Wat is er nieuw

Planten advies

Asr1977

Well-known member
Lid geworden
25 februari 2019
Leeftijd
48
Hallo,

Ik wil nieuwe planten aanschaffen voor mijn 120cm bij 70cm hoog aquarium. Ik had stengelplanten maar die hebben 1wk in de emmer niet overleeft.

Ik heb co2 in mijn aquarium. En bemest ze met tenso en nitraat/fosfaat oplossing.
In de bodem stop ik kleibollen van aquarium bemesting.

Ik zoek eigenlijk planten die sterk zijn en niet te veel onderhoud nodig hebben.

Hebben jullie suggesties?

Ik had zelf gekeken naar ECHINODORUS
en Cryptocoryne. Wat is een makkelijker soort?

Bedankt

Ik zou even googlen, denk dat dat het makkelijkst is.
Op https://www.aquarium123.nl/aquariumplanten kun je aangeven welk type je zoekt, of je co2 hebt, welke temperatuur, welk licht.... maakt het zoeken al wat makkelijker.
Op https://tropica.com/en/plants/ kan je op dezelfde manier zoeken.

Je noemt al 2 makkelijke soorten en ook de Javaren is makkelijk. Belgisch groen en Sterrenkruid zijn ook niet de moeilijkste maar goed je bemesting lijkt op orde is afgezien van je licht wat ik niet weet zullen veel soorten wel kunnen.
Titsje heeft al een leuke link gepost.

Je hebt co2 en voegt plantenvoeding micro's en macro's toe . ok
Welke ,hoeveel en hoelang wens je de verlichting aan ?
Afhankelijk van je stijl, kennis en eventuele verlichting raad ik aan net als Tistje die site te kijken naar de easy plantenselectie aan de hand hiervan kun je eventueel keuze maken bij je LFS
Zorg voor minimaal 1/3 snelle groeier die groeien snel en zorgen in korte tijd voor veel plantenmassa die zorgt voor bijhorende opname van vervuiling/plantenvoeding en helpen zo tegen eventuele alg problemen .
De meeste crypto's zijn prachtige planten die weinig eisend zijn ( houden wel van voeding onder hun wortels ) en eigenlijk in ieder aquarium hun plekje verdienen maar er zijn nog zoveel andere leuke planten .

Blyxa Japonica kan ik ook aanraden met niet te weinig licht.

Echinodorus Bleheri, fantastische plant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan