Wat is er nieuw

Pimp My Filter - Juwel Bioflow M

Ozzie070

Member
Lid geworden
13 april 2022
Leeftijd
48
Hi allemaal,

ik vond dit filmpje op Youtube en vroeg me het volgende af:

1. Wat is dat zogenaamde 'biogravel' waar hij het over heeft (die 'bolletjes' die in die zakjes zitten) en waar koop ik dit in Nederland?
  2. Wat vinden jullie van zijn advies om dit filter anders 'in te delen'

gr.Oscar

1. Wat is dat zogenaamde 'biogravel' waar hij het over heeft (die 'bolletjes' die in die zakjes zitten) en waar koop ik dit in Nederland?
Dat biogravel is qua materiaal en structuur hetzelfde als biohome, maar dan in een wat kleinere vorm. Je kunt dit slechte filterspul (want je kunt net zo goed stenen in je filter gooien, zo slecht laten ze water door) vrij makkelijk kopen via Biohome Nederland. Die hebben een eigen website.

De indeling van een filter zou er in de eerste plaats op gericht moeten zijn om de biologische capaciteit zo groot mogelijk te maken. Het mechanische gedeelte (opvangen of juist buiten houden van grotere deeltjes) kun je op verschillende manieren doen. De meneer van het filmpje doet wat dat betreft niet veel bijzonders.

Hi allemaal,

ik vond dit filmpje op Youtube en vroeg me het volgende af:

gr.Oscar

Deze meneer maakt gewoon, en kennelijk doet hij dit goed, reclame voor z'n eigen producten. Je bent dit spul niet echt nodig voor je filter, het zal niet echt slecht zijn maar maakt je waterkwaliteit ook niet beter als de gebruikelijke zaken.

Vriendelijk bedankt allemaal!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan