Wat is er nieuw

Opstarten aquarium.

• Onderwerp starter Onderwerp starter DirtyDutch
  • Startdatum Startdatum
Dat is goed nieuws.

Dat de PH, KH en GH dalen zou wellicht kunnen komen door de gebruikte soil, al ben ik hier geen kenner in. Dat de NO3 is gestegen lijkt mij een mooi signaal dat er stikstofkringloop op gang is gekomen. Week 6 lijkt me dan ook een mooie week om een eerste schooltje met vis te plaatsen en daarna elke week kijken hoe het gaat en eventueel wat nieuws toevoegen.

Dat is goed nieuws.

Dat de PH, KH en GH dalen zou wellicht kunnen komen door de gebruikte soil, al ben ik hier geen kenner in. Dat de NO3 is gestegen lijkt mij een mooi signaal dat er stikstofkringloop op gang is gekomen. Week 6 lijkt me dan ook een mooie week om een eerste schooltje met vis te plaatsen en daarna elke week kijken hoe het gaat en eventueel wat nieuws toevoegen.

Ik heb er nu wat garnaaltjes in en twee CPO dwergkreeften in, of moeten er vissen in?

Dat is goed nieuws.

Ik zie de ph zakken maar de hardheid stijgen.
En dat is niet consistent met soil.
Het is zelfs slecht voor soil want hoe meer Kh die te verwerken krijgt, hoe sneller die uitgewerkt zal zijn.

Excuses de GH en KH stijgen inderdaad. Was denk ik te laat gister 😉
Geen idee waardoor dat komt. Misschien een steen die kalk afgeeft?

En mee eens, je moet helemaal niets. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat je rustig kan gaan beginnen met toevoegen van de bewoners. of die nu 10 poten heeft of een paar vinnen maakt mij niet uit.

Excuses de GH en KH stijgen inderdaad. Was denk ik te laat gister 😉
Geen idee waardoor dat komt. Misschien een steen die kalk afgeeft?

En mee eens, je moet helemaal niets. Ik bedoelde gewoon te zeggen dat je rustig kan gaan beginnen met toevoegen van de bewoners. of die nu 10 poten heeft of een paar vinnen maakt mij niet uit.

Was gewoon een vraag als een niet kenner. ?
Dacht dat je juist vissen erin moest hebben om de opstart te bevorderen.

Kan het misschien door de enorme boomstronk komen?

Was gewoon een vraag als een niet kenner. ?
Dacht dat je juist vissen erin moest hebben om de opstart te bevorderen.

Kan het misschien door de enorme boomstronk komen?
Wat de opstart bevordert, is als je de stikstofcyclus op gang helpt door inderdaad wat afvalstoffen toe te voegen. Dat kun je beter doen met verkruimeld vlokvoer dan levende dieren, omdat er nog geen tot weinig afbraak van ammonium/nitriet is in de opstartfase en die zijn weer giftig voor levende dieren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan