Overweging Co2 aanschaf


Heb nog 1 vraagje over de pH controller. als ik de probe dieper in het water plaatst schiet die naar 6.2 pH en als ik hem ietsjes hoger hangt dan gaat die naar 6.8? klopt dit wel, ben een beetje bang dat dit niet goed is.
 
Als je een goede watercirculatie hebt dan zou dit niet zo heel veel mogen uitmaken zou ik denken.
 
jessicapilon zei:
Als je een goede watercirculatie hebt dan zou dit niet zo heel veel mogen uitmaken zou ik denken.
waar kan ik de probe het beste ophangen in het water? zit nu beetje links in de hoek, en raad je mij aan om mijn stromingspomp erin of eruit te laten? het is wel beter voor de circulatie, maar maanvissen houden niet van te veel stroming
 
ook heeft mijn co2 al 2 dagen niet aangestaan omdat die ingesteld staat op 6.9 pH maar het water blijft maar 6.2-6.8? lijk mij dat als het licht aanstaat dat die opgeven moment weel aan moet gaan, omdat de planten natuurlijk weer co2 uit het water haalt.
 
Daarom heb ik ook niks aan een controller. Mijn Ph is standaard lager dan 6 terwijl ik wel graag Co2 inbreng t.b.v. plantengroei. Dus is de timing van mijn magneetventiel van de Co2 gekoppeld aan de verlichting.
 

Terug
Bovenaan