Opnieuw beginnen met een bak nu discus


Overgens wordt de staartvin vaak gebruikt door de discus om een andere vis af te weren, daar kan hij mee slaan of verdrijven, en dat is dan ook de reden dat die soms ook wordt aangevallen. Vissen zijn onderling niet dom, en laten agressief gedrag onderling zien, en gebruiken wat ze hebben.
 
Hier kun je het zien
 

Bijlagen

  • IMG_20201004_192710.jpg
    IMG_20201004_192710.jpg
    415.2 KB · Weergaven: 149
En dit is een van de grootste die niks mankeert
 

Bijlagen

  • 16018325203357621101120041317303.jpg
    16018325203357621101120041317303.jpg
    588.8 KB · Weergaven: 126
Dit is de kleinste en is heel erg aangetast
 

Bijlagen

  • IMG_20201004_193057.jpg
    IMG_20201004_193057.jpg
    428 KB · Weergaven: 151
Zie grote ogen.....dus zeker achter blijver.
Er vanuit gaan .Dat er genoeg gevoerd wordt.

Mvg ronald
 
D81 Dit is een forum waar we elkaar op weg willen helpen, en dat is ook de insteek en de bedoeling hiervan, maar de bewuste vis is er een die een slecht leven achter de rug heeft, kan jij en de vis ook niets aan doen maar is de realiteit.

Kan er helaas niets beter van maken, hij of zij ziet er erg gehavend uit.
 
Ik heb zelf vitaspray van colombo staan maar gebruikte dit af en toe is. Zal het vaker gaan gebruiken
 
Wauw.

En wat voor water doe je erin dan?
KH/GH/EC ?

Ik zou daar niet eens op wachten maar gewoon laten inslapen.
Deze vis heeft geen goed leven meer
Doe ik ook niet is er net uitgehaald ging ook heel makkelijk wat al genoeg zegt. Laat ze niet leiden dat vind ik zielig.
 
Vind het echt diep triest dat deze vissen voorbij blijven komen met de onderliggende slechte groei en niet op tijd de juiste medicijnen te hebben gehad, we kunnen wel gewaardeerde positieve suggesties aandragen, maar met een vis als deze is niets te bereiken, Raoul, je deelt mijn mening en die is soms hard, zeker op discusgebied, hoe moeten we anders zoiets beoordelen.

Is niet anders, en ja ik verwacht niet dat het in de toekomst beter gaat worden.
Gaat wel voor toekomstige discusliefhebbers beter als ze eens wakker worden en bij Schott Jan en Raoul hun vragen weerleggen, maar dat lijkt mij ook weer niet de werkelijkheid, de meeste nieuwe liefhebber's komen pas op dit forum na de vissen te hebben gekocht.
 
Vind het echt diep triest dat deze vissen voorbij blijven komen met de onderliggende slechte groei en niet op tijd de juiste medicijnen te hebben gehad, we kunnen wel gewaardeerde positieve suggesties aandragen, maar met een vis als deze is niets te bereiken, Raoul, je deelt mijn mening en die is soms hard, zeker op discusgebied, hoe moeten we anders zoiets beoordelen.

Is niet anders, en ja ik verwacht niet dat het in de toekomst beter gaat worden.
Gaat wel voor toekomstige discusliefhebbers beter als ze eens wakker worden en bij Schott Jan en Raoul hun vragen weerleggen, maar dat lijkt mij ook weer niet de werkelijkheid, de meeste nieuwe liefhebber's komen pas op dit forum na de vissen te hebben gekocht.
Wat ik hieruit begrijp is dat ik het verkeerd doe? Mag je mij vertellen wat ik dan verkeerd doe heb deze vissen met 7 cm gekocht en nu heb ik ze 6 maanden voer ze 6 a7 keer per dag ververste 3 keer per week 60 procent en laatste 2 maanden 2 keer per week. Voer ze gevarieerd.
 
D81
Met grote waarheid is het zeker al misgegaan met de aankoop van de vissen, je moet een bepaalde visie hebben om gezonde vissen te kopen, als je die visie niet hebt gaat het direct al fout.
De vis op de foto is niet echt boven de 7 cm. Gegroeid. Stilstand in de groei ,is ongemerkt gebleven of niet gezien.

Het is sorry voor de niet met discusvissen bekende liefhebber van discusvissen een moeilijke opgave om gezonde vissen te kopen, waarschijnlijk ben je er vanuit gegaan dat de winkel, of de vorige eigenaar deze vissen als kwalitatief hoog heeft bestempeld.
Maar er is een maatstaf voor de grote van de vis in combinatie met het immer maar doorgroeiende oog wat de leeftijd verraad , maar niet de groei vertegenwoordigd.

Jij hebt je best gedaan, maar zonder het te weten de verkeerde vissen gekocht, niet elke kleine discusvis wordt volwassen, zeker niet als daar ( vooraf) een groei- achterstand bij is opgetreden en dit niet is gezien.

Dus qua gezondheid / groei/ en bijpassende grote van de vis ben je wat tekort gekomen in de beoordeling , maar daar ben je niet de eerste in, nog steeds worden er overal in winkels/ particulieren etc. Vissen verkocht die het niet zijn en nooit worden, maar wel als je van het, verkocht worden.

Ik zou je verder willen meegeven om op dit forum te blijven, er zijn hier diverse discusliefhebbers waar je beslist alles aan kunt vragen, en doe dat.
Ga niet zondermeer van een particulier of winkel uit dat je daar zondermeer top kwaliteit verkrijgt ,orienteer jezelf en wees kritisch.
 
D81
Met grote waarheid is het zeker al misgegaan met de aankoop van de vissen, je moet een bepaalde visie hebben om gezonde vissen te kopen, als je die visie niet hebt gaat het direct al fout.
De vis op de foto is niet echt boven de 7 cm. Gegroeid. Stilstand in de groei ,is ongemerkt gebleven of niet gezien.

Het is sorry voor de niet met discusvissen bekende liefhebber van discusvissen een moeilijke opgave om gezonde vissen te kopen, waarschijnlijk ben je er vanuit gegaan dat de winkel, of de vorige eigenaar deze vissen als kwalitatief hoog heeft bestempeld.
Maar er is een maatstaf voor de grote van de vis in combinatie met het immer maar doorgroeiende oog wat de leeftijd verraad , maar niet de groei vertegenwoordigd.

Jij hebt je best gedaan, maar zonder het te weten de verkeerde vissen gekocht, niet elke kleine discusvis wordt volwassen, zeker niet als daar ( vooraf) een groei- achterstand bij is opgetreden en dit niet is gezien.

Dus qua gezondheid / groei/ en bijpassende grote van de vis ben je wat tekort gekomen in de beoordeling , maar daar ben je niet de eerste in, nog steeds worden er overal in winkels/ particulieren etc. Vissen verkocht die het niet zijn en nooit worden, maar wel als je van het, verkocht worden.

Ik zou je verder willen meegeven om op dit forum te blijven, er zijn hier diverse discusliefhebbers waar je beslist alles aan kunt vragen, en doe dat.
Ga niet zondermeer van een particulier of winkel uit dat je daar zondermeer top kwaliteit verkrijgt ,orienteer jezelf en wees kritisch.
Erg jammer idd ik begrijp dat ik ergens tekort ben gekomen. Ik ga proberen de andere 9 wel groot te krijgen. Ik heb me vooraf erg goed ingelezen en dacht aardig opweg te zijn maar na 5 maanden begonnen eigelijk de problemen en eerlijk is eerlijk op een gegeven moment wist ik het ook niet meer. Ik wil alles voor ze doen ben ook altijd trouw met waterwissels en als ik maar denk dat er te weinig gewisseld word gaat er rustig een grote wissel achterna maar idd zieke discussen is een groot probleem wat ik nog niet goed kan lezen.
 
D81 Het gaat in principe niet om zieke vissen, maar veel meer om met de juiste te beginnen, en als dat fout gaat vallen vaak de ongemakken tezamen, en wordt de juiste keuze niet gemaakt.

Maar als je met de naar maatstaven, juiste vissen koopt/ aanschaft heb je juiste handleiding al in bezit.

Maar veel succes met de overige,, begrijp wel dat je er voor gaat.
 
Wat ik nu weer heb 1 discus hangt wat scheef /plat in de bak rond en andere pikken aan de zijkant aan zen huid.
Wat is dit nu weer?
 
Bak is al erg donker kwa licht maar je ziet dat hij ook plekken op de huid heeft. Ik denk van het pikken van de andere.
 

Bijlagen

  • VID_20201007_210212.mp4
    57.6 MB
Ik denk dat die plekken niet zijn van het pikken van een andere discus.
Volgens mij is dat pikken gewoon om die vis op te beuren: hey joh komop je kan het wel, zo iets.
Dat beest is gewoon flink ziek ademhaling is ook niet heel goed.
 
Gezien je andere problemen zou ik een luchtsteen in de bak doen, en behandelen met bactopur.
 
  • Leuk
Waarderingen: D81
Ik denk dat die plekken niet zijn van het pikken van een andere discus.
Volgens mij is dat pikken gewoon om die vis op te beuren: hey joh komop je kan het wel, zo iets.
Dat beest is gewoon flink ziek ademhaling is ook niet heel goed.
Sinds vanmiddag is het pas ervoor niks aan de hand. Andere 2 vissen van van de week die zo slecht waren zijn eruit gehaald en zijn gaan hemelen.
Is een kuur manaus trichosal geen optie?
 
Ik vind het lastig te beoordelen, zou gewoon een grote waterwissel doen. Ademhaling is erg zwaar, mogelijk zit hier een aanvullend probleem in de zin van kieuwwormen, maar dat is zonder microscoop niet inhoudelijk verder te beoordelen.

Tijdelijk luchtsteentje kan ook. Of een Oxydator voor maximale zuurstof in het water.

Of Trichosal een optie is, lastig als je niet weet wat het is. Hoeveel heb je er nu nog zwemmen?
 
Ik vind het lastig te beoordelen, zou gewoon een grote waterwissel doen. Ademhaling is erg zwaar, mogelijk zit hier een aanvullend probleem in de zin van kieuwwormen, maar dat is zonder microscoop niet inhoudelijk verder te beoordelen.

Tijdelijk luchtsteentje kan ook. Of een Oxydator voor maximale zuurstof in het water.

Of Trichosal een optie is, lastig als je niet weet wat het is. Hoeveel heb je er nu nog zwemmen?
Heb er nog 9 zwemmen nu en heb vanavond al grote wissel gedaan. Luchtsteen staat ook weer aan.
 
indien na waterwissel zou het wel een verschil in osmotische druk kunnen zijn, dwz waterwaarden te veel verschillend, EC/pH etc
 

Terug
Bovenaan