Opstart Van Mijn Sluier Aquarium...


Mooie vissen!! Wat fijn dat alles goed gaat!
 
Dank jullie voor de mooie woorden ;)

@ Giebeltje...

Ik had idd al een paar keer ergens gelezen dat het erg moeilijk is om te zien

wat mannen en vrouwen zijn, dus gewoon nog maar afwachten tot ze wat ouder zijn.

Ik heb trouwens geen idee hoe oud ze nu ongeveer zijn....jullie een idee??

---
 
Fijn om te lezen dat het goed gaat met de dotjes.:smitten:

Wat een bullekopjes. Hele andere kopjes dan een Pearl maar het heeft ook wel iets die bekken. Daar kan genoeg in.

Hoe is het gedrag van ze? Nieuwschierige typjes of wat schuwer?

Kan je niet helpen met de leeftijd dat is erg moeilijk te bepalen. Een mannetje kun je ook soms herkennen dat ze achter dikke buikjes/kontjes aan happen/jagen maar 100% zekerheid is dit ook niet. Sommige zijn er vroeg bij andere laat. allemaal nog verrassingen in het verschiet ;))
 
Fijn om te lezen dat het goed gaat met de dotjes.:smitten:

Wat een bullekopjes. Hele andere kopjes dan een Pearl maar het heeft ook wel iets die bekken. Daar kan genoeg in.

Hoe is het gedrag van ze? Nieuwschierige typjes of wat schuwer?

Kan je niet helpen met de leeftijd dat is erg moeilijk te bepalen. Een mannetje kun je ook soms herkennen dat ze achter dikke buikjes/kontjes aan happen/jagen maar 100% zekerheid is dit ook niet. Sommige zijn er vroeg bij andere laat. allemaal nog verrassingen in het verschiet ;))

Ze zijn heel nieuwsgierig :DD

Maar het zijn zeker wel Pearls hoor !!

Waarom denk je nu ineens dat ze dat niet zijn :confused:

---
 
Ze zijn heel nieuwsgierig :DD

Maar het zijn zeker wel Pearls hoor !!

Waarom denk je nu ineens dat ze dat niet zijn :confused:

---
Nee hoor zijn zeker pearls maar de koppen zijn erg groot. Bullekopjes ;) En het staat ze goed hoor. Zal een gen met dikkopjes in zitten ofzo iets. Geen idee. Maakt ook niet uit maar ik ken alleen de pearls met lichaam als een ping pong bal met een klein spits kopje.

Ze zullen niet raszuiver zijn of hoe dit heet bij vissen maar neemt niet weg dat ze niet leuk zijn.
 
Oké.....maar alle sluiers zijn toch in de loop van zeer vele jaren ontstaan uit combinaties,

dus een keertje een kleine "terug slag " naar een vroegere bloedlijn zou toch niet zo gek zijn [ denk ik ] ??

---
 
Dat zou inderdaad kunnen, het ligt er maar net aan bij welke kweker ze vandaan komen. Ik las ergens dat er voor Koikarpers bloedlijnen bestaan, maar die kweek is pas begonnen in de 19e eeuw. Voor verschillende soorten waar rassen/kweekvormen/varianten etc. van zijn ontstaan door menselijk ingrijpen, bestaan certificaten/stambomen, maar de kweek van goudvissen is al zo oud dat de oorsprong vaak niet meer te achterhalen valt…
 
Oké.....maar alle sluiers zijn toch in de loop van zeer vele jaren ontstaan uit combinaties,

dus een keertje een kleine "terug slag " naar een vroegere bloedlijn zou toch niet zo gek zijn [ denk ik ] ??

---

Nee hoor, helemaal niet gek. Ik heb alleen zoals die van jouw met grote kop nog niet gezien. Over het algemeen zie je niet heel veel Pearls bij sluier houders.

Ik persoonlijk vind de meeste Pearls erg leuk om te zien maar er zullen velen zijn die ze afgrijselijk vinden. Er zijn ook naar miin mening afgrijselijke Pearls die een ander weer prachtig vind. Ik vind sluiers met zwarte kraal oogjes schuw lelijk ............. Zoveel mensen met een ieder zijn voorkeur.

Het gaat er natuurlijk om dat jij ze leuk vind want tenslotte zwemmen ze bij jouw rond.
 
Er zijn zeker ook hele "lelijke" Pearls [ vind ik dan ] maar ik heb weer eens

even via Google-afbeeldingen gekeken, maar ik kom er toch ook veel tegen met

"dikkere" koppen en natuurlijk ook met wat spitsere ....

Ik weet ook niet wat nu precies wel of niet echt bij een pearl hoort , maar ik vind de

mijne zeker ook heel erg mooi :cool:

---
 
Speciaal voor @jessicapilon. Die zou fantastisch staan in de fusion :love: Dat is tenminste een bling, bling maan

Pearl scale angel fish :eek:

1630787212984.png


Grappig, ik zat ook even te googlen op pearl scale ivm de koppen kom ik dit tegen en nog best veel zo te zien. Daar zijn ze dus ook al mee bezig....................

Ieder zijn smaak natuurlijk maar vind hem wel erg mooi hoor.
 
Lijkt nergens naar die Maanvis...een lelijk gedrocht dat amper nog op een Maanvis lijkt.
Ontzettend alarmerend dit verheerlijken van hybriden.
 
Lijkt nergens naar die Maanvis...een lelijk gedrocht dat amper nog op een Maanvis lijkt.
Ontzettend alarmerend dit verheerlijken van hybriden.
Nou nou nou, haha. Smaken verschillen? ^^

Het lijkt mij dat de gezondheid van het dier altijd op de eerste plek moet staan. Als een maanvis in die zin geen last heeft van de pearlscale-mutatie.... waarom dan niet? 🙃

En doel je met hybriden op het feit dat "de" maanvis in de winkels vaak een mix is van verschillende soorten? Tsja. Ik ben ergens wel vóór het puur houden van soorten. Maar wat ik minstens zo erg vind: vissen worden vaak niet met zorg gekweekt. Men probeert bepaalde "kweeklijnen" in stand te houden maar er vindt daarbij heel veel inteelt plaats. Voor de meeste soorten is dat op de lange termijn nadelig. Daar staat 9 v/d 10 "kwekers" (mensen die vissen bij elkaar zetten en kleintjes krijgen) niet bij stil, of het schijnt niet uit te maken.

Ik zie dan --om het even zwart-wit neer te zetten-- misschien nog liever gezonde hybrides dan doorgekweekte purebreds, snap je...
 
Speciaal voor @jessicapilon. Die zou fantastisch staan in de fusion :love: Dat is tenminste een bling, bling maan

Pearl scale angel fish :eek:

Bekijk bijlage 330820

Grappig, ik zat ook even te googlen op pearl scale ivm de koppen kom ik dit tegen en nog best veel zo te zien. Daar zijn ze dus ook al mee bezig....................

Ieder zijn smaak natuurlijk maar vind hem wel erg mooi hoor.

Ik vind die maanvis best wel mooi ;)

Maar kwam je nu ook meer pearl-scale goudvissen tegen met dikkere koppen ?

Lijkt nergens naar die Maanvis...een lelijk gedrocht dat amper nog op een Maanvis lijkt.
Ontzettend alarmerend dit verheerlijken van hybriden.

Ik vind hem zeker nog heel erg op een maanvis lijken, maar ook daar heb je

veel verschillende soorten van hoor.....dus ook deze .

@ Gino...

"inteelt" is nu eenmaal nodig om mooie eigenschappen te "verstevigen bij dieren en

dat gebeurd al honderden jaren.

Als dat nooit was gedaan hadden we nu ook niet zoveel mooie honden en katten bijvoorbeeld.

Dat ze bij sommige soorten dan te ver gaan, dat moet idd verboden worden, maar een beetje

"manipuleren" mag van mij best wel hoor, zolang het maar niet ten koste van de gezondheid gaat ;)

---
 
Gisteren, tijdens de waterwissel van ongeveer één derde, gelijk voor de

eerste keer de twee sponzen van de twee filters eens schoongespoeld.

Natuurlijk kwam er redelijk wat vuil uit, maar ik moet eerlijk zeggen dat het

mij heel erg meeviel na alles te hebben gelezen en gezien hier bij andere mensen :rolleyes:

Het kan misschien komen dat ik mijn sluiers , buiten af en toe wat erwtjes, geen

fruit en groente te eten geef ??

Bij mij krijgen ze drie soorten "droogvoer " [ wat ik al gemengd in een pot heb zitten ;) ]

en ongeveer drie keer per week een diepvries blokje van rode muggenlarven of

pekelkreeftjes of watervlooien .

En ze doen het daar geweldig op moet ik zeggen :cool:

---
 
Hoe is het met de stuiterballetjes?
 
Eerlijk gezegd was ik erg bang dat ze al in de eeuwige vissen watertje aan het stuiteren waren.

Dit heugelijke nieuws vraagt natuurlijk wel om paar :foto:
 
Als ik een beetje energie heb zal ik een paar foto's maken 👍

---
 
Eerlijk gezegd was ik erg bang dat ze al in de eeuwige vissen watertje aan het stuiteren waren.

Waarom eigenlijk zo "negatief " 😋

Ze doen het echt geweldig...ik moet één dezer dagen wel weer even water verversen, maar

ik heb zelf wat slechte dagen [ slechter dan normaal :stom: ]

De plant links heeft het los in het potje niet gered, maar zoals je ziet doet

de vallisnera rechts het erg goed zonder grond en groeit geweldig.

Dus misschien links nog wat zetten om de filters een beetje te bedekken....

Er zit ook een film-functie op mijn fototoestelletje en die heb ik nu eens voor

de eerste keer geprobeerd.

Geen hoogstandje, maar je ziet goed hoe het met de twee "bolle - buikjes" gaat en je ziet

hoe goed ze gegroeid zijn :cool:

 
4 maanden geen up date dan denk je gewoon er is iets niet goed gegaan ofzo. Maar zo te zien doen ze het goed en jij dan wat minder dat kan natuurlijk ook daar denk je niet zo gauw aan.

Lekker gegroeid en zien er vrolijk en gezond uit(y) Die algen zullen ze wel waarderen.

Vallisnera heb ik ook veel gehad en doen het bij mij ook prima zonder bodem of wat dan ook. Ook lekker makkelijk qua schoonmaken en vreet ook wat NO3 weg.

Voor jouw veel sterkte gewenst en ik hoop dat je snel weer wat opknap

Bedankt voor het delen van je filmpje met je stuiterballen ipv balletjes inmiddels :DD
 
4 maanden geen up date dan denk je gewoon er is iets niet goed gegaan ofzo. Maar zo te zien doen ze het goed en jij dan wat minder dat kan natuurlijk ook daar denk je niet zo gauw aan.

Lekker gegroeid en zien er vrolijk en gezond uit(y) Die algen zullen ze wel waarderen.

Vallisnera heb ik ook veel gehad en doen het bij mij ook prima zonder bodem of wat dan ook. Ook lekker makkelijk qua schoonmaken en vreet ook wat NO3 weg.

Voor jouw veel sterkte gewenst en ik hoop dat je snel weer wat opknap

Bedankt voor het delen van je filmpje met je stuiterballen ipv balletjes inmiddels :DD

Ik had wel eens ergens anders wat gepost hoor, maar idd niet hier.

Ik ben er ook een beetje "rustig" mee, want de meeste mensen [ enkele uitgezonderd ]

hier zijn toch ook niet al te vriendelijk over mijn manier van het houden van deze twee pracht vissen .

Maar zoals je ziet doen ze het geweldig :cool:

Die alg laat ik lekker zitten, ik maak alleen de voorruit schoon en soms de bodem.

Bedankt overigens voor het wensen van beterschap, maar dat zit er helaas niet meer in :(
---
 
Ze zien er goed uit hoor en ik hoop dat het voor jou ook allemaal een beetje oke word
 
Hey, had helemaal niet nog gezien dat je een filmpje geplaatst hebt! Wat leuk om ze zo te zien zwemmen! En ze zijn trouwens ook echt heel mooi!
Sterkte ook met je gezondheid. Vind het tof dat je, ondanks dat het daarmee niet zo goed gaat, toch de energie hebt vrijgemaakt om ons te trakteren op een filmpje! Dank je!
 
Ik had wel eens ergens anders wat gepost hoor, maar idd niet hier.

Ik ben er ook een beetje "rustig" mee, want de meeste mensen [ enkele uitgezonderd ]

hier zijn toch ook niet al te vriendelijk over mijn manier van het houden van deze twee pracht vissen .

Maar zoals je ziet doen ze het geweldig :cool:

Die alg laat ik lekker zitten, ik maak alleen de voorruit schoon en soms de bodem.

Bedankt overigens voor het wensen van beterschap, maar dat zit er helaas niet meer in :(
---
Mooi filmpje Hans, en ze zijn inderdaad lekker gegroeid. Prachtige vissen om te zien😍😍😍
 
Dank jullie voor de positieve reacties !!

---
 

Terug
Bovenaan