Patrix goes Malawi


De vissen zijn de enige die langzaam wat groter worden, maar dat valt niet op.
Tenzij je gaat letten op die ene Sualosi die langzaam blauw begint te kleuren omdat dat een mannetje is.
Ja maar dat verschil willen we wel met eigen ogen zien hoor :pp
 
Bij deze maar even een fotoottje dan.

IMG_20210725_203356.jpg
 
Ja klopt, geen idee hoe dat komt, de Ardenner breuksteen doet het slecht, en die Maaskei wil ook niet echt van de grond komen.
 
Topic even lekker doorgelezen! Mijn complimenten voor je bak. Ziet er echt uit als een klein stukje Malawimeer. Ik mis je planten niet trouwens ziet er 20x beter uit zo. Die slabakken zijn overated ;)
 
Dankje, ik moest er even aan wennen zonder groen maar het is idd veel natuurlijker zo, en de vissen vallen des te meer op nu.

Als je op mijn ''plantenbak'' linkje klikt zul je begrijpen waarom het even duurde voordat ik plantloos was :DD
 
:cry::cry::cry: ;)
Tja smaken verschillen maar ik vindt een beplante bak wel heel mooi.
Hahaha grapje natuurlijk 😉!
Dankje, ik moest er even aan wennen zonder groen maar het is idd veel natuurlijker zo, en de vissen vallen des te meer op nu.

Als je op mijn ''plantenbak'' linkje klikt zul je begrijpen waarom het even duurde voordat ik plantloos was :DD
Dat kan ik goed snappen hoor! Maar je Malawi’s voelen zich waarschijnlijk heerlijk in deze plantloze bak.
 
hahaha, gaat goed met de bak hoor, vissen doen het ook goed, nog steeds geen geruzie onder elkaar gelukkig.
Ik zal straks wel even een foto maken, er veranderd iid weinig behalve dat het zand soms wat anders ligt.

Vreemd genoeg ook nagenoeg geen alg, terwijl er toch redelijk wat licht boven hangt, 4 spots van 10 watt (op 80%) en 3 strips van circa 15 watt op 95% gedurende 10 uur.

Bij deze maar even een ochtend shot,
IMG_20210924_064537.jpg
 
Wonderbaarlijk, al zeg ik het zelf.
Ik was voorbereid op een bak vol algen maar het blijft bij een beetje bruine alg op de stenen, er lijkt niets op te zitten maar dat komt door het licht
Op de plek waar de spot schijnt is het te zien.
 
Zou het niet komen omdat de vissen het heel goed bijhouden?
zomaar een hersenspinsel hoor, ik heb zelf nooit echt een Mbuna bak gehad.
 
Ja licht doet veel Patrick maar je ziet dat het ook kan zonder een bak vol met algen te krijgen.
Ja blijkbaar, waar ik natuurlijk erg blij mee ben.
Verder echt een heerlijke bak qua onderhoud, om de twee weken raampjes poetsen en een ruime 50% waterwissel... klaar. (en af en toe wat zand verplaatsen :DD )

Vissen doen het ook goed, in het begin één keer schimmel gehad bij twee vissen.
 
Even het stof van mijn toetsenbord blazen, dank je, nee nog geen jongbroed tot op heden.

Meteen maar even een update want ik ben niet zoveel meer op het forum, dit komt simpelweg omdat er weinig nieuws te melden is met dit type aquarium, en alle topics over plantjes die niet willen groeien en algen heb ik ook wel gezien:DD (niet gemeen bedoeld)

Maar nog steeds erg blij met mijn huidige bak, vissen doen het goed en ook totaal geen ruzie onderling, de bak zelf is ook erg stabiel, het blijft bij een schaars laagje bruinalg op de stenen, achteraf wel blij mee want ik heb dit soort bakken gzien die echt helemaal vol zaten met iedere soort alg die je maar kunt bedenken.

Ook maar even een fotootje, en ja, deze is recent :deal:
IMG_20211128_084049.jpg


Groet aan een ieder die dit gelezen heeft :petjeaf:
 
Heel mooie bak!
Maar dit aquarium is 100cm lang? Hoe kan het zo ruim lijken en hoe geraak je er zoveel stenen in kwijt?

Het lijkt haast een 400l.
 

Terug
Bovenaan