opstarten roofvis aquarium.


Vissen die honger hebben eten wel. Veel afwisselen en stug volhouden.

Levend voer zou ik absoluut niet doen. Krijgen mijn rovers ook niet. Ten eerste haal je qua ziektes en parasieten alleen maar ellende in je bak. Daarnaast zijn vissen niet dom, zeker de grote rovers niet. Geef je levend voer dan zullen ze feller en agressiever worden. Hun jachtinstinct wordt continu getriggerd. Geef je alleen diepvries dan zullen ze op dat voer geconditioneerd worden en minder heftig reageren op andere vissen. Mocht je dan ooit in de toekomst in een grote bak nog andere vissen erbij zetten dan wordt dat niet direct aangevallen en beschadigd omdat ze willen kijken of het eetbaar is.

Een rover blijft een rover maar je kan het zelf wel een bepaalde kant op sturen. Zeker als ze nog zo klein zijn. Mijn 35cm MBU is opgegroeid met een lnummer die veeeeel langzamer groeit en nu nog geen 12cm is. Als hij wil stopt ie hem in zn holle kies maar hij ziet het niet als voer. Ik geef z'n voer uit 1 bepaald bakje en alles wat daar niet uit komt moet ie niet. Een tijdje geleden moest ik overstappen op een groter ontdooibakje en het duurde even voordat het kwartje weer viel.
 
Een groepje exodon paradoxus is mogelijk, die jagen zeker op andere vissen en worden niet zo groot( zie dat dit een vraag was uit 2017 maar als iemand dat nu afvraagt heb ik het alvast beantwoord?)
 

Terug
Bovenaan