Ja ze waren eerst wat schrikkerig nu is dat veel minder maar ondanks dat aten ze altijd uit de hand. Maar soms schoten ze even weg.Omdat ze schrikkerig zijn.
Juist voeren uit de hand zou ze tammer moeten maken.
Dat is bij mij ook ze steken mekaar aan. Soms vechten ze zo om het eten dat er denk ik 1 schrikt en de rest aansteekt.Ja oke
Die van mij schieten soms ook zonder reden weg.
En als er 1 gaat dan een hoop anderen ook
Iets vreemds iemand die me hier mee kan helpen? Sinds aantal dagen eten de vissen minder. De groep lijkt in 2e te delen ene deel eet wel andere deel kijkt amper om naar het eten en verschuilen zich achterin de bak. Zwemmen daar wat rond en komen soms heel even naar voren maar blijven meer achterin.
Ze zijn allemaal nog goed op kleur vinnen staan mooi uit ademen normaal. Zie wel dat er een paar zijn die nogal eens achter elkaar aan jagen.
Van de week al 2 grote waterwissels gedaan maar merk geen verschil.
Ik heb er zoiezo 1 bijzitten die ik nu alles in de Buurt van het eten zie wegjagen. Als hij even weg is komen er wel een aantal weer wat eten.Dat zijn vaak de watjes in de groep ik heb er ook twee die altijd achterin hangen en enkel met eten naar voren komen dat gaat al maanden zo hier dus denk dat het met de pikorde te maken heeft en temperament van de vis.
Wat ook wel eens gebeurt altans hier, een German wonder was de baas in de bak maar nu heeft een Snake skin red de taak over genomen dus zit nu aan de kant waar de andere dominante Discus zat en vrijwel iedereen weg joeg behalve een Marlborro red vrouwtje😆
Dus zo zie je maar weer er is altijd wel wat te beleven..
Ik heb er zoiezo 1 bijzitten die ik nu alles in de Buurt van het eten zie wegjagen. Als hij even weg is komen er wel een aantal weer wat eten.
de vinnen was mijn laatste zorg.Ben gister maar begonnen met een kuur esha 2000 hopelijk slaat het aan.
Vooral voor de vinnen.
Mineralen tekort begrijp ik totaal niet want ik geef elke weer diploral en door het voer ad en toe ook mineralen
Hoop trouwens wel dat vinschade wel weer herstelt dit zou zonde zijn van de mooie vissen als dit zo blijft
Gaat gelukkig weer stuk beter zien er weer goed uit en komen bijna allemaal weer op het eten af. Ze zijn niet allemaal zo snel meer bij me met eten maar ze eten wel allemaal iets.Hoe gaat het met je vissen nu? 1,5 maand verder.
Sorry late reactieMooie formaat bak en vissen!
Ben benieuwd hoe het er nu mee is
Het lijkt mij toch echt vinrot de boven en ondervin zijn gerafelt en ook de straatvin. Het zijn wel de 2 kleinste van de groep en idd de pispaaltjes. Hun kleur was ook erg faal en bleek dat begint nu weer wat beter te worden.Diepvries van de parel is toch ook behoorlijk voorzien van van alles, ze eten, en dat is nu belangrijk. Zoek mijn bericht eens op hoe ik mijn vissen voerd, effe zoeken.
Ik zou de mosselen niet meer voeren, en achterwege laten.
Discusvissen met vinrot,,? ga ik niet in mee.
Discusvissen laten in een onderdanige positie hun vinnen tegen het lijf hangen, en bij weerstand geven en spreiden ze die uit, tezamen met de kieuwen,, ze maken zich groter.
Als ze zich onderdanig voelen en de vinnen tegen het lijf aanhouden worden ze vaak belaagd door een opstandige discus, en die beukt vaak tegen het lichaam, maar let op ook tegen de vinnen, die daardoor beschadigen, ook een vis weet de gevoelige plek te raken.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.