Wat is er nieuw

Orchidarium Fozzy

Ik had destijds de ventilatoren 24/7 aan.
Is die handsproeier met een hele fijn nevel?
Ja. Op druk pompen en dan sproeien

Gisteren een druk handsproeier besteld
Ik krijg even een flashback. We houden vroeger thuis zo'n sproeier. Kwam ergens uit de jaren 70 denk ik dus uiteraard was hij oranje.

Plantjenstekken die ik via MP had gekocht van iemand met heel veel terrariumbakken uit de automaat van DHL gehaald en geplaatst achter glas..
Ook wat klimmers op de modem gelegd met mos kunnen ze eerst wat uitlopen allemaal en dan wel een keer snoeien over een poos. Hopelijk groeit alles mooi dicht langs de achterwand en 1 zijwand. Vanmiddag komen er ook nog 2 orchideeën van Akerne met DPD, die komen er ook in te hangen.
Alle stekjes zaten in plastic zip zakjes met een stuk vochtig keukenpapier.

IMG_9924.jpeg
IMG_9925.jpeg

Dat zijn al aardig wat verschillende soorten, leuk. Hopen dat ze het goed gaan doen.

DPD ook zojuist geweest met 2 bestelde Orchideetjes. 1x de Aerangis Mystacidii en de Aerangis Seegeri x Fastuosa.
Foto zoals geplaatst. En de andere 2 van de site van de leverancier.

De witte is de Mystacidii volgens mij al in de knoppen (met die steel) de andere de Seegeri.

@NicoleE heb jij ervaringen met hun Rainmix? Zat een foldertje van bij.

IMG_0541.jpeg
IMG_0542.jpeg
IMG_0543.jpeg

Dat ziet er allemaal goed uit. En wat een prachtige planten van de particulier!

Nee ik heb geen ervaring met rainmix omdat ik kraanwater gebruik en het daarvoor denk ik niet zo geschikt is. Er is hier iemand in de buurt die het gebruikt maar ik vermoed niet met osmose. Ik heb altijd Peters Professional 20-20-20 gebruikt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan