Pat Mini fijne spons slibt dicht

Het is mij nooit gelukt om de mini pat open te maken. Zelf spoel ik die sponsjes eens per 2 weken licht uit en dat kan want het merendeel van je bacterien zitten denk ik de bodem.
 
Ah, dan ga ik me er ook niet aan wagen om het filter open te maken, want dan krijg ik hem vast nooit meer in elkaar 😬

En zal 2 weken uitspoelen aanhouden. Hopen dat het helpt.
 
Ja ik knijp hem onder d ekraan een keer of 4-5 even uit en plaats hem dan terug. Dan zie je het vieze bruine water eruit lopen.
 
Ja ik knijp hem onder d ekraan een keer of 4-5 even uit en plaats hem dan terug. Dan zie je het vieze bruine water eruit lopen.
In de gootsteen, neem ik aan.. niet in het aquarium (dat vieze, bruine water). 😮

Aleen geen idee waarom het vorige pompje af en toe een stoot water uitspuugt en wat er dan meekomt. Soort witte dingetjes. Kalk? Maar dat pompje heb ik pas sinds begin september.
 
Nee gewoon in de wasbak inderdaad. Raar dat die ander zo stoot en je zou bijna denken dat er iets van een verstopping intern zit. Ik zou dit anders melden bij de verkoper.
Misschien dat anderen weten hoe je hem uitelkaar kan halen maar ik kon dat niet zo snel zien en was bang weer wat te slopen.
 
Nee gewoon in de wasbak inderdaad. Raar dat die ander zo stoot en je zou bijna denken dat er iets van een verstopping intern zit. Ik zou dit anders melden bij de verkoper.
Misschien dat anderen weten hoe je hem uitelkaar kan halen maar ik kon dat niet zo snel zien en was bang weer wat te slopen.
Hahaha, herkenbaar van het bang zijn om iets te slopen 😬😁
als je hem uit elkaar wilt halen :

Danl je. Ik ga het filmpje bekijken.
 
Het is, zoals ook op het bovenstaand filmpje te zien, niet moeilijk om het ding uit elkaar te halen. Wel met een waarschuwing, wanneer je de rotor er uithaalt wees dan voorzichtig met het staafje waar de rotor omdraait. Ze kunnen breken.
 
Nooit geweten dat je hem zo uitelkaar kan halen dus. Volgens mij wel geprobeerd maar ja dat lukt me niet.
 
Ik ben nog niet enthousiast over de mini pat met fijne spons. Na een paar dagen is de uitstroom alweer zichtbaar minder, dus ik haal de 2 weken niet eens voor ik hem moet uitspoelen. Een dubbele spons is in mijn bakje geen optie, want die zijn zo groot.

is mijn aquarium dan zo vies (de bodem) waardoor het sponsje snel dichtslibt? Als ik wat in de bodem wroet komen er wel 'dingetjes' boven. Is dat allemaal vuil en moet ik dat wegzuigen of verstoor ik dan juist de balans?

Ik weet niet meer zo goed wat ik eraan kan doen. 🙄
 
Nee die fijne zijn bagger is mijn mening. Je kan er een grovere opkopen en daarvoor even contact opnemen met onlineaquariumspullen.nl
 
Terug
Bovenaan