Wat is er nieuw

Pirke's aquaroom (Pirke 64)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pirke64
  • Startdatum Startdatum
P

Pirke64

Guest
Zoals in een ander topic beloofd een apart foto topic over mijn aquarium kamer.

234894pirke64_0_85_aquariu.jpg

De driemeterbak met geo's, Hero's, L nummers en Columbia redfin tetra's. Daarboven 14 kweekbakjes van 20x20x30 cm

826895pirke64_0_85_aquariu.jpg

Enkele kweekbakken en bakken voor mijn garnalen, betta's en de 120 bak met mijn Krobia's, Sturisoma's en bloedvlek tetra's en twee 80 cm bakken voor mijn killi's

422382pirke64_0_85_aquariu.jpg

Twee meter Amazone bak met Anostomus anostomus, krobia's, corydoras en diamant zalmen (veel luchtbellen tegen de raam)
Links mijn 50x50x50 bak met een koppel Nanacara blue neon met zo'n 100-150 jongen van een week oud.

235353pirke64_0_85_aquariu.jpg

Een ander hoekje met wat kweekbakken, uitzwembakjes en aqua 40's - 60 en 65. Op de grond een bioloog die ik gebruik als rommelbak, hierin draaien altijd wat extra filters en zitten enkele pleco's

943456pirke64_0_85_aquariu.jpg

In het midden mijn 120 bak met mijn Sjoestedti's en Corydora black Venezuela

[url=http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/178277pirke64_0_85_aquariu.jpg]http://www.aquaforum.nl/gallery/upload/ ... quariu.jpg[/url]
De Betta flat, die ik ga aanpassen zodat de bakjes wat groter zijn want nu zijn ze wel erg klein (12x12x12 cm), bruikbaar voor jonge betta mannen te scheiden maar ik wil 2 bakjes ipv 4 bakjes per laag maken zodat ik bakjes krijg van 3.5 liter. Ruim voldoende voor een enkele Betta man. Maar zoals al eerder gezegd, mijn Betta mannen zitten doorgaans ruimer in Aqua 40's

216886pirke64_0_85_aquariu.jpg

Kweekrek vanuit andere kant met daaronder drie kleine opgiet bakjes voor de killi's. Daarvan heb ik er zes en die zijn ideaal! Voor killi's, jonge cory's etc.

385771pirke64_0_85_aquariu.jpg

Vanaf de andere kant gezien, 10 kweekbakjes van 15x5x30

Enkele soorten uit mijn bestand:
- Krobia sp. Xingu
- Nanacara blue neon
- Geophagus pindare
- Geophagus braziliensis
- Heros rotkeil
- Fundulopanchas sjoestedti blue
- Fundulopanchas deltaensis
- Fundulopanchas gardneri nigerianum
- Epiplatys dageti harbel
- Aphyosemion australe - Kaap Lopez
- Aphyosemion australe - Kaap Lopez gold
- Aphyosemion striatum
- Anostomus anostomus
- Meerdere soorten L nummers
- Mesonauta egregius
- Diamant zalm
- Bloedvlek tetra
- Columbia redfin tetra
- Sturizoma
- Diverse soorten Corydoras
- Betta splendens
- Diverse soorten garnalen

Ik zal binnenkort nog wat foto's van de vissen plaatsen.

Wow, mijn bek valt open......

Wat vind jouw partner hiervan (of ben je alleen?)

OrionPax zei:

Is mijn aparte aqua cq werkkamer, heeft niemand last van hier 🙂
Alleen ben ik niet zo van het tv kijken, dat laat ik aan mijn partner over. Die kan dan lekker kijken wat ze wil terwijl ik veel aan het werk ben met mijn vissen (of buiten in de moestuin en bij de 35 m3 vijver)

jessicapilon zei:
We vragen maar niet wat dat aan stroom kost 😀 😉
Valt op zich mee, alleen de grote Amazone bakken kosten nogal wat maar de ruimte temperatuur is hier meestal zo rond de 22-24 graden. Verder gebruik ik zoveel mogelijk led verlichting, sponsfilters en zijn bijna alle killi en betta bakken niet extra verwarmd (uiteraard wel de kweekbakken van de betta's).

Maar desalniettemin vraagt men regelmatig bij Essent of wij een eigen bedrijf of wietkwekerij hebben 🙂

Pirke64 zei:
OrionPax zei:

Alleen ben ik niet zo van het tv kijken, dat laat ik aan mijn partner over. Die kan dan lekker kijken wat ze wil terwijl ik veel aan het werk ben ...

Noem je dit werk? 😉

Ik zag ook een TV hangen, is dat dan voor je vissen als je zelf niet van TV houdt?

ik ben jaloers op die kamer, mar het zal wel een puist werk zijn om bij te houden. Dat zou mij niet lukken met een Full-time baan ben ik bang.

OrionPax zei:
Noem je dit werk? 😉

Ik zag ook een TV hangen, is dat dan voor je vissen als je zelf niet van TV houdt?

ik ben jaloers op die kamer, mar het zal wel een puist werk zijn om bij te houden. Dat zou mij niet lukken met een Full-time baan ben ik bang.

Hahaha, tv toevallig vandaag aangesloten, soms wil ik wel eens een leuke film kijken als de dames hier weer eens naar een of andere maffe serie zitten te kijken 🙂 Kijk ook wel eens tv (zo wereldvreemd ben ik nu ook weer niet - denk ik :))

Ook ik heb een fulltimebaan met daarnaast de nodige reistijd.
Inderdaad veel werk, een hele dag in het weekend en 's avonds ook regelmatig wat zaken verversen, op orde brengen etc. Maar ja daarom is het ook een hobby. Alleen heb ik nog meer hobbies en andere dieren dus vaak zijn de weekenden te kort. Je wordt wel steeds handiger met verversen en zo, de kunst is om alles zo efficient mogelijk te kunnen doen zodat je niet alleen aan het werk bent maar ook van je hobby kan genieten.

Misschien moet ik eens een stagair regelen 🙂 🙂

Ziet er gewoon geweldig uit.
Mijn complimenten hoor.

Ik denk niet dat alleen je stroom leverancier zich ��n en ander afvraagt, maar
je water leverancier ook 😛

Schitterend. Moet er ook wel een beetje om lachen in de positieve zin. Met recht een uit de klauwen gelopen hobby en ik herken mezelf daar ook in. Ik heb veel meer idee�n dan aquaria 🙂

Ja het is inderdaad wel behoorlijk wat werk, maar ik heb er plezier in en het is niet afhankelijk van het weer dus dat is een voordeel 🙂

Totaal 80 bakjes (inclusief uitkomstbakken / opgiet bakken) maar die zijn niet altijd allemaal vol, alleen als er veel jonge vissen zijn is het echt druk. De 20 beplante bakken vragen niet zo erg veel werk. Eigenlijk is mijn 1200 liter bak het minste werk (alleen duurt het verversen wat langer dan bij een Aqua40).

Nu volop jonge Krobia's en nanacara blue neon dus iedere dag verversen en bodem afhevelen. Cory's hebben weer eitjes, de eerste killi jongen zijn er weer dus het wordt spitsuur 🙂 Lekker wat te doen met de feestdagen!

Nou, ik zou ook wel eens een kaartje willen kopen om dit te zien en je de (natte) hand te schudden 😉

Ik kan een hoop van je leren denk ik!

(Bijvoorbeeld wat een opgietbak is)

orion ik zit pak m beet 6 km bij hem vandaan 😛
opgiet bak wordt gebruikt bij killi's als de eitjes op turf liggen wordt daar (denk ik) water op gegoten

Mooi, dank je, alweer wat geleerd 🙂

Ik ben regelmatig in de buurt van Uden, daarom zei ik dat.
Maar ik nodig mezelf niet uit hoor, wie weet wat je binnen haalt, toch?

Goeiegenade wat een bakken,echt geweldig!
Zal wel een flinke rekening zijn van de energieleverancier denk ik...

OrionPax zei:
Mooi, dank je, alweer wat geleerd 🙂

Ik ben regelmatig in de buurt van Uden, daarom zei ik dat.
Maar ik nodig mezelf niet uit hoor, wie weet wat je binnen haalt, toch?

Iedereen is welkom hoor, en als ik het niet vertrouw laat ik je aan de deur staan 🙂 Altijd leuk om met anderen over je hobby te praten en je leert altijd van elkaar.

Een opgietbakje is inderdaad een klein bakje of aquarium (in mijn geval 3 liter) wat gebruikt wordt om killi eitjes op turf uit te laten komen en de visjes de eerste dagen of weken in te laten groeien tot ze naar een grotere bak kunnen. Ook ideaal voor corydoras eitjes bijvoorbeeld.

Seebait, energierekening weet ik niet, ik heb flink uitgebreid maar de grootste energie gebruikers zijn de grote bakken en die staan er al jaren. Ook de vijver buiten slokt heel wat op.
De kleinere bakken hebben led verlichting of PL lampen en de meeste hebben geen verwarming want de ruimte is hier warm genoeg. Pompjes zijn 3-5 watt en de meeste op lucht dus 10-15 bakjes op een lucht pomp. De bedoeling is nog om alles op een grote luchtpomp te laten draaien maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ik zeg mijn vriendin altijd dat het wel mee zal vallen met de extra kosten 🙂

Wel ben ik bijna altijd aan het werk in mijn aquarium kamer (of buiten als het mooi weer is), ik ben niet zo'n bankzitter 🙂
Gisteren nog ruim twee uur bezig geweest om 9 corydoras uit een 120 mtr bak te vangen (met hout, stenen en planten)... man man wat een gedoe. Die laatste kostte me een uur !!
Maar ze zitten nu in een kweekbak, dat moest ook want ze zaten bij killi's en aten de eieren uit de tuft op, de kleine zwarte rakkers.

Fantastisch dit wat een bakken. Misschien is een windmolen in de tuin en wat zonnepanelen op het dak een optie voor de stroomrekening 😀 😉

Rikkert zei:
Pirke, waarom wonen mensen zoals jou altijd zo ver weg?

Geen idee, maar ben jij het niet die ver weg woont 🙂

Mooie Sturi op je avatar!

Je hebt gelijk, sorry.
Dank je wel, vind het ook wel jammer dat ik hem of haar niet meer heb.

Re: Pirke's aquaroom (Pirke 64) - UPDATE

Omdat de boekenkast wat begon door te zakken op zoek geweest naar een betere stelling. Daarom alles wat verplaatst en warempel nog ruimte om 12 extra bakken te plaatsen 🙂

199533pirke64_0_82_102a.jpg

Aangepaste stelling

149926pirke64_0_82_103.jpg

918983pirke64_0_82_100.jpg

De Aqua40's zijn nu ook mooi bij elkaar geplaatst wat handiger is met verzorgen.

672133pirke64_0_82_101.jpg

378354pirke64_0_82_104.jpg

Nu kunnen we er weer even tegen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan