer je voert? Ook niet bij levende rode bloedwormen?
 
Misschien goed om te proberen ze tijdelijk te scheiden met een divider, om te kijken of ze wel eet als ze wat meer tijd en rust krijgt.
 
De reden weet ik niet maar de stofwisseling gaat dan sneller en wellicht geeft dat hongergevoel.
ja precies, alleen zou je zeggen dat het juist niet goed is als de stofwisseling sneller gaat als ze niet blijft eten, of niet?

Ik hoop dat ze gaat eten. Geeft ze geen enkele reactie wanneer je voert? Ook niet bij levende rode bloedwormen?
Ik hoop het ook. Eigelijk geeft ze geen reacties, ook niet als het echt vlak langs haar valt. Levende bloedwormen heb ik nog niet kunnen halen, alleen de ingevroren maar die eet ze ook niet.
Misschien goed om te proberen ze tijdelijk te scheiden met een divider, om te kijken of ze wel eet als ze wat meer tijd en rust krijgt.
Dank je wel voor de tip.


Zou ik haar ook even apart in een emmer kunnen doen en dan voeren of zou ze daar teveel stress van krijgen?
 
ja precies, alleen zou je zeggen dat het juist niet goed is als de stofwisseling sneller gaat als ze niet blijft eten, of niet?


Ik hoop het ook. Eigelijk geeft ze geen reacties, ook niet als het echt vlak langs haar valt. Levende bloedwormen heb ik nog niet kunnen halen, alleen de ingevroren maar die eet ze ook niet.

Dank je wel voor de tip.


Zou ik haar ook even apart in een emmer kunnen doen en dan voeren of zou ze daar teveel stress van krijgen?

In een emmer zal ze sowieso niet eten denk ik, tenzij ze echt uitgehongerd is maar meestal eten ze niet onder stress of sterk veranderde omstandigheden
 
Als de stofwisseling sneller gaat, is t idee dat ze meer honger krijgt. Het is te proberen. Haal haar niet uit haar aquarium, dat veroorzaakt stress, de kans dat ze niet gaat eten wordt dan groter. Het aquarium tijdelijk in tweeen delen is slimmer, maar ook dit zonder teveel reuring doen. Rust (en reinheid) is belangrijk.
ik zou t toch met levend voer gaan proberen.
 
Voor de fancyness kun je toch ook nog ff terug meenemen naar de winkel in een emmer met een deksel en dan kun je wel uitvinden wat ze vandaar altijd eten.
Als het zo snel al niet meer wil eten dan kun je dat beter eerst maar even kortsluiten met de winkel.
Voordat je het aan allerhande aanbevolen medicatie toeverlaat die vervolgens aan het riool wordt toevertrouwd viese dingen worden zo weggespoeld en komen in hun eigen drinkwater weer terug
 
Dank jullie wel voor het meedenken! Ik geloof ook dat ze net bij de nieuwe levering zat dus misschien is ze ook nog aan het bijkomen van de reis uit het buitenland. Ik laat haar nog even met rust. Verder lijkt het opzich nog wel goed te gaan. Net bij het eten ging ze wel even de bodem doorspitten, misschien heeft ze 1 brokje gehad. Gaat al heel langzaam ze goede kant op denk ik :)

@Edwin68 ik ben niet van plan om medicatie hiervoor te geven
 
Ze heeft net 3 brokjes gegeten :) Erg blij mee dat het beter lijkt te gaan. Ik heb het water nu op 23 graden ipv 25
 

Terug
Bovenaan