A
Ami
Guest
Hallo forumleden
Ik heb sinds een kleine week dat mijn bladeren van mijn sagittaria teres versnotteren. Mijn bacopa zit er nu ongeveer 2 a 3 weken in en deze begint ook deze verschijnselen te tonen. Mijn hoornblad zat er even lang in als mijn bacopa en ook zelfde en nu drijft hij bovenaan tussen de drijvers. Waterpest groeit ook niet
. De sessiliflora en cabomba daarentegen wel. Mijn anubias nana en echinodorus argentinensis groeien ook goed. Ook mijn echinodorus bleheri groeit wel beetje bij beetje (zit er ook 2 a 3 weken in), maar zitten wel gaten in de bladeren 🙁.
Zit trouwens hier en daar wat groene alg, zoals mijn achterwand en tussen mijn drijvers in.
Heb wel sinds een week ontdekt dat ik posthoorn slakken heb of iets wat erop lijkt. Vissen doen het prima 🙂
Mijn waterwaardes ter info
2-9 gemeten (een week na verversen)
Temp 25.5
pH 6.6/6.8 was moeilijk te zien, kleur zat ertussen in
Gh 7
KH 5
NH4 0
NO2 0
NO3 10 Let wel een week geleden ververst
PO4 1
Fe 0.5

Ik heb sinds een kleine week dat mijn bladeren van mijn sagittaria teres versnotteren. Mijn bacopa zit er nu ongeveer 2 a 3 weken in en deze begint ook deze verschijnselen te tonen. Mijn hoornblad zat er even lang in als mijn bacopa en ook zelfde en nu drijft hij bovenaan tussen de drijvers. Waterpest groeit ook niet
. De sessiliflora en cabomba daarentegen wel. Mijn anubias nana en echinodorus argentinensis groeien ook goed. Ook mijn echinodorus bleheri groeit wel beetje bij beetje (zit er ook 2 a 3 weken in), maar zitten wel gaten in de bladeren 🙁.Zit trouwens hier en daar wat groene alg, zoals mijn achterwand en tussen mijn drijvers in.
Heb wel sinds een week ontdekt dat ik posthoorn slakken heb of iets wat erop lijkt. Vissen doen het prima 🙂
Mijn waterwaardes ter info
2-9 gemeten (een week na verversen)
Temp 25.5
pH 6.6/6.8 was moeilijk te zien, kleur zat ertussen in
Gh 7
KH 5
NH4 0
NO2 0
NO3 10 Let wel een week geleden ververst
PO4 1
Fe 0.5